PDA

Se fuld version : Program til styring af vognpark

jodde
08-20-2008, 10:40 PM
Hejsa !

Jeg leder efter et program, der kan styre en masse køretøjer, såsom biler, lastbiler, varevogne o.lign.
Det skal være noget med, at man indtaster en masse køretøjsdata, og altså opretter dem i programmet.

Herefter kan programmet give besked om, hvornår det er tid til syn, give overblik over reparationsomkostninger pr. bil, Hvornår det er tid til serviceeftersyn, Skader, billeder, serviceaftaler, dækforbrug, brændstofforbrug osv osv.

Med andre ord, et kartotek / database, der giver overblik over omkostninger pr. køretøj, i en given periode, samt en reminder (f.eks. en alarm, eller en mail, eller en info i kalenderen), når det er tid til syn / service / nye dæk / rengøring osv.

Det er ikke så vigtigt om det er et færdigt program fra en producent, der måske ikke er lavet direkte til ovenstående formål, men som ville kunne bruges. Eller om det er et hjemmelavet program i Excel / Access / Publisher / Word, ell. lign.

Nogen der kan hjælpe ??

THANX !

deepblue
08-21-2008, 09:57 AM
Tjae, jeg søgte lidt rundt på nettet og fandt det her Automotive Wolf:

http://www.lonewolf-software.com/car-management-software.htm

Det ser ud til at være bygget netop til håndtering af bl.a. serviceeftersyn og den slags. Jeg har dog ikke kigget så nøje på det, omkring økonomiberegninger og den slags.

Men ellers prøv at google: car+management+software

Det giver en del muligheder. Eventuelt så prøv "organizer" i stedet for management. Håber du kan bruge noget af det. Jeg beklager dog, at jeg ikke aner, hvad man kalder det på dansk.

GhOstFaCE
08-21-2008, 10:00 AM
jodde hvis det er til en virksomhed så er det noget en 1.semester datamatiker studerende kan lave til jer ret billigt. Aboslut ikke noget der er specielt svært.

jodde
08-21-2008, 09:06 PM
deepblue: Tusind tak for godt & brugbart svar ! Har fundet det program du nævner, og det spiller max :-) Lige sådan noget jeg søgte. Og så er det jo bare ekstra nice at det kan hentes free of charge ;-D
GhOstFaCE: Også tak for din comment. Er ikke til firmabrug, men til semi-proof-hjemmebrug. (Tror ikke det ord eksisterer...), så vil gerne have en færdig gennemtestet løsning, hvilket Automotive Wolf er. Så selvom det "Absolut ikke er noget der er specielt svært", er det nu een gang nemmere og hurtigere at hente en færdig løsning :-)

Igen: Tak til jer begge ! Fik svar på det jeg spurgte om ;-)

space66
08-22-2008, 09:39 PM
deepblue: Tusind tak for godt & brugbart svar ! Har fundet det program du nævner, og det spiller max :-) Lige sådan noget jeg søgte. Og så er det jo bare ekstra nice at det kan hentes free of charge ;-D
GhOstFaCE: Også tak for din comment. Er ikke til firmabrug, men til semi-proof-hjemmebrug. (Tror ikke det ord eksisterer...), så vil gerne have en færdig gennemtestet løsning, hvilket Automotive Wolf er. Så selvom det "Absolut ikke er noget der er specielt svært", er det nu een gang nemmere og hurtigere at hente en færdig løsning :-)

Igen: Tak til jer begge ! Fik svar på det jeg spurgte om ;-)

Det er kun 30 dage det er free så vidt jeg da kan se.

Hvis du finder et andet der virker eller en seriel til det så må du godt skrive det her :-)