Se fuld version : hjælp til ormformater en bærebar
tmundt
10-15-2008, 11:50 PM
heyy alle har lige købt en bærebare og har allerede smidt min windows vista cd væk men jeg fik af vide i fona at jeg bare kunne trykke på en tast i starten og så skulle jeg gøre noget og så kunne jeg ormformater den aner ik hvordan og hvorhenne det er håber i kan hjælpe mvh tmundt
Diablo999
10-16-2008, 04:17 AM
Jamen, hvis du ikke har en cd med et operativt system, hvad vil du så gøre efter den er formateret. Hvis bærbaren ikke indeholder en installation filer til vista på eks. D:, så tvivler jeg osse på at du kan få den til at formatere. Det kræver jo at der bliver loadet noget ind før man kan formatere. Normalt formatere man under installationen af windows.
Det du tænker på er en installationspartition på din harddisk.
Det er imidlertid ikke til at vide, hvilken tast du skal trykke på ved opstart for at få adgang til den. Hvis ikke du kan se nogle forslag ved opstart [F12, F10 etc.], så er der jo ikke andet for end at få fat i folkene fra Fona og få noget mere konkret at vide.
Hvilket mærke er din bærbar? Det er umuligt at sige noget uden at vide det.
/lalf
heyy alle har lige købt en bærebare og har allerede smidt min windows vista cd væk men jeg fik af vide i fona at jeg bare kunne trykke på en tast i starten og så skulle jeg gøre noget og så kunne jeg ormformater den aner ik hvordan og hvorhenne det er håber i kan hjælpe mvh tmundt
ssjdennis
10-23-2008, 02:25 PM
Vis der er en installationspartition på din harddisk så kan du højest sandsyndlig brande en ny cd, ud fra den partition, det kan de fleste ihvertefald, og vis du skal havde formateret din computer så den en ultimate boot cd (http://www.ultimatebootcd.com/download.html). den er perfekt det sådan noget.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.