PDA

Se fuld version : Dual boot vista og mac os x

Korisu
10-21-2008, 09:41 PM
Hej.
Jeg har en medion computer med vista, og ønsker at få sat Mac OS X Leopard, gerne som Dual boot (dvs. at, når jeg starte computeren kan jeg vælge mellem mac og vista).
Har hørt at et program/iso fil iAtkos kan gøre det muligt.

Søgte lidt på google og fandt denne guide:
http://dailyapps.net/2008/03/hack-attack-dual-boot-leopard-and-windows-vista/

Vil bare høre om i har nogle erfaringer med det, evt. om det virker etc.
Eller har i andre guides til dual boot vista og mac?

Søger også et sted hvor jeg kan downloade "iAtkos", fandt et på mininova, men den kom kun op på 30kb/s

Til sidst vil jeg gerne høre om nogle har nogle erfaringer med Mac OS X på pc, evt. nogle råd.

BS Bond
10-22-2008, 10:41 PM
prøv at google hackintosh.. de versioner der ligger der ude passer kernelen sjælent, så du skal downloade macdrive 7 for at kunne køre den rene osx 10.5 iso du downloader først og derefter et program til at pre patche med skrevet af en programør/mod´er kaldet maxis

VortexDK
11-11-2008, 11:10 PM
jeg har en selv del erfaring med mac OSX Leo på almindelige hardware. også med dualboot XP og Vista. Jeg fik fat i iAtkos 2.0i da den supporter nForce chipset. men der findes flere forskellige kvalitets distributuiner. Det du, skal kigge på er hvad for noget hardware du har i maskinen og så finder du den udgave der bedst supporter din maskine.
for at finde ud af hvad du har i ville jeg foreslå at henter everest ultimate det kan du finde på deres egen side, bare søg på det.
når du skal vælge distribution vil jeg foreslå dig at gøre som mig og oprette en bruger inde på siden (insanelymac dot com) og så kig inde under under OSX86 installation og så under Leo. her finder du bare den udgave der bedst passer din hardware. isoerne finder du på the bay. husk at brænde dem ved extrem lav hastighed for at undgå fejl, det er meget store enkeltfiler der ligger i isoerne og det kan let gå galt.

skriv igen når du er kommet så langt her eller er i tvivl om noget.

jeg deler gerne ud af mine egne erfaringer.

Korisu
11-12-2008, 10:43 AM
Okay, tak - det vil jeg prøve :)

** iAtkos - kan jeg få det på dansk, eller kun på engelsk?

VortexDK
11-12-2008, 11:20 AM
iAtkos udgaven er udelukkende på engelsk, det kan måske lade sig gøre at installere en anden sprogpakke bagefter, men det er langt fra en garanti. jeg ved at kalyway distributionerne indeholder alle tilgængelige sprog. men det er ikke alle maskiner at kalyway kan boote på.