PDA

Se fuld version : Risiko for besøg af APG?

Coney
11-13-2008, 11:56 PM
Godaften...

Min kæreste var idag til et udviklingsseminar for en større dansk medievirksomhed der skulle forsøge at lave bedre produkter til alle os licenshadere (Så ved I vel godt hvem jeg snakker om:)).

Hun bliver i den forbindelse bombarderet ind fra en kant af med nogle meget ledende spørgsmål der i sidste ende munder ud i at hun måske har indrømmet at vi ikke så tv men at vi så tv-serier og at det var noget hendes kæreste (jeg selv) tog sig af, men at det altså ikke foregik på tvet... Hun har muligvis fået sagt at det var over en hjemmeside, hvilket kunne tolkes som streaming og derfor ikke ville være direkte ulovligt, men det er altså ikke sikkert...

Jeg skal da gerne indrømme at det drejer sig om at vi downloader tv-serier for at kunne se dem når vi vil og ikke når tv'et viser dem... Og en enkelt gang imellem har jeg måske downloadet et spil for at teste det, men ellers er jeg egentlig stor tilhænger af at købe skidtet:)

Problemet er så at hun siger en enkelt af de folk der spurgte hende virkede utroligt sur og at han vidst nok var en direktør for noget musik af en art... Kan det tænkes at han så, siden han er i besiddelse af vores navn og adresse, kunne pusse APG på os? Jeg skulle mene at han havde en begrundet mistanke nemlig:/

Ville det være lovligt? Vil de kunne få noget ud af det? Hvordan skal jeg forholde mig til det? Bør jeg tage nogen forholdsregler:(?

Håber I lige kan hjælpe mig lidt da jeg kan forestille mig der skal handles hurtigt hvis det er...

Diablo999
11-14-2008, 12:21 AM
Du skal nok ikke regne med at det går hurtigt. Men måske en god idé at tage sine forholdsregler. Sørg for at få det meste af dine ulovlige filer ud af huset, opbevar dem hos en kammi eller noget familie. Med hensyn til tv-serier er jeg sikker på det stadig er ulovligt at downloade. Det var nu hellere ikke særlig smart af damen at udtale sig om det, men altid nemt at være bagklog.
Det er nu hellere ikke sikkert at der bliver gjort noget ud af det, da hun jo kun havde "indrømmet" det med tv-serier, men man ved jo aldrig hvor ondt i røven han eller en anden fik. Kan jo ligeså godt være ham, som sad og smilede istedet for ham der ser sur ud.

Coney
11-14-2008, 12:31 AM
Ja... Det er også det jeg tænker... Jeg er ved at smide alting på en ekstern og så kører jeg gutmann på hele spanden... Problemet er at jeg faktisk ikke ejer en lovlig version af XP efter jeg flyttede hjemmefra:S Men hvor meget er bøden for den slags i forhold til??

Det skal dog siges at vi ikke lige regnede med at det var den slags der skulle spørges om så jeg tænkte ikke lige over at forberede hende:S

Guss
11-14-2008, 12:51 AM
Krypter drevet, og kør programmet eraser. (se under guides for mere info)

Coney
11-14-2008, 10:04 AM
Jeg har lavet en overskriving af alting 35 gange... Så burde det vel ikke være nødvendigt at kryptere hvis der ikke længere er noget?? Det eneste problem er med windows tror jeg:/

Guss
11-14-2008, 02:52 PM
Jeg har lavet en overskriving af alting 35 gange... Så burde det vel ikke være nødvendigt at kryptere hvis der ikke længere er noget?? Det eneste problem er med windows tror jeg:/
Så er det hele fint.
Det var bare til hvis du vil slippe for at slette alle dine ting. Men hvis du har dem på en ekstern harddisk, så vil jeg stadig råde dig til at kryptere drevet hvis du vil være helt sikker.

GhOstFaCE
11-14-2008, 02:58 PM
Undskyld mig men...

