Gå tilbage   Piratgruppens Forum > Jura og sikkerhed > Jura: Spørgsmål og svar

Jura: Spørgsmål og svar Her kan du spørge om lovgivning etc. Svar kun hvis du er sikker

Svar

Emne værktøjer Visnings måde
Gammel 10-04-2006, 01:19 PM
LoX LoX er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Nov 2004
Lokation: Odense NØ
Angry DR Licensopkrævning (de ved jeg har lejet tv?)

Hey håber jeg kan få lidt hjælp for er ærligtalt lidt pist og forviret lige nu, har i forvejen fået et trusselsbrev fra dem engang for langtid siden som jeg simpelthend ikke kunne tage seriøst stod et eller andet med siste chance osv, tænkte bare "okay hvornår har jeg fået min første chance fuckhoveder, tal pænt til jeres kunder"

nu har jeg så fået et nyt brev i lykkeligt følgeskab med et giro kort på 1.950,66 kr med sidste betalingsfrist. 25.10.06 som jeg helt ærligt sys er en svinsk frist.

men af brevet fremgår der at de vil have penge fra 25/03 2006 til 28/02 2007
og ellers står der ordret

"Deres radioforhandler har meddelt os, at de har anskaffet radio-/tv-modtager.

Vi har tilmeldt dem som det fremgår af overnævnte specifikationer.

Har de anskaffet DVD-/Videooptager, skal vi oplyse, at De er licenspligtig, når DVD/video bruges sammen med tv eller monitor (skærm).

Vi beder Dem bruge dette indbetalingskort til at betale licensen

DR Licens"

Først tænkte jeg Hvor fanden ved de det fra, men så kom jeg i tanke om at mit tv er købt på afbetaling hos Leasy, men har de pligt til at oplyse dr om deres kunders køb?, eller er det simpelthend et desparat forsøg fra DR's side? og hvad skal jeg i det heletaget gøre ved det hele? Tøre røv med den her regning eller simpelthend bare bugge mig frem og finde mig i en ubehøvlet tone og urimlige betalingsfrist?

Håber virkeligt at jeg kan få hjælp, og gerne hurtigt

mvh. en fortvilet LoX
Gammel 10-04-2006, 02:29 PM
GhOstFaCE GhOstFaCE er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Nov 2005
Standard

ja de indberetter alle nye TV og TV-Tuner køb

Citer:
Oprindeligt indsendt af PaCmAn Se meddelelser
Selv om simpsons er freemasonic hjernevask, kan de da være meget sjovt lavet fra tid til anden.
Besvar med citat
Gammel 10-04-2006, 02:40 PM
DaddZ's Avatar
DaddZ DaddZ er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Apr 2005
Lokation: På landet somewhere (3. mark på højre hånd)
Send en meddelelse til DaddZ via MSN
Standard

Jeg har også fået sådan et fint brev. Mit fjernsyn er dog købt i Bilka, og ikke lejet. Kan det virkelig passe at Bilka indberetter mit køb til DR/Licensafdelingen ?

Det ser sgu ud som at APG og DR arbejder sammen.
Besvar med citat
Gammel 10-04-2006, 03:22 PM
cielorosso's Avatar
cielorosso cielorosso er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Jan 2005
Lokation: Århus
Standard

De har pligt til at indberette det... det er skam ikke noget nyt.
Gammel 10-04-2006, 03:29 PM
LoX LoX er offline
Medlem

Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af cielorosso Se meddelelser
De har pligt til at indberette det... det er skam ikke noget nyt.
Okay, hvordan får man så foden ud af bjørnefælden? ... "øhm jeg har solgt det igen"?
Gammel 10-04-2006, 03:30 PM
LoX LoX er offline
Medlem

Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af DaddZ Se meddelelser
Jeg har også fået sådan et fint brev. Mit fjernsyn er dog købt i Bilka, og ikke lejet. Kan det virkelig passe at Bilka indberetter mit køb til DR/Licensafdelingen ?

Det ser sgu ud som at APG og DR arbejder sammen.
Hmm har du opgivet navn, adress, osv? ellers kan de jo ik vide at du har købt det?
Gammel 10-04-2006, 04:09 PM
apock's Avatar
apock apock er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Jul 2006
Standard

Det du gør er at gå ind her: https://www.dr.dk/licens/frameld.asp - og framelder dig licens. Bare skriv at du ikke har noget TV mere, du har solgt eller smadret det med en oversavet radiator - what ever.

Så vil modtaget en regning for det tilmendte tidspunkt til framelding. Du vil også blive bombaderet med breve om at underskrive at du ikke har noget TV/radio ol. - Lad være med at skrive under på noget af det - bare smid det ud.

Hvis Licens Lars kommer på besøg siger du bare til ham at du ikke har noget som helst, og hvis han vil ind og se siger du bare NEJ!!! Han kan ikke tvinge sig ind. Han truer sikkert med bål, brand, politi og foden med de kan ikke komme ind uden en dommer kendelse, og det er aldrig sket før i Danmark at de har fået en.

Nu er du proffesionel sortsér...

Sidst redigeret af apock : 10-04-2006 kl. 04:12 PM.
Besvar med citat
Gammel 10-04-2006, 04:51 PM
LoX LoX er offline
Medlem

Standard

Takker mange gange, må jeg lige ind og gøre
Gammel 10-05-2006, 10:31 AM
Sir Tigerdyret's Avatar
Sir Tigerdyret Sir Tigerdyret er offline
Medlem

Tilmeldings dato: Oct 2005
Lokation: 100 meter skoven
Red face

Citer:
Oprindeligt indsendt af apock Se meddelelser
Det du gør er at gå ind her: https://www.dr.dk/licens/frameld.asp - og framelder dig licens. Bare skriv at du ikke har noget TV mere, du har solgt eller smadret det med en oversavet radiator - what ever.
I glemmer at han lejer hans fjernsyn Los leasy ... så hvis licenslars er lidt doven ... så ringer han og hører om han stadig lejer det ... og da leasy er ligeglad ... så siger de ja ... og så smiler Lars glad og sender en regning på det dobbelte ... Hvis man skal være sortseer skal man købe sit fjernsyn i Tyskland, undgå kabeltv og ikke have parabol ... og hvad er det så ved at have TV
Besvar med citat
Gammel 10-05-2006, 11:07 AM
SAN's Avatar
SAN SAN er offline
Administrator

Tilmeldings dato: Apr 2005
Lokation: Nordjylland
Send en meddelelse til SAN via MSN
Standard

Citer:
Oprindeligt indsendt af LoX Se meddelelser
Har de anskaffet DVD-/Videooptager, skal vi oplyse, at De er licenspligtig, når DVD/video bruges sammen med tv eller monitor (skærm).
What?! Det giver da ikke mening, hvis man har en DVDafspiller tilsluttet til en skærm skal man betale licens?! FOR HVAD?! Man kan hverken se TV på den ene eller anden måde med den opsætning?!

Synes generalt ikke der er noget i vejen for man betaler for et produkt, fx TV, men synes nu der er noget helt galt med den måde DR ordner det på... :-S
Svar

Emne værktøjer
Visnings måde

Regler for meddelelser