PDA

Se fuld version : Skrivebordsgenvej

honey
08-23-2008, 09:41 PM
Hvordan kan jeg fåoprettet et skrivebordsgenvej ved siden af startknappen til venstre? Er træt af at skulle lukke alle vinduer ned for at komme ud på skrivebordet.

Diablo999
08-24-2008, 12:37 AM
Prøv højreklik mellem start og uret på processlinien, hvor der bare er blåt. Så går du ind under værktøjslinier og vælger "hurtig start", så skulle du automatisk gerne få en genvej til skrivebordet på processlinien. Den er muligvis skjult, men du kan se den ved at trykke på de 2 små pile, som osse kom frem.

deepblue
08-25-2008, 08:23 AM
Hvis det bare er knappen Vis Skrivebord, så kan du også bruge genvejstasten Windows knap+M. Windows knappen sidder normalt nede til venstre mellem Ctrl og Alt. Den kaldes også "Start knap" på visse tastaturer.

Mvh

jefutte
08-25-2008, 08:56 AM
Hvis det bare er knappen Vis Skrivebord, så kan du også bruge genvejstasten Windows knap+M. Windows knappen sidder normalt nede til venstre mellem Ctrl og Alt. Den kaldes også "Start knap" på visse tastaturer.

MvhSå lærte jeg noget nyt ;) Troede kun man kunne bruge Win+D til det :)

kredeeh
08-25-2008, 09:32 AM

Mvh

Nyttig genvej! jeg takker :)

deepblue
08-25-2008, 09:58 AM
Så lærte jeg noget nyt ;) Troede kun man kunne bruge Win+D til det :)
Hah hah! Den kendte jeg til gengæld ikke! :grin:

Gad vide hvorfor Microsoft har lavet to forskellige genveje til den samme funktion? Men Win+D giver egentlig mere mening, da D'et selvfølgelig står for Desktop. Har faktisk aldrig selv fattet, hvorfor det skulle være M. Det er måske en morsomhed, der dækker over "Messtop". (En del menneskers Skrivebord rodder afsindigt!) 8)

Ekstra: Hvis I vil låse jeres maskine, så brug Win+L. Så springer den ud til login billedet. For decideret at låse maskinen kræver det selvfølgelig et password. Ellers klikker man bare ind igen. *Duh* :grin:

jefutte
08-25-2008, 09:51 PM
Hah hah! Den kendte jeg til gengæld ikke! :grin:

Gad vide hvorfor Microsoft har lavet to forskellige genveje til den samme funktion? Men Win+D giver egentlig mere mening, da D'et selvfølgelig står for Desktop. Har faktisk aldrig selv fattet, hvorfor det skulle være M. Det er måske en morsomhed, der dækker over "Messtop". (En del menneskers Skrivebord rodder afsindigt!) 8)

Ekstra: Hvis I vil låse jeres maskine, så brug Win+L. Så springer den ud til login billedet. For decideret at låse maskinen kræver det selvfølgelig et password. Ellers klikker man bare ind igen. *Duh* :grin:Undrede mig også lidt over det.. Det virker lidt som et gammelt levn fra en tidligere Windows, som de så ikke har ville fjerne, skal jeg ikke kunne sige... Eller også er det som du siger, Messtop :P

Diablo999
08-25-2008, 10:59 PM
ja, det er sq lidt underligt med flere gemveje til samme ting, men så kan I da lige få en lille ting mere at undre jer over. :grin:
Win+D kan man hoppe til skrivebord og tilbage igen, men det kan man ikke med Win+M.

Skaery
08-26-2008, 12:31 AM
Win+M - minimer alt
Win+Shift+M - fortryd minimer alt
Win+D - vis/gem skrivebord

Så genveje giver mening (også selvom de to øverste er det samme som den nederste)

Diablo999
08-26-2008, 01:25 AM
Ahh så er der alligevel logik i det for burhønsene. :grin: