Se fuld version : Windows XP, service pack 1
Hey alle:-)
Jeg er lige ved at reinstallere en gammel bærbar pc, for en ven, men er stødt på et seriøst problem. Jeg har installeret Win XP Pro, men det er en af de allerførste versioner så der er ingen servicepacks med:-x. Jeg ved at disse kan hentes på Microsoft Update, men det er lidt svært da min ven har en trådløs netforbindelse fra 3 (via usb) og for at komme på nettet med denne, skal man have sp 1 på sin pc.....
Jeg har ligeledes forsøgt at installere en fast internetforbindelse på den, så jeg kunne få opdateringerne ned, men da der ikke er netværkskort i pcen så kan det ikke lade sig gøre.
Mit spørgsmål er nu hvor jeg kan få fat i sp 1 til win XP uden at skulle betale for den?
/Crüx
P.S. har forsøgt div piratsider....
Du kan hente det fra en anden pc, og så bare ligge det over på en usb-nøgle, og derefter installere det på hans pc.
Du kan hente det fra en anden pc, og så bare ligge det over på en usb-nøgle, og derefter installere det på hans pc.
Hey Guss,
Er det mappen ServicePackFiles som ligger Windows i stifinder, som du mener? De hedder i386 og ServicePackCache?
Mal
Det vil jeg lige prøve og lege lidt med....
Vender tilbage lidt senere....
Crüx
Nej, du skal ikke kopiere mappen. Du kan hente installationsfilen her: http://download.microsoft.com/download/5/4/f/54f8bcf8-bb4d-4613-8ee7-db69d01735ed/xpsp1a_en_x86.exe
Den ligger du så bare på en usb-nøgle, og åbner filen på din vens computer.
razor
09-05-2008, 08:12 PM
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft
xpsp1
xpsp2
xpsp3 .... ligger nede i bunden ;)
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/vistasp1
Det er til vista :) Han skulle have sp1 til xp. Og det er det link jeg har skrevet i min post ovenover.
Razor; Det er jo bare lige det jeg søger, men desværre virker linket ikke længere.... Den hopper automatisk over på den engelske version og den kan jeg ikke installerer når den der ligger på puteren er dansk :-(
Guss; det er et skide godt link, desværre er det til den engelske version og ik til den danske.... Har prøvet og skifte en ud med da, men det virker ikke....
Så jeg er desværre ikke kommet videre....
Hey igen, sidder lige og tænker lidt på om jeg måske ku forbinde hans bærbare pc med min stationære, således at jeg kan køre hans system igennem min pc?
Jeg var også lige inde i enhedshåndtering og fandt et netværkskort (1394-netværkskort), men det er vel ikke det som den bruger til at komme på nettet med eller? Søgte det nemlig på Google og der var nogen som skrev at det ikke var det...
Men jeg tænkte bare at eftersom der er et stik til bredbåndsforbindelse bag på den bærbare pc, så må den vel for dælen da også kunne komme på nettet, eller? Er sgu lidt i vildrede, har formateret mange hd efterhånden men er da aldrig stødt på dette problem og det eneste jeg mangler er jo bare en internetforbindelse og så opdateringerne til XP... Så er den færdig og kan afleveres... Fandeme fusterende....
Hey igen,
Er der virkelig ikke nogen som ved hvor jeg kan finde en sp1 på dansk til windowsXP? Har virkelig hårdt brug for den....
/Crüx
razor
09-06-2008, 10:49 AM
hmmm jeg rettede ellers linket i min post ... men jeg prøver igen så ;)
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft
sp'erne til XP ligger nede i bunden :)
xpsp1 dk -> ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp1/dk
xpsp1 uk -> ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp1/uk
og links'ne virker - jeg har lige downloaded begge sp's :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.