PDA

Se fuld version : Warez vs. Torrents - Hvad er mest sikkert?

Tuca
10-08-2008, 06:54 PM
Jeg har brugt diverse torrent sites gennem længere tid, og warez (warez-bb.org) er først lige noget jeg er begyndt at bruge. Men jeg tænkte lidt på, hvad er sikrest? Altså hvis man vil undgå at blive sagssøgt. Jeg ved godt odds'ne er meget små for at blive taget, men hvis chancerne er endnu mindre hvis man kun downloader warez, så holder jeg mig til det.

zoede
10-08-2008, 08:24 PM
Efter hva jeg har læst mange steder er rapidshare sikkerst fordi der henter du fra deres server hbor med bittorrent henter du og sender til en masse andre bittorrent brugere.

LoveWarez
10-09-2008, 05:37 PM
Det er nemlig helt korrekt.
HTTP/FTP er så sikkert, som det overhovedet kan blive - hvis du da kun downloader. Grunden til dette er, at du ikke distriburerer noget og derfor gør du ikke noget, der ville bringe dig i søgelyset hos APG. Distribution af filer er dét, man bliver taget på.

Uploade filer på disse servers, er jo distriburering - men der har aldrig været en retssag omkring sager med HTTP/FTP servers efter hvad jeg ved, og derfor er dette område gråt. Det er simpelthen for ressourcekrævende og omkostningsfuldt at sagsøge servers såsom Rapidshare. Hvis det var en tænkelig idé, ville MPAA nok for længst have gjort det.

Så hvis du vil være sikker, så er det HTTP/FTP servers, du skal downloade dine filer via.

(For lige at være flueknepper: Warez henter du også igennem BitTorrent. Warez er ganske enkelt bare cracked software. ;) )

M.v.h
LoveWarez.

GhOstFaCE
10-09-2008, 05:41 PM
Flere er busted for at køre en FTP server. Kender dog ingen der tog en tur i retten med det.
Har en tæt ven der stadig betaler af på de 300k han gik med til tilbage i 2003

Tuca
10-09-2008, 06:39 PM
Tak for svarene alle sammen, specielt LoveWarez, tror jeg holder mig til Warez (uden om BitTorrent that is :P) Når det er muligt.

decko
10-10-2008, 08:36 AM
Hvis man vil køre FTP skal man lige huske at gøre det over en krypteret forbindelse, så burde risikoen for at blive taget være meget meget lille.