Se fuld version : Proxy .. beskytter det også bittorrent ?
Longii
09-11-2008, 01:56 PM
Hej .
Den der proxy man kan bruge til at skjule sig. Beskytter den også bittorrent så man er næsten 99 % sikker på ikk at blive taget ..
GhOstFaCE
09-11-2008, 02:52 PM
Hej .
Den der proxy man kan bruge til at skjule sig. Beskytter den også bittorrent så man er næsten 99 % sikker på ikk at blive taget ..
"den der proxy" er ikke specielt beskrivende.
du kan sætte de fleste torrent klienter op til at benytte en proxy så svaret er sikkert ja.
PeterOle
09-11-2008, 04:07 PM
Nej, medmindre du kan forwarde porte på proxy-serveren virker det kun på tracker-kommunikation
og upload . Du kan ikke downloade fra peers der ikke kender din IP..
GhOstFaCE
09-11-2008, 05:07 PM
Nej, medmindre du kan forwarde porte på proxy-serveren virker det kun på tracker-kommunikation
og upload . Du kan ikke downloade fra peers der ikke kender din IP..
Ligegyldigt for enhver normal proxy, de videre sender alt til dig.
Longii
09-11-2008, 10:32 PM
Ligegyldigt for enhver normal proxy, de videre sender alt til dig.
Så man kan godt bruge Proxy til at beskytte sig med, når man bruger bittorent ..
GhOstFaCE
09-12-2008, 07:41 AM
Så man kan godt bruge Proxy til at beskytte sig med, når man bruger bittorent ..
Hvad er normal proxy for dig?
Med normal proxy mener jeg ikke de der gratis der ligger overalt som kun er egnet til browsing.
jeg mener en man betaler for eller selv sætter op på en andens maskine. Rellakks er en af mange.
PeterOle
09-12-2008, 06:48 PM
Relakks (og de fleste andre betalings VPN-services) er ikke en proxy-server, du får en rigtig, ikke-delt IP der er connectable ..
Azureus 2105 (and newer) contains proxy support for both tracker and peer communications.
Tracker communications can be proxied through http or SOCKS proxies, with or without username and password authentication.
Peer communication can only be proxied through a SOCKS proxy. Versions 4, 4a and 5 are supported, although authentication methods for V5 are limited to "no authentication" and "username/password".
Also, peer communication proxying only supports outgoing connections - it is not possible for other peers to connect to you to transfer data, and thus there are speed limitations beyond that of using a proxy intermediary. By default Azureus will inform the tracker that incoming connections are not supported, using a port number of 0. Some trackers reject this with an error message of the form "Error (invalid port)". If this happens then deselect the option to "inform tracker of limitations" (you have to restart Azureus for this to work, even though Azureus currently doesn't say so).
http://www.azureuswiki.com/index.php/ProxySupport
Og dette gælder naturligvis for ALLE bit-torrent clienter, en proxy er en proxy uanset hvad din klient hedder ..
Longii
09-13-2008, 11:05 AM
Relakks (og de fleste andre betalings VPN-services) er ikke en proxy-server, du får en rigtig, ikke-delt IP der er connectable ..
http://www.azureuswiki.com/index.php/ProxySupport
Og dette gælder naturligvis for ALLE bit-torrent clienter, en proxy er en proxy uanset hvad din klient hedder ..
Så jeg kan godt bruge den ved bittorrent .. i ved den der proxy som der er en der har lavet en kæmpe manual af, herinde på sitet . tror det er i "Sikkerhed". Men jeg spørger om man kan bruge en proxy som bittorrent klient og føle sig næsten 100 % sikker på ikke at blive taget, (ved godt der ikke er stor chance for det alligevel), ja eller nej ! og om det overhovedet er nødvendig hvis jeg fx kun downloader 5 film eller afsnit af serier i ugen :D
PeterOle
09-13-2008, 11:38 AM
Hvis det er den her guide du mener :
http://piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=65227
så nej, det kan du ikke bruge til bit-torrent, det virker kun med din browser.
Dit spørgsmål : Ja,hvis du bruger en proxy der er sat korrekt op bliver det rigtig svært
for MAFIAA at finde dig hvis ellers den der kører proxy'en er til at stole på,men din ISP vil stadig
kunne se (og logge) alle dine bit-torrent forbindelser .
Personligt har jeg mest fidus til VPN-services, der bliver al din trafik smidt ind i en krypteret tunnel så ens ISP kun ser en forbindelse og det virker på alt uden at man skal bekymre sig om at sætte alle mulige options rigtigt i ens programmer . Du kan jo prøve, Relakks giver stadig en måned gratis..
Longii
09-13-2008, 03:16 PM
Hvis det er den her guide du mener :
http://piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=65227
så nej, det kan du ikke bruge til bit-torrent, det virker kun med din browser.
Dit spørgsmål : Ja,hvis du bruger en proxy der er sat korrekt op bliver det rigtig svært
for MAFIAA at finde dig hvis ellers den der kører proxy'en er til at stole på,men din ISP vil stadig
kunne se (og logge) alle dine bit-torrent forbindelser .
Personligt har jeg mest fidus til VPN-services, der bliver al din trafik smidt ind i en krypteret tunnel så ens ISP kun ser en forbindelse og det virker på alt uden at man skal bekymre sig om at sætte alle mulige options rigtigt i ens programmer . Du kan jo prøve, Relakks giver stadig en måned gratis..
Tak for hjælpen :D
Men er det overhovedet nødvendigt når jeg måske downloader 5 film eller færre på en uge ?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.