|
|||||||
| Jura: Spørgsmål og svar Her kan du spørge om lovgivning etc. Svar kun hvis du er sikker |
![]() |
|
|
Emne værktøjer | Visnings måde |
|
|
|
|
|||
|
|||
|
Hey håber jeg kan få lidt hjælp for er ærligtalt lidt pist og forviret lige nu, har i forvejen fået et trusselsbrev fra dem engang for langtid siden som jeg simpelthend ikke kunne tage seriøst stod et eller andet med siste chance osv, tænkte bare "okay hvornår har jeg fået min første chance fuckhoveder, tal pænt til jeres kunder"
nu har jeg så fået et nyt brev i lykkeligt følgeskab med et giro kort på 1.950,66 kr med sidste betalingsfrist. 25.10.06 som jeg helt ærligt sys er en svinsk frist. men af brevet fremgår der at de vil have penge fra 25/03 2006 til 28/02 2007 og ellers står der ordret "Deres radioforhandler har meddelt os, at de har anskaffet radio-/tv-modtager. Vi har tilmeldt dem som det fremgår af overnævnte specifikationer. Har de anskaffet DVD-/Videooptager, skal vi oplyse, at De er licenspligtig, når DVD/video bruges sammen med tv eller monitor (skærm). Vi beder Dem bruge dette indbetalingskort til at betale licensen DR Licens" Først tænkte jeg Hvor fanden ved de det fra, men så kom jeg i tanke om at mit tv er købt på afbetaling hos Leasy, men har de pligt til at oplyse dr om deres kunders køb?, eller er det simpelthend et desparat forsøg fra DR's side? og hvad skal jeg i det heletaget gøre ved det hele? Tøre røv med den her regning eller simpelthend bare bugge mig frem og finde mig i en ubehøvlet tone og urimlige betalingsfrist? Håber virkeligt at jeg kan få hjælp, og gerne hurtigt mvh. en fortvilet LoX
|
|||
|
|||
|
ja de indberetter alle nye TV og TV-Tuner køb
|
||||
|
||||
|
Jeg har også fået sådan et fint brev. Mit fjernsyn er dog købt i Bilka, og ikke lejet. Kan det virkelig passe at Bilka indberetter mit køb til DR/Licensafdelingen ?
Det ser sgu ud som at APG og DR arbejder sammen. |
|
|
||||
|
||||
|
De har pligt til at indberette det... det er skam ikke noget nyt.
|
|||
|
|||
|
Okay, hvordan får man så foden ud af bjørnefælden? ... "øhm jeg har solgt det igen"?
|
|||
|
|||
|
Hmm har du opgivet navn, adress, osv? ellers kan de jo ik vide at du har købt det?
|
||||
|
||||
|
Det du gør er at gå ind her: https://www.dr.dk/licens/frameld.asp - og framelder dig licens. Bare skriv at du ikke har noget TV mere, du har solgt eller smadret det med en oversavet radiator - what ever.
Så vil modtaget en regning for det tilmendte tidspunkt til framelding. Du vil også blive bombaderet med breve om at underskrive at du ikke har noget TV/radio ol. - Lad være med at skrive under på noget af det - bare smid det ud. Hvis Licens Lars kommer på besøg siger du bare til ham at du ikke har noget som helst, og hvis han vil ind og se siger du bare NEJ!!! Han kan ikke tvinge sig ind. Han truer sikkert med bål, brand, politi og foden med de kan ikke komme ind uden en dommer kendelse, og det er aldrig sket før i Danmark at de har fået en. Nu er du proffesionel sortsér...
apock. 25/25 Sidst redigeret af apock : 10-04-2006 kl. 04:12 PM. |
|
|
|||
|
|||
|
Takker mange gange, må jeg lige ind og gøre
|
||||
|
||||
|
Citer:
|
|
|
||||
|
||||
|
Citer:
Synes generalt ikke der er noget i vejen for man betaler for et produkt, fx TV, men synes nu der er noget helt galt med den måde DR ordner det på... :-S |
![]() |
| Emne værktøjer | |
| Visnings måde | |
|
|