Se fuld version : Formatering af computer.
Nicolaihansen
08-17-2008, 12:12 PM
Hej..
Jeg har gevaldige problemer.. Min computer genstarter omkring 7-10 gange inden den stopper og det er hver dag.. Den har også store problemer i et spil der hedder world of warcraft, hvor den bliver ved med at fryse.. det har den aldrig gjort og jeg ved ikke hvorfor den gør det..
Jeg har fået at vide at jeg kan formatere computeren så alt bliver slettet fra den, men jeg ved ikke hvordan det skal gøres..
Kan i hjælpe?
Blaahval
08-17-2008, 02:31 PM
Den nemmeste løsning vil være at anskaffe en skive med dit foretrukne operativsystem (XP/Vista) og smide den i dit drev. Derefter genstarter du bare computeren og der burde fremkomme en besked ala "Press any key to boot from CD/DVD...". Hvis den ikke fremkommer automatisk, så skal du ind i en Boot Menu som de fleste bundkort efterhånden har. Der vil stå i opstarten hvilken knap du skal trykke på for at komme ind i den. Højst sandsynligt F8/F11/F12 som er de mest brugte.
Når installationen af Windows er påbegyndt, så er det egentlig meget ligetil. Den er ret så idiotsikker.
Diablo999
08-17-2008, 02:33 PM
Det gør du ved at smide din windows cd i maskinen og boot installationen op, der under installationen får du muligheden for at formater dit drev/partition.
Du har ikke overvejet at installere en antivirus .... skriv www.kaspersky.dk ... og tag den danske version ... den er gratis i 30 dage og bagefter kan du finde en key på netttet.
Nicolaihansen
08-17-2008, 06:08 PM
Nu har jeg genstartet hvor jeg trykkede f10 og den genoprettede computeren, det tog cirka 25 min, men nu starter den op og så ender den et sted hvor der står "vent et øjeblik" og der bliver den stående os hvis jeg genstarter..
Slayer_mm
08-17-2008, 08:47 PM
Har du ventet et øjeblik eller hvad? Et øjeblik i Windows kan godt være lang tid.
Husk at hvis du formaterer din hard-disk skal du være sikker på at have alle dine drivere til maskinen. Installer servicepack 2 evt 3.
Opdater windows iøvrigt via Windows-update.
Held og lykke.
Nicolaihansen
08-17-2008, 10:54 PM
Jeg har ventet omkring 20 min. men jeg vil prøve igen nu og lade den stå imens jeg sover.. min computer har det med at være ok langsom en gang i mellem, så jeg håber det er det..
Det lyder til at du har spyware/virus. Vil du gerne undgå at formatere drevet og slette alt, har du to muligheder:
Du kan enten
1) prøve at rense din computer for virus og spyware med en bootcd:
http://www.ubcd4win.com/downloads.htm
(denne bootcd vil for øvrigt også kunne hjælpe dig med at formatere drevet)
2) forsøge at reparere installationen med din Windows XP-installationscd:
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/repair-xp.htm
/lalf
Jeg har ventet omkring 20 min. men jeg vil prøve igen nu og lade den stå imens jeg sover.. min computer har det med at være ok langsom en gang i mellem, så jeg håber det er det..
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.