Se fuld version : Program til og rippe TV ?
RasK1337
09-23-2008, 05:41 PM
Har søgt lidt og kunne ikk finde nogen tråd omkring det her, kan godt være der er en tråd.
Jeg ville enlig gerne finde et godt program til og rippe tv har antennestiks indtag i min computer så skulle gerne være noget hvor jeg kunne bruge den og ikk skal til og købe en masse.
Håber i har nogen svar ;)
Jar_Jar_Binks
09-23-2008, 08:19 PM
Hvis du kører Windows Medie center, eller et andet mediecenter, så kan du bruge det til at optage TV-programmer. bagefter kan man med freeware programmer konvertere DVR-MS (Windows optaget format) til normal MPEG2. Derefter bruger man Virtualdub, med MPEG2 plugin til at konvertere og klippe udsendelsen til XviD. Så det er meget nemt. Det tager tid, da der er tale om en del beregninger, men det meste af tiden passer det hele sig selv.
Ellers plejer der normalt at være programmer der følger med TV-Tuner kortet der kan optage programmer. Alt efter hvad format de optager i, kan de selvfølgelig også konverteres til XviD (Jeg bruger selv mit Mediecenter til at optager programmer fra det frie DVB-T net (Har kun hus antenne, og dermed DR1,DR2, og TV2, og DR Update))
Her er links til de programmer jeg omtalte:
DVRMSToolbox (Konverterer DVR-MS filer til normal MPEG2)
http://babgvant.com/files/folders/dvrmstoolbox/default.aspx
VirtualDub (Redigering/Klipning/Konvertering af MPEG2 til XviD)
http://www.virtualdub.org/
MPEG2 Plugin til Virtualdub
http://fcchandler.home.comcast.net/~fcchandler/Plugins/MPEG2/index.html
Evt. hent XviD Codec
http://www.xvid.org/
RasK1337
09-23-2008, 09:06 PM
Takker må lige se om det er noget jeg kan finde ud af ;)
Kom gerne med andre vis i har ? xD
zeandanielz
09-24-2008, 12:53 PM
Jar Jar binks - hvorfor vælger du her programmet DVRMSToolbox i stedet for feks det gratis mediacoder?
Jar_Jar_Binks
09-24-2008, 02:36 PM
zeandanielz: Jeg foretrækker at bruge flere programmer istedet for at bruge et stort. Jeg har erfaringer med at billedkvaliteten bliver bedre med den opsætning jeg har beskrevet. Jeg har prøvet Mediacoder. Det var nemmere ja, men jeg fik aldrig samme kvalitet som fra Virtualdub. Jeg ved ikke om Mediacoder samtidig kan klippe det overflødige væk, har aldrig prøvet (Mediacenter starter lidt før og stopper lidt efter) Det kan man samtidig med konverteringen i Virtualdub. Jeg tror nok jeg holder mig til Virtualdub :wink:
Og til sidst, de brogrammer jeg bruger er skam også gratis :wink:
Edit:
Jehg har lige prøvet Mediacoder igen, og har ikke kunnet får den til at lave en encoding i XviD i 2 pass mode, det kan være derfor kvaliteten på slutfilen ikke er så god som ved brug af VirtualDub. Så jeg foretrækker stadig VirtualDub til at konvertere til XviD.
zeandanielz
09-25-2008, 01:07 AM
Okay du lyder som om du virkelig har styr på det og det er lige sådan en jeg søger,
Kan simpelthen ikke finde ud af det DVRMSToolbox program du skriver man skal bruge, kan du forklare det hvad jeg skal gøre for det kan jeg virkelig ikke finde ud af.
Mvh
ZeanDanielZ
Jar_Jar_Binks
09-25-2008, 07:27 PM
For at konvertere fra DVR-MS til MPEG2, skal du bruge den del der hedder "DVRMStoMPEGGUI"
Når den er startet op, dobbeltklikker du feltet "Input File" Der åbnes en normal Windows "Åbn" dialog. Find den DVR-MS fil du vil konvertere, og tryk åben.
Du dobbelklikker så i "Output File" Der åbnes en normal windows "Gem som" dialog, Fin biblioteket hvor du vil have din MPEG2 fil liggende, og giv den et navn.
Under "Process prioriyi" Vælger du prioritet på beregningen, jo højere priroritet, jo mindre kan du lave på PC'en, medens den konverterer.
Under "Profile" Vælger du bare "Convert DVR-MS file to MPEG" Men hvis du optager fra DVB-T, vælger du "DVR-MS to MPEG with Ffmpeg" (Jeg ved ikke om Ffmpeg følger med, da jeg havde den på PC'en i forvejen, ellers burde den være til at finde på nettet)
Sørg for der er kryds i "Use Selected profile" og så trykkes Run
Og alt efter hvor stor en fil du konverterer har du efter mere eller mindre tid en MPG fil der kan klippes/Redigeres i Virtualdub med MPEG plugin :wink:
Men husk at MPG filen bliver kun ca. 10 - 15% mindre end den originale DVR-MS fil :wink:
zeandanielz
09-25-2008, 11:48 PM
Hej igen..
Jeg har et avermedia tv kort med DVB-T så valgte DVR-MS to MPEG with Ffmpeg den spurgte ikke om noget plugin så det køre vist fint. Skal man have det Mpeg plugin i virtualDub? komprimere du også lyden i virtualdub når du klipper reklamerne fra eller laver du bare det til XVid og så er det det?
Tusind tak for hjælpen indtil videre :)
er der mulighed for du kan lave en step by step til det du gør i Virtualdub ikke med at klippe reklamerne fra nu mere hvordan man komprimere og om det skal stå på direct stream copy osv det har jeg aldrig kunne finde ud af om den skal stå på full processing mode osv
Mvh
ZeanDanielZ
Jar_Jar_Binks
09-26-2008, 07:46 AM
Jeg er skam igang med en guide til VirtualDub for konvertering af filer lavet med DVRMSToolbox :wink: Regner med at være færdig her i løbet af weekenden.
Ang. MPEG2 plugin. Den er et must ellers kan man ikke læse MPG filerne. Faktisk skal du også have denne plugin: http://fcchandler.home.comcast.net/~fcchandler/Plugins/AC3/index.html Ellers vil du få problemer med TV2, da deres lyd kan være multikanal AC3. Men bare rolig, jeg skal nok tage det hele med i guiden :wink:
zeandanielz
09-26-2008, 12:47 PM
Tusind tak jar jar binks glæder mig til guiden, du skal vide at du gør et godt stykke arbejde :)
Mvh
ZeanDanielZ
Jar_Jar_Binks
09-27-2008, 05:43 PM
Så har jeg prøvet at lave en vejledning til hvordan man konvertere DVR-MS filer til Xvid Først med DVRMSToolbox til MPEG2, og derefter med VirtualDub til Xvid. :smile:
Jeg håber den kan bruges :grin:
Vejledning til både DVRMSToolbox til MPEG2, og MPEG2 til Xvid kan hentes på linket. der er både vejledning som Word 2003 og har også gemt dem som HTML side fra word. Dette gælder begge vejledninger. Her er linket:
http://rapidshare.com/files/148850685/DVR-MS.til.Xvid.v1.zip
zeandanielz
09-30-2008, 09:49 PM
super arbejde.. mange mange tak..
Hvad siger du til at guiden bliver smidt i guide-sektionen?
Jar_Jar_Binks
10-01-2008, 07:22 AM
Det ville da være en god idé (Tænkte slet ikke over at der var en sådan sektion :oops: ) Men hvordan får jeg en Word fil lagt ind som guide?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.