PDA

Se fuld version : Medarbejder Bredbånd

darkmoon
10-14-2008, 09:55 AM
Jeg har en alm opkobling hos et teleselskab som er betalt af firmaet
Og nu er det firma jeg arbejder i er blevet opkøbt og nu kommer der en skrivelse rundt ang vores medarbejder bredbånd.

De skriver direkte i den at man vil blive fyret hvis man henter ulovlige ting over denne bredbånd.

Må det overhoved bestemme hvad man henter?

Og de kan vel ikke fyrer en uden de almindelige grunde (2 mundlige & skriftligt advarelser)?

Jilij
10-14-2008, 10:38 AM
Jeg ville da sige at det er da fair 'nuff regler, ikke at hente over deres forbindelse.
Moral og etik ? :P

darkmoon
10-14-2008, 10:51 AM
Ja helt sikkert, men er det deres forbindelse?. Jeg henter jo ikke over deres Server.

Mener personligt at det kan godt være det betaler for den, men det er vel min "egen", lige som hvis de havde betalt en mobil/avis mm.

Men det er nok mere det Juriske i det, hvad kan de sige og hvad må de?

Kan man fyrer en for at man hente noget på et med.arb bredbånd og tilsidesætte normale ansættelse rettigheder

Jilij
10-14-2008, 10:54 AM
Er det på kontoret/whatever ? eller har jeg misforstået ?

Guss
10-14-2008, 01:03 PM
Er det på kontoret/whatever ? eller har jeg misforstået ?
Som jeg har fattet det er det sådan en man har derhjemme. Jeg ved mange firmaer gør det, og jeg har også selv sådan et mederarbejderbredbånd. Men jeg henter nu alligevel, for de kan jo ikke se hvad jeg laver. Men hvis du skal logge på en VPN forbindelse hvor du forbinder til dit arbejde, så kan de vist godt se det.
Men om firmaer må eller ikke må den slags, det kan jeg desværre ikke svare på.

Chickendog
11-19-2008, 10:46 PM
At få en firmabetalt hjemmeopkobling, svarer vel til at du, som et medarbejder-gode, har fået stillet en bil til rådighed.
Om du så en gang imellem overtræder færdselsloven i bilen, bliver vel udelukkende en sag imellem dig og lovgivningen.
At fyre folk for at få flere fartbøder, vil formentlig få fagforeningen HELT op på dupperne.
Du har jo ikke svindlet din arbejdsgiver herved.