For at komme hjem til dig skal de have fogeden med.
Du skal ALDRIG NOGENSINDE lukke nogen ind du ikke vil have ind medmindre de har fogeden med. Fogeden skal ligeledes identificere sig med sit politiskilt. Du har ligeledes ret til INDEN de går igang med en ransagning at læse dommerkendelsen og anklagerne igennem. Lig mærke til hvad de har fået lov til i dit hjem. Nogen gange får de kun lov til at kigge på din computer i så fald må de gerne benytte din computer men fx ikke dine møbler (hvilket betyder du kan nægte dem at sidde ned mens de er der)

For at fogeden tager med derud skal de som sagt hvae en dommerkendelse. At din kæreste siger noget til en konferrence eller lign. er ikke beviser. Hun har desuden ud fra det du har fortalt ikke sagt noget om i distribuerer det (uploader) hvilke er det APG bonger folk for. Downloading har ingen migbekendt få problemer ud af.

IANAL men de har altså ingen beviser og kan ikke få en dommerkendelse.

Du går i panik uden grund og hvad du end gør bør du så absolut ikke skælde ud på kæresten :)

APG er en virksomhed på lige fod med Shell og Hallal døgneren, de har præcis de samme rettigheder. Du kan fortælle din kæreste at næste gang nogen spørger sådan kan hun uden problemer sige det ikke rager dem.

Coney
11-14-2008, 03:04 PM
Jeg har skam heller ikke skældt hende ud:) Tværtimod... men hun har vildt dårlig samvittighed dog:S

Men nu har jeg også taget mine forholdsregler og så skulle den være sikker:) Uanset hvor paranoid jeg så er:P Mange tak for hjælpen:)

GhOstFaCE
11-14-2008, 03:17 PM
Jeg har skam heller ikke skældt hende ud:) Tværtimod... men hun har vildt dårlig samvittighed dog:S

Men nu har jeg også taget mine forholdsregler og så skulle den være sikker:) Uanset hvor paranoid jeg så er:P Mange tak for hjælpen:)

DriveCrypt hent det.
Krypter de drev du har warez på. Hav ikke noget autologin slået til.

Når din maskine starter op vil de HDer ikke fungere med mindre du låser dem op med din "nøgle"

Da du ikke i Danmark har pligt til at inkriminere digselv (altså bevise din egen skyld) så behøver du ikke låse dem op. Du kan frit sige du ikke kan huske koden. Eller at du bare aldrig har fået dem formateret (nok smartere med koden :P)

De har altså ingen beviser på din computer. Krypteringen er så stærk at de ikke kan brydes inden for den tid beviset er relevant (en supercomputer tager vel 100 år eller noget lign.)

Husk at lave backup på din nøgle fil og ikke glemme koderne :P

RYD OP I HJEMMET!!
Det er super vigtigt du ikke har CDer og DVDer liggende du ikke bruger til noget (såfremt der er warez på dem) dem kan de nemlig knalde dig på (skulle de komme forbi)

Hvis du har en mappe med film så hver klar over det er potentielt bevis materiale. Ud over at gemme dem har jeg ingen løsning på at undgå det.

Jeg har selv fornyligt smidt en flyttekasse med gamle CDer og DVDer ud, mange af dem var endda så gamle de var helt mugne. Selv om de er i stykker er de stadig bevis. Så kom ud i containeren med dem.

Men Crypt! Bare for en sikkerheds skyld.

Coney
11-14-2008, 08:13 PM
Bør jeg også gøre det hvis jeg nu overskriver det hele?? Havde tænkt mig bare at gøre det 70 gange for at være helt sikker:/

GhOstFaCE
11-14-2008, 08:21 PM
Crypten gør jo netop du ikke behøver slette noget.

Coney
11-14-2008, 09:23 PM
Jamen det har jeg skam allerede gjort:) Tog bare en backup på den eksterne og smed den om til en ven:)