PDA

Se fuld version : "Fanget" på efterskole?

Grufuld
09-22-2008, 02:13 PM
Hej

I lørdags hentede jeg en fil fra Bittorrent med programmet µTorrent.
Her for lidt siden kalder min forstander mig så ind på hans kontor hvor han fortæller han har fået en mail fra Anti-Piratgruppen.
I mailen står der at de har modtaget en anmeldelse (mailen er fra sektornet) om at der er blevet disbueret piratkopieret software(warez (???)) på skolens netværk.
Så står der noget om ip-adressen jeg havde den dag, og om filen.

Efter det står der så:
"DU BEDES OMGÅENDE FJERNE DISSE FILER FRA DIT NETVÆRK! SKOLEN KAN RISIKERE AT BLIVE STILLET OVERFOR ET ERSTATNINGSKRAV. Se
www.antipiratgruppen.dk"

Det er hvad der står i mailen i store træk.

Men det er så nu jeg begynder at blive små bange vel? Jeg har hentet fra blandt andet Pirate Bay i lang tid, også noget fra limewire, og så videre. Men jeg har altid sørget for at passe på min computer, såvel som mine filer.
Nu ved jeg bare ikke om jeg skal slette stortset ALT min musik, og storset ALLE mine film? Er det noget de kan se jeg har? Hvad burde jeg gøre, og hvordan skal jeg forholde mig?

Min forstander fortalte mig at det kun var ham der kunne se hvilken bruger på skolens netværk der havde overstående ip-adresse den dag. Og at jeg skal slette alt det ulovlige jeg har, men jeg ved nu ikke?

Hvad skal gøre?:confused:

På forhånd tak for hjælpen!
Grufuld

Russkiy
09-22-2008, 05:13 PM
Slå koldt saltvand i blodårende skipper. :)

Fakta.
APG er bare advokat firmaet (schultz), som udsender erstatnings krav på vejene af plade - og filmselskaber, disse erstatningskrav har ingen praktisk betydning, da APG ikke kan give nogen bøde. Da deres erstatningskrav, for at kunne udvikle sig til en bøde, skal gå igennem en retssag.

Nu Kender jeg ikke reglerne på din efterskole, men hvis du ikke må bruge p2p tjenester der så lad hellere vær. Men lad for guds skyld vær med at slette filerne. Nu kan hverken din forstander eller APG bestemme, hvad du skal slette af filer(Du kan måske blive bortvist?). Du skal bare sige til din forstander, at du ikke har fortaget nogen ulovlig aktivitet på netværket. Husk, De har på ingen måde lov til at tjekke din computer. Det kan kun din værge, da jeg formoder at du er under 18 år.

slemborg
09-22-2008, 06:43 PM
En anden ting, du siger det er et skolenetværk, så har i vel interne ip'er, ergo kan de ikke se "din" maskine, medmindre der er info du ikke nævner i din første post.

GhOstFaCE
09-22-2008, 07:03 PM
En anden ting, du siger det er et skolenetværk, så har i vel interne ip'er, ergo kan de ikke se "din" maskine, medmindre der er info du ikke nævner i din første post.

APG ser det er skolen og tager kontakt til dem.
Skolen laver noget detektiv arbejde (APG kan have leveret en port fx, som skolen så bare scanner deres ip range igennem efter)

Grufuld
09-23-2008, 08:18 AM
Hej, tak for svarene! :)
Der står heller ikke i mailen at det var min computer der havde hentet filen, men at det var foregået på skolensnetværk. Det min forstander der kunne gå ind tjekke det.
Men jeg er faldet ned på jorden igen nu, og endnu en gang, tak for svarene.
Jeg må hente i weekenderne fra nu af :D