PDA

Se fuld version : busted.. ?

zaranoff
10-12-2008, 10:33 PM
hey folkens.

jeg er kommet lidt i klemme med loven, og har brug for noget klarhed.

det kære politi har konfiskeret min computer, men ikke på grund af ulovlig download, eller noget med piratkopiring. mit pørgsmål lyder så på, om politiet "normalt" går videre, og simpelthen kontakter og informere APG om hvad de har fundet, hvis de falder over filmene og musikken som ligger derpå? eller om de fuldstendig ignorer alt andet indhold end det de tog den for?

ps. stavefejl er gratis

Mictlan
10-12-2008, 10:43 PM
Så vidt jeg ved undersøger politiet kun det som de skal bruge til den dertil gående eftersøgning. Desuden kan politiet heller ikke påvise hvad enten de filer som ligger på din computer er lovligt indkøbte eller ej, dette gælder desuden også for film, da det jo er helt lovligt at tage en backup af sine indkøbte film og cd'er.

zaranoff
10-12-2008, 11:59 PM
tak for det gode svar Mictlan, kan umiddelbart sove lidt bedre i nat! :)

vil også meget gerne have flere tilbagemeldinger hvis andre har lidt "erfaring" med emnet..

lige en ekstra ting.. er der nogen standart priser for hvad APG tager for 1 stk. film, HD-film, musik osv.. ?

Mr Acid
10-13-2008, 12:06 AM
Så vidt jeg ved undersøger politiet kun det som de skal bruge til den dertil gående eftersøgning. Desuden kan politiet heller ikke påvise hvad enten de filer som ligger på din computer er lovligt indkøbte eller ej, dette gælder desuden også for film, da det jo er helt lovligt at tage en backup af sine indkøbte film og cd'er.

Heller ikke hvis alle filmene er scene releases og der ikke er ændre noget på navnene, altså så en fx kan hedde The.Dark.Knight.2008.DVD5-SomeGroup ?

Hvad hvis de finder planer om bombeangreb på computeren, må de så heller ikke handle ud fra dem, bare fordi det ikke er det de har fået dommerkendelse til?

Diablo999
10-13-2008, 12:41 AM
Da de ikke har konfiskeret den p.g.af det ulovlige indhold, så går jeg ud fra at det er fordi den er stjålet, altså du havde en varm pc. Hvis det er tilfældet, så er jeg sikker på de slet ikke tjekker hvad der er på den. Men bare kontakter ejeren af den og så kan han afhent den, når efterforskningen af sagen er færdig

Guss
10-13-2008, 01:43 AM
Hvad hvis de finder planer om bombeangreb på computeren, må de så heller ikke handle ud fra dem, bare fordi det ikke er det de har fået dommerkendelse til?Det er noget helt andet. Politiet står ikke for pirateri som sådan. De er kun indblandet hvis der er tale om kommerciel pirateri.

zaranoff, jo her er standardpriserne:
Film 70 kr pr. stk. x 0.80 x 2 (112kr pr film.)
Musik 10 kr pr. stk. x 0.80 x 2 (16kr pr musiknummer)
Og jeg mener et helt album højst bliver afkrævet 100kr.

zaranoff
10-14-2008, 08:59 PM
kan godt se hvad du mener med de "bombeplaner" men, syntes ikke helt det kan sammenlignes med små-pirateri, hvor man henter nogen film og musik.

Vil mene at det er noget andet, hvis man decideret henter for at sælge videre, for profit. (ved godt at det ikke gør det mere lovligt at hente, nu hvor jeg ikke sælger videre.. :P for som Guss siger, så tror jeg heller ikke rigtig at de gør det store ud af det, med mindre der er tale om kommerciel pirateri)

Det jeg eftersøgte var, at hvis politiets tekniske afd. finder film og musik, som tydeligvis er ulovlig downloaded, hvad de så vil gøre.. om de kunne finde på at tage kontakt til APG? (er APG forresten ikke en slags "privat organisation"? de samarbejder vel ikke rigtig med politiet, når de skal ud og fange fattige studerende)

Diablo999
10-15-2008, 02:37 AM
Læste du overhovedet mit indlæg? Du svarede ihvertfald ikke om det var derfor.
Hvis det er derfor du fik PC'en konfiskeret, så skal du ikke være nervøs over noget. De tjekker ikke PC'en indhold, for hvordan skulle de dog osse bevise om det er dig eller "ejeren", som har smidt det på harddisken. Desuden mener jeg hellere ikke at de har lov til at tjekke indholdet. Det eneste de gider bruge tid på er at tjekke serienr. og kontakte ejeren at PC'en er fundet og gøre sagen færdig.

zaranoff
10-16-2008, 12:12 PM
læste godt dit indlæg, fik bare ikke lige et svar med i sidste post.. sorry :)

det er ikke en "varm" computer.. har selv investeret i alt det hardware som sidder i den, og det er heller ikke forde de tror at den er stjålet.

Diablo999
10-16-2008, 02:17 PM
Jamen, hvad er så årsagen til de har taget den med. Når det ikke er fordi den er varm eller p.g.af piratkopiering?
Lidt svær at svare på hvad de kan finde på uden at kende årsagen.

egmose
10-17-2008, 09:48 PM
læste godt dit indlæg, fik bare ikke lige et svar med i sidste post.. sorry :)

det er ikke en "varm" computer.. har selv investeret i alt det hardware som sidder i den, og det er heller ikke forde de tror at den er stjålet.

Ja sorry - Zaranoff - du ksu nok nødt til at fortælle hvorfor, ellers tror jeg sku folk tænker nogen grimme ulækre tanker om dig.

zaranoff
10-21-2008, 03:54 PM
Ja sorry - Zaranoff - du ksu nok nødt til at fortælle hvorfor, ellers tror jeg sku folk tænker nogen grimme ulækre tanker om dig.

hvis i tror det er børne xxx de leder efter, og hvis det var det de havde taget den for, så ville jeg nok bekymre mig lidt mere om det, og ikke nogle ulovlige film og musik..

det er pga. min roommate. de har mistænkt ham for noget, og da han har "adgang" til min computer, så tog de osse den med. lige for at understrege det, så er der ikke hold i anklagerne! og de finder ikke nogen af disse såkaldte "beviser" som de leder efter.. så igen.. sagen har ikke noget med ulovlige downloads, børne... eller andre skumle ting, som i muligvis kunne tro..

håber det var svar nok for jer, men ved ikke hvordan i skulle kunne hjælpe bedre nu hvor i kender årsagen..