PDA

Se fuld version : Politi - kan det være pga download?

jones93
10-15-2008, 04:35 PM
Hej. Politiet har været her ved os tidligere i dag og spørge efter en person. Vi bor i et hus med 5 lejligheder, og det var så underboen de kom op og spurgte os efter, da han ikke var hjemme. Nå, men så kom jeg til at tænke på en ting:
Ham underboens router står oppe ved os, og jeg sidder jo meget tit og downloader film/musik/spil, så kan det have noget med det at gøre? Altså kan politiet komme pga det, eller ville de aldrig gøre det?

Mvh Jonas.

malkde
10-15-2008, 04:44 PM
Det kan umuligt være pga. at du downloader. Politiet møder ikke op hos pirater, kun evt. hvis det er i forbindelse med en ransagning. Derfor kommer de ikke og spørger efter vedkommende og går igen, så har man jo mulighed for at slette alt i mellemtiden ;-)

Så bare rolig mate! Det er nok din underbo der er rodet ud i noget snavs..

jones93
10-15-2008, 04:56 PM
Mange tak for det hurtige svar! Ville bare lige være sikker, så jeg ikke skulle til at finde en ven at flytte min ekstern harddisk op til og alt sådan noget rod :-)

Guss
10-15-2008, 07:36 PM
Politiet kommer kun vis det drejer sig om kommerciel pirateri. Men efter de sidste to domme der har været, så er det meget tænkeligt at APG vil begynde og møde op hos private med en foged. Så hvis man skal være sikker nu, så er det altid en god idé med kryptering af sine harddiske.

jones93
10-16-2008, 05:56 PM
Og hvordan krypterer man dem? Og hvad gør det?

Guss
10-16-2008, 06:25 PM
Og hvordan krypterer man dem? Og hvad gør det?
Det hele står i guide sektionen. Men hvis ikke du kan finde ud af det, så bare sig til, så skal jeg nok hjælpe :)