PDA

Se fuld version : Windows Account Netwærk

DK-Man
08-21-2008, 04:03 PM
Hej med jer

Ved i hvordan man adder en windows account til et skole netwærk ??
Håber der er nogle der ved det da jeg har glemt koden på min skole accont så nu har jeg lavet en ny på computeren og vil nu adde den til skole netwærket så brugeren ikk kun ligger på en bestemt computer :-) Tak for hjælpen Tak :-)

Guss
08-21-2008, 04:20 PM
Bare snak med IT-manden på jeres skole, så er jeg sikker på han klare det for dig.

DK-Man
08-21-2008, 07:42 PM
På min skole er der igen it-mand da det hele er kommunens job, :( det er dem der er ansvarlige for det og gider ikke kontakte dem bare på grund af en bruger :( på skolen

Jar_Jar_Binks
08-21-2008, 07:58 PM
Jeg vil gætte på at skolen har profilen (Den gamle bruger) liggende på en server. du kan IKKE lave en lokal oprettet bruger på en XP/Vista global. dvs. bruge den på andre computere. Dette kan kun gøres fra en central Server, eller en server der er med i netværket. Hvis du har glemt din kode, kontakt komunen og få nulstillet dit password, eller oprettet en ny bruger.
Der er nok ikke nogen anden udvej.

Guss
08-21-2008, 08:45 PM
Bare spørg på kontoret. Selv om det er kommunen der står for det, så har i sikkert en it ansvarlig. Dengang jeg gik i folkeskole fungerede det på samme måde, og der var det bare en helt almindelig lærer der stod for det.

DK-Man
08-22-2008, 08:15 AM
:-) Har spurgt fandt heldig vis en :-) der kan hjælpe mig nu må vi se ellers finder jge selv ud af det

Nikomof
08-26-2008, 01:49 PM
skriv
net users (enter)
net user xxx * (navnet under admin) enter
skriv ny kode
gentag
login som admin og lav din acc

Guss
08-26-2008, 05:13 PM
skriv
net users (enter)
net user xxx * (navnet under admin) enter
skriv ny kode
gentag
login som admin og lav din acc
Det virker kun lokalt, og kommer ikke ind på skolens netværk.