Gå tilbage   Piratgruppens Forum > Jura og sikkerhed > Jura: Spørgsmål og svar

Jura: Spørgsmål og svar Her kan du spørge om lovgivning etc. Svar kun hvis du er sikker

Svar

Emne værktøjer Visnings måde
Gammel 02-08-2010, 04:11 PM
Zycho Zycho er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Oct 2008
Question Ulovligt at downloade fra f.eks. Rapidshare?

Hej,

Hvis man nu støder på et link som sender en ind til Rapidshare, hvor man kan downloade en fil som så er f.eks. en film eller lign. Er det så ulovligt?

Hvis ja, er det så muligt at blive sporet og blive "bustet" for?

Det er jo muligt at finde webpages som indeholder massere af links til diverse serier og film på f.eks. Rapidshare eller lign. tjenester. Hvad skal holde en fra at hente dette materiale?
Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 05:28 PM
HNicolai HNicolai er offline
Medlem

Tilmeldings dato: May 2008
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af Zycho Se meddelelser
Hvis man nu støder på et link som sender en ind til Rapidshare, hvor man kan downloade en fil som så er f.eks. en film eller lign. Er det så ulovligt?
Hvis det du downloader er ulovligt, så er det ulovligt.
Det er jo ligemeget om man downloader fra RapidShare, en nyhedsgruppe eller et topsite
Citer:
Oprindeligt indsendt af Zycho Se meddelelser
Hvis ja, er det så muligt at blive sporet og blive "bustet" for?
Der er ikke så mange som bliver busted, og specielt ikke hvis man bruger RS (men RS har en log over hvem der har downloaded og hvad deres ip adresser var).
Gammel 02-08-2010, 05:59 PM
Wingless Angel's Avatar
Wingless Angel Wingless Angel er online nu
Moderator

Tilmeldings dato: Jan 2005
Lokation: KBH
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af HNicolai Se meddelelser
Der er ikke så mange som bliver busted, og specielt ikke hvis man bruger RS (men RS har en log over hvem der har downloaded og hvad deres ip adresser var).
Er der nogensinde nogen der er har modtaget erstatningskrav på baggrund af materiale hentet fra Rapidshare?
Jeg mener nemlig ikke at have hørt om nogen.

An Open Letter to Lily Allen

Besvar med citat
Gammel 02-08-2010, 06:06 PM
DiNO DiNO er online nu
Medlem

Tilmeldings dato: Feb 2008
Lokation: Højbro Plads 10
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af HNicolai Se meddelelser
RS gemmer ikke IP-en på folk som downloader, kun uppers... med mindre de har ændret det for nyligt... Har en mail et sted, med tider osv. over hvor lang tid IP'en bliver logget... hvis det har interesse...

Citer:
Oprindeligt indsendt af Wingless Angel Se meddelelser
Er der nogensinde nogen der er har modtaget erstatningskrav på baggrund af materiale hentet fra Rapidshare?
Jeg mener nemlig ikke at have hørt om nogen.
Der var vidst en som blev busted, fordi han uploadede et Metallica album pre-retail...
Nu har jeg ikke lige nogle kilder på den specifikke sag, og jeg er ikke på stående fod klar over, hvad der skete med personen, og der er også tale om en upper ikke en downloader. Jeg har heller aldrig hørt om en downloader som er blevet busted via. RS.
Mener dog at RS har pligt til at udlevere IP-adresser i henhold til tysk lovgivning...
Må hellere finde den mail... Sagligheden er ikke så markant i det her indlæg.
Besvar med citat
Svar

Emne værktøjer
Visnings måde

Regler for meddelelser