Se fuld version : booting af pc
nyman25
09-11-2008, 09:50 AM
Jeg ønsker gerne hjælp mht til viden. Har uheldigvis slettet nogen vigtige filer på min pc ( har brugt ctl+alt+del - så filerne findes ikke i skraldespanden).
Kan jeg på nogen måde boote min pc tilbage til en bestemt dato og genskabe de slettede filer, uden at risikere at mine eksisterende filer samt programmer bliver slettet fra hardisken??
1) ctrl+alt+del har ikke den effekt.
2) systemfiler kan normalt genskabes vha. systemgendannelse.
Prøv:
http://www.it-artikler.dk/2008/02/01/systemgendanelse-i-windows-xp/
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/helpandsupport/learnmore/systemrestore.mspx
3) ønsker du derimod at genskabe personlige billeder eller dokumenter,
så kan dette program hjælpe dig:
http://www.recuva.com/
/lalf
Jeg ønsker gerne hjælp mht til viden. Har uheldigvis slettet nogen vigtige filer på min pc ( har brugt ctl+alt+del - så filerne findes ikke i skraldespanden).
Kan jeg på nogen måde boote min pc tilbage til en bestemt dato og genskabe de slettede filer, uden at risikere at mine eksisterende filer samt programmer bliver slettet fra hardisken??
FrIeK
09-11-2008, 11:38 AM
Det forstår jeg ikke hvordan du kan. Er det en funktion der ligger på Vista?
Eller hvordan har du slettet det med ctrl+alt+delete??
Hvis du har kørt en backup til system gendannelse, kan det lade sig gøre.
Men vær opmærksom på at det er alle dine filer fra den tid du får så.
(op til om de ligger på andre drev osv.)
Hvis det er system filer du har slettet kan du køre en reparation af dit OS. Det gør det gennem din OS cd som du booter op fra starten af.
(OS = Operativ system (XP, Vista, Linux osv.))
lalf var hurtigere:grin:
nyman25
09-11-2008, 12:25 PM
Jeg ville have haft gjort en lang historie kort, men kan måske se at en længere forklaring kræves.
Kom til at slette nogle mediefiler ( windows media klip) fra pc'en, da jeg mente at de ikke skulle bruges mere. Mange computer-brugere vælger at trykke på del knappen når de ønsker at slette noget fra pc'en. Tingene havner så derefter i skraldespanden. Så vidt jeg har forstået, så ved brug af shift+del ( det var selvfølgelig det jeg mente ), så bliver det sletet permanent og ryger derfor ikke i skraldespanden. Nå, men jeg har ihvertfald benyttet mig af det sidste.
Nu er jeg i en situation, at jeg står og skal bruge filerne igen. Filerne blev slette fra pc'en for 3 dage siden. Ønsker gerne at føre computeren og dets indhold 3 dage tilbage uden at det sletter det jeg har liggende d.d.
Men jeg tror vidst IALF var inde på noget af et rigtige. Tror med sikkerhed at Recuva - File Recovery kan bruges
Så mange tak for hjælpen :-)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.