PDA

Se fuld version : Kan det tænkes at f.eks. "TDC Play" er med til at udvande AGP's kamp?

Chickendog
09-01-2008, 05:38 PM
Hej.

Jeg sidder selv med et erstatningskrav på +20000,- (inden beregning af "forlig")

Så ser man gang på gang i TV-reklamer at "med TDC Play kan du gratis downloade 2000000 musiknumre".

Jeg tænkte at dette måske udmærkede initiativ (bruger det ikke selv), på sigt vil være medvirkende til at kampen mod de stygge musik-pirater kommer til at se mere og mere meningsløs ud.

Bare en tanke.

Hvad mener I?

Fortsat god aften.

M.v.h.

Chickendog

Hmartin
09-02-2008, 07:00 PM
snart kommer det vel til at hedde TDC FILM "nu kan du downloade en film og afspille den på 1 mobil og 1 computer......"
ej kunne sq ikke lade, være ______XD______ :D

Pligten
09-04-2008, 11:01 AM
Det du har delt og TDC play musikken er jo 2 vidt forskellige ting, idet musikken fra TDC play er DRM beskyttet så det ikke kan afspilles andre steder.

Hmartin det ville da heller ikke gøre noget, når nu det ikke koster ekstra:)

Ole Husgaard
09-09-2008, 08:30 PM
Jeg sidder selv med et erstatningskrav på +20000,- (inden beregning af "forlig")

Så ser man gang på gang i TV-reklamer at "med TDC Play kan du gratis downloade 2000000 musiknumre".

Jeg tænkte at dette måske udmærkede initiativ (bruger det ikke selv), på sigt vil være medvirkende til at kampen mod de stygge musik-pirater kommer til at se mere og mere meningsløs ud.

Nu er jeg ikke selv advokat, men jeg kunne forestille mig, at TDC Play kunne bruges til et nyt forsvar. Ikke omkring selve skyldsspørgsmålet, men omkring erstatningens størrelse.

Erstatningens størrelse afhænger jo af den pris, som musikken koster, hvis man skal købe den. Med TDC Play betaler du jo helt lovligt for musikken som en del af dit teleabonnement. Såvidt jeg husker var der kritik af muligt ulovligt samkøb, som gjorde at TDC nu tilbyder samme abonnement uden TDC Play til en pris der er 7 kr. lavere om måneden. Men så må prisen for at downloade så meget man kan af de 2000000 musiknumre sættes til 7 kroner. Dermed kan der juridisk argumenteres for, at den del af musikken du har delt der er blandt de 2000000 musiknumre i TDC play kun giver mulighed for et erstatningskrav på 14 kroner.

Men jeg vil ikke råde dig til at bruge dette argument før du har rådført dig med en god advokat, som har erfaring i disse sager. Problemet er, at hvis du bruger argumentet, erkender du samtidig din skyld, og så er det let at ramme dig hårdt, hvis retten ikke anerkender argumentet.

Pligten
09-10-2008, 08:33 PM
Musikken på Play er jo også begrænset i forhold til det musik du henter ulovligt. I form af DRM beskyttelsen på Play musik. Så argumentet med hvor meget eller hvor lidt du betaler for at kunne downloade DRM beskyttet musik, kontra din ulovlige musik download kan slet ikke sammenlignes.

Chickendog
09-11-2008, 06:29 PM
Det lyder rigtigt.

Men, i folks bevidsthed (også dem i retssystemet), kunne man måske tænke sig, at selve holdningen ville skride lidt.

kak
09-11-2008, 07:43 PM
TDC Play bygger på et usandsynligt latterligt grundlag. Når man som Danmarks største internetudbyder beslutter, at lave en gratis "distributionskanal" af musik til sine kunder, kan man simpelthen ikke tillade sig, at udbyde musik med DRM. Da DRM stort set fjerner alle brugernes rettigheder.

For det er jo heller ikke gratis for TDC's kunder, da de betaler for Play via deres bredbånds løsninger. Der er jo igen folk, der "lyster" ideen DRM musik, da folk for det meste anvender mange forskellige medier til afspilning af deres mp3 musik. Derfor er det ikke noget initiativ.