Se fuld version : kan windows live messenger og firefox virke sammen
g1981
08-17-2008, 06:29 PM
ja spørgsmålet går bare på om windows live messenger og mozilla firefox kan virke sammen.
jeg er begyndt at bruge mozilla firefox i stedet for IE
og når der kommer en email popper der jo en besked op om at der er kommet en mail.
men når jeg trykker på den åbner den email´en op i IE
og når jeg for.eks. er på facebook (via firefox)
er det rimeligt irriterende hvis jeg bruger det link der er i den email skal til at logge ind igen fordi det så er i IE den åbner op i.
er der nogen måde jeg kan få den til at åbne op i firefox både min email og de link der kommer i diverse email jeg måtte få.
btw har hotmail hvis det har nogen betydning
bare sæt firefox til at være din standard browser
(jeg har engelsk xp)
start -> Set program access and defaults -> costum -> Choose a default web browser -> Mozilla Firefox
SirFinkle
08-17-2008, 07:44 PM
Faktisk så burde Mozilla selv tjekke, og spørge ad, om du ikke vil bruge den som standard web browser. Normalt, hvis man har flere browsers installeret, brokker de sig over hinanden, og spørger "vil du ikke nok bruge mig som standard?".
Jeg bruger selv Messenger Live, og Opera som browser. En veninde bruger Live samt Mozilla, og hun har ingen problemer med sin email inbox. Jeg bruger så en anden mail addy end hotmail, så jeg bruger af gode grunde ikke den funktion du omtaler :)
g1981
08-17-2008, 07:58 PM
jeg kan ikke få det til at funke
jeg har lige taget et screen shot.
er der noget af det jeg skal ændre ?
http://www.zeroup.dk/vis.php?fil=1218998751.jpg
ændrer "Brug min nuværende webbrowser til Mozilla Firefox
g1981
08-17-2008, 08:20 PM
det sker der ikke noget ved
skal jeg slette IE før det virker
Sikker på at du har gjort det ordenligt? ;) Ellers gå ind i firefox og: Tools -> Options -> Advanced -> Den nederste knap: Check now
det sker der ikke noget ved
skal jeg slette IE før det virker
Nej, det behøves ikke.
jeg mener også man mister fjernsupport hvis man gør det.
g1981
08-18-2008, 03:01 AM
inde i avanceret er der flueben i følgende :
- anvend autoscrolling
- kontroller min stavning mens jeg taster
- undersøg altid om firefox er standardbrowseren når den startes
når jeg trykker undersøg nu siger den : firefox allerede er sat som min standard browser.
men det er stadig IE messenger beskeder starter op i
Er også pisse irriteret over at IE popper op, når man bruger et link fra Messenger live... Jeg har sat Firefox som standard browser, men lige meget hjælper det..... Men er det ikke bare Microsoft/ Bill-drengen i en nøddeskal, at han i vil give os bruger nogen frie muligheder.....
Jeg bruger også en del ICQ og det virker langt bedre end Messenger, og den nye Messenger Live har jo rent faktisk stjålet en masse finesser fra ICQ, men det er jo det samme med IE 7, som også har stjålet en finesser fra Firefox....
Hvis der dog bare var flere som ville få øjene op for andre programmer end Microsoft´ skod programmer, så ville Microsoft jo også være tvunget til at "arbejde" sammen med andre, men nej de er så stinkende rige at de bare køber hele verdens pcer.....
Nå tror at jeg vil stoppe nu inden jeg får rodet mig ind i for meget som ikke har med tråden at gøre.... :-D ville jo egentlig bare sige at; Messenger Live ikke vil arbejde sammen med Firefox....
/Crüx
jefutte
08-19-2008, 06:06 PM
Crüx - Og Firefox har stjålet nogle ting fra andre browsere.. And so on and so on..
Alle tager jo de bedste ting fra hinanden - det vil ikke kunne undgås i kampen ;)
Udover det så åbner min MSN også IE selvom FF er std. og hele tiden har været det.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.