PDA

Se fuld version : Politiet har lige ringet mig op og sagt at jeg skal til fogedretten´...

Slazzy
09-04-2008, 01:32 PM
Ja. De sagde ikke engang for hvad. Men det var også kun telfonsvarer.
De sagde du skal til fogedretten ellers bliver du anholdt. HJÆLP!!!

Guss
09-04-2008, 01:39 PM
Ja. De sagde ikke engang for hvad. Men det var også kun telfonsvarer.
De sagde du skal til fogedretten ellers bliver du anholdt. HJÆLP!!!
Det er højst sandsynligt en joke. Sagde de hvilken politikræds de var fra, eller navn og telefonnummer? For så ringer du bare og høre om det er rigtgt.

PelleDK
09-04-2008, 01:41 PM
Det kan man da ikke bare smide på en tlf. svare, det er helt sikkert en joke.

Hvis du endelig skulle møde op, tror jeg de vil sende dig et brev eller lign.

Bitchmaster
09-04-2008, 02:19 PM
hvis du skal i fogedretten vil du have fået breve om det først og politiet kommer så og henter dig hvis du vælger ikke at møde op

Slazzy
09-04-2008, 02:27 PM
Det er ikke en joke, det var en mand med "politistemme" altså en ældre mand som i politiet. Ligesom "politiofficer".
Jeg tog ikke telefonen så derfor "lagde han en telefonsvarer".

Og han sagde RISIKERER og blive anholdt.
Jeg har ringet tilbage og så kunne en anden mand ikke finde sagen og han sagde ove (ham some lagde telefonsvareren) ringer tilbage.

det var 100% troværdigt, ingen tegn på at det var en joke - jeg har heller ingen venner - der er aldrig nogen der ellers ringer til mig eller skriver til mig.

Han sagde også sagde nærpolitiet i århus..

Ove pedersen

Telefonnummer gav han også selvfølg, og instruktioner til når jeg ringede til nummeret

Singer
09-04-2008, 02:43 PM
Det er ikke en joke, det var en mand med "politistemme" altså en ældre mand som i politiet. Ligesom "politiofficer".
Jeg tog ikke telefonen så derfor "lagde han en telefonsvarer".

Og han sagde RISIKERER og blive anholdt.
Jeg har ringet tilbage og så kunne en anden mand ikke finde sagen og han sagde ove (ham some lagde telefonsvareren) ringer tilbage.

det var 100% troværdigt, ingen tegn på at det var en joke - jeg har heller ingen venner - der er aldrig nogen der ellers ringer til mig eller skriver til mig.

Han sagde også sagde nærpolitiet i århus..

er på IRC også..

Ja, sådan er det jo, hvis man ikke henvender sig omkring sin gæld. Du har højst sandsynligt fået x antal advarsler og rykkere fra dine kreditorer, som vælger at sende sagen i fogedretten, hvis du ikke kontakter dem.
De fleste er tilfredse med at man holder jævnlig kontakt og prøver at betale lidt hist og pist.
Så ja, du skal møde op ellers er politiet forpligtet til at hente dig. Også på dit job eller studie.
Held og lykke.

Slazzy
09-04-2008, 03:05 PM
Jeg har fået 1 rykker på en regning, men det er min fars mobil købt i mit navn (han købte den til sig selv), så det er forkert at det bliver sendt til der hvor jeg bor. Men der har været intet brev om at de har sendt sagen i fogedretten!

EDIT: Det var til min mor, noget med regning sagde han... OMG!!!!

Diablo999
09-04-2008, 06:42 PM
Det har jeg godt nok aldrig hørt om, de sender altid en mand ud med en tilsigelse. Så de er sikker på at du modtager den. Deri står der så at du vil blive afhentet/anholt, hvis du ikke selv møder op.

jefutte
09-06-2008, 12:10 PM
lmao det her er sgu lidt griner at læse.. Ingen konkret info om hvorfor.. Det ville Politiet skulle oplyse...

Mozilla
09-06-2008, 01:50 PM
politiet ringer ikke til dig, de sender et brev som der kommer en foged med, så tage det helt roligt det er bare nogle børn der leger ;)

BeatPirate
09-07-2008, 10:06 PM
Hvis du endelig skulle møde i fogedretten, ville du blive opsøgt personligt. Du skal modtage en "indkaldelse" personligt og skrive under på at du har modtaget den. Ellers er en indsigelse ikke juridisk gældende.

niQe
09-07-2008, 10:29 PM
sikke dog en røver :) dagens joke hehe.

Agony
09-17-2008, 09:52 PM

lol 100 tegn

deepblue
09-18-2008, 09:39 AM
Ærligt talt, tror jeg også politiet har en del vigtigere ting at tage sig til.

Hvis man skylder en regning, vil leverandøren ikke gå til hverken politiet eller fogeden i første omgang. De går til et inkassofirma, som kommer og opkræver pengene.

Og man får mindst tre rykkere før der sker noget i den retning. Så jo, det må helt klart siges at være en joke.

Eller også en leverandør, der ikke fatter en skid af de gældende regler på området. Uanset hvad, så glem det. :)