Se fuld version : Matematik afleverings program
Søger et program til at lave matematik afleveringer i.
Det skal være bedre end word som jeg bruger lige pt.
Det skal helst være nemt at bruge.
Det skal kunne sætte brøker pænt op
Og så skal det understøtte den der pil der kommer hvis man skriver: <=> i word 2007
Nogle der kender et godt et? Har hørt at Microsoft har lavet et sådant matematik program, men er ikke sikker, og ved ikke hvad det hedder :) Jeg kan heller ikke finde det på deres hjemmeside
Plug&Play
09-08-2008, 06:50 PM
Kan det være Excel? :)
Nej, det er ikke excel fandt det, det var Microsoft Equation Editor. Jeg kunne ikke finde det, men fandt et andet program -> Mathtype, det er super godt, og virker også som et plugin til office
GhOstFaCE
09-08-2008, 08:33 PM
Nej, det er ikke excel fandt det, det var Microsoft Equation Editor. Jeg kunne ikke finde det, men fandt et andet program -> Mathtype, det er super godt, og virker også som et plugin til office
Mathtype kan anbefales :) brugte det selv da jeg gik på HTX
Hvor hurtigt går det med at skrive det ind, i forhold til hvis man bruger hånden?
Skaery
09-08-2008, 09:04 PM
Mathtype kan anbefales :) brugte det selv da jeg gik på HTX
Brugte det også, da jeg gik på gym. Benytter LaTeX + WinEdt nu, men det er nok lige teknisk nok :-P
Hvor hurtigt går det med at skrive det ind, i forhold til hvis man bruger hånden?
Altså en normal aflevering af dem vi har haft (1g grundforløb = easy) tager det ca. 1 time hvis der ikke er sinsygt mange brøker og lign. for de tager lidt ekstra tid at stille op. : )
Men en normal aflevering vil jeg tro tager ca. det samme at skrive i hånden som det tager at skrive på computer.
Altså en normal aflevering af dem vi har haft (1g grundforløb = easy) tager det ca. 1 time hvis der ikke er sinsygt mange brøker og lign. for de tager lidt ekstra tid at stille op. : )
Men en normal aflevering vil jeg tro tager ca. det samme at skrive i hånden som det tager at skrive på computer.
Ok, så kunne det være jeg skulle begynde på det. Så er det også meget nemmere at holde styr på de ting man har lavet. Jeg har i hvert fald alt for mange papire at holde styr på :)
Findes en af disse programmer til mac, eller findes der er lignende program til mac?
GhOstFaCE
09-08-2008, 09:29 PM
MathType 6 for Macintosh:MathType 6 is a Mac Universal Application
*
Mac OS X 10.3.9 or later, including 10.5 (Leopard)
*
20 MB free hard disk space.
*
MathType is not RAM-intensive so listing its requirements is not necessary.
*
CD-ROM for installation (not required if MathType is downloaded).
*
Compatible with Microsoft Office 2008, Office 2004 and Office X. (Some features are not available with Word 2008. For more details, please read So what's the story with MathType and Microsoft Office 2008?)
http://www.dessci.com/en/products/mathtype_mac/sysreqs.htm
witti
09-08-2008, 09:31 PM
et rigtig godt program er Mathcad, og det bruger mange htx i dag..
et rigtig godt program er Mathcad, og det bruger mange htx i dag..
Det så jeg også godt, men har ikke lige haft tid til at kigge på det :) Tror jeg lige jeg gør når jeg kommer hjem i dag :D
Spenneth
09-09-2008, 02:41 PM
Jeg bruger personligt TI Interactive.
Jeg synes det er nemmere at bruge en Mathcad, eller også har jeg bare ikke fået lejet nok med Mathcad.
Men hvis du går på gym, så burde du få udleveret en af de ovenstående af skolen. De fleste matbøger er i hvert fald bygget op omkring et matprogram.
LoveWarez
09-09-2008, 10:15 PM
Til ligninger mm. er jeg også TI-Interactive tilhænger. Ikke nok med, at det er brugervenligt, er det også spækket med brugbare funktioner - præcist hvad der skal være i et CAD-værktøj.
Så hvis du går i 1.g. så er Ti-Interactive lige sagen for dig, og vil være din tro følgesvend hele vejen igennem din gymnasietid. :)
Til ligninger mm. er jeg også TI-Interactive tilhænger. Ikke nok med, at det er brugervenligt, er det også spækket med brugbare funktioner - præcist hvad der skal være i et CAD-værktøj.
Så hvis du går i 1.g. så er Ti-Interactive lige sagen for dig, og vil være din tro følgesvend hele vejen igennem din gymnasietid. :)
Vi får vidst også ti-interactive udleveret her om et stykke tid, men er det nemt at skrive afleveringer i ?
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.