Se fuld version : MathType kontra lommeregner t. 1600kr - Brugbart?
SirFinkle
08-17-2008, 02:38 AM
Først og fremmeste vil jeg gerne dække min røv, for at blive flamet.
Jeg undskylder på forhånd, hvis jeg har haft søgt forkert, og dette har været oppe før. I tilfælde af, at mit/mine spørgsmål og problemstillinger er blevet stilt før, bedes i henvise mig dertil ^^
Anyways.
Jeg har en veninde som er startet på HTX her i mandags. Noget af undervisningen kræver lommeregner, og sådan en fætter er dælme dyr. 1600 bobs, for en ting man kan taste på - Og så kan den hverken ringe op, sende mails eller surfe :S - Det er da galt?
Nu er tilfældet jo så, at de fleste uddannelser tillader brug af computer -> AHA! Solution found: Hvis nu, at man er så heldig, at programmet "mathtype" (Eller lignende) kunne bruges som erstatning for denne lommeregner, så ville alternativet klart være at fortrække :)
Det ville være rart, men nok et long-shot, hvis nogen HTX studerende måske havde kendskab til dette - Eller muligvis bare fra andre uddannelser :) Er ikke så kendt indenfor uddannelses systemet, så bær venligst over med mig, heh.
Det konkret spørgsmål er vel;
- Kan MathType, eller lign., erstatte en lommeregner på denne/en lign. uddannelse?
Har hørt lidt om, at der skulle være et program fra IT Interactive, eller TI... eller... Kan ikke huske hvad det andet selvskab kalder sig - Jeg har bare lettere ved at anskaffe mig MathType :) Jeg er dog åben for forslag.
- Venligst
Sir Finkle
GhOstFaCE
08-17-2008, 10:24 AM
Først og fremmeste vil jeg gerne dække min røv, for at blive flamet.
Jeg undskylder på forhånd, hvis jeg har haft søgt forkert, og dette har været oppe før. I tilfælde af, at mit/mine spørgsmål og problemstillinger er blevet stilt før, bedes i henvise mig dertil ^^
Anyways.
Jeg har en veninde som er startet på HTX her i mandags. Noget af undervisningen kræver lommeregner, og sådan en fætter er dælme dyr. 1600 bobs, for en ting man kan taste på - Og så kan den hverken ringe op, sende mails eller surfe :S - Det er da galt?
Nu er tilfældet jo så, at de fleste uddannelser tillader brug af computer -> AHA! Solution found: Hvis nu, at man er så heldig, at programmet "mathtype" (Eller lignende) kunne bruges som erstatning for denne lommeregner, så ville alternativet klart være at fortrække :)
Det ville være rart, men nok et long-shot, hvis nogen HTX studerende måske havde kendskab til dette - Eller muligvis bare fra andre uddannelser :) Er ikke så kendt indenfor uddannelses systemet, så bær venligst over med mig, heh.
Det konkret spørgsmål er vel;
- Kan MathType, eller lign., erstatte en lommeregner på denne/en lign. uddannelse?
Har hørt lidt om, at der skulle være et program fra IT Interactive, eller TI... eller... Kan ikke huske hvad det andet selvskab kalder sig - Jeg har bare lettere ved at anskaffe mig MathType :) Jeg er dog åben for forslag.
- Venligst
Sir Finkle
Jeg har gået på HTX. Godt nok en del år siden men jeg viol påstå jeg ved hvad det handler om
Du skal kunne udregne parabler, skæringspunkter, cos,sin,tan, andengradsligninger med 2 ubekendte.
Vælger du at bruge et andet program eller lommeregner end den læren benytter så skal du kende dit program godt nok til at vide hvor det ligger på din maskine/program. Du skal ikke regne med han gidder fortælle noget specielt til dig.
Jeg kender ikke mathtype men du kan jo undersøge om det kan klare alt dette.
Mr Acid
08-17-2008, 06:12 PM
Jeg går selv på HTX 3. år, og hun kan skam nøjes med at bruge programmet Maple som hun alligevel kommer til at bruge. Gode alternativer til Maple er TI Interactive og Mathcad, så har hun lidt at vælge imellem hvis det er. Maple og Mathcad kan fåes gratis af skolen. Men det vil dog stadig være en god idé at investere i en billig lommeregner med basale funktioner såsom cos, sin, tan og integral osv. til prøver hvor pc ikke er tilladt.
GhOstFaCE
08-17-2008, 06:18 PM
Jeg går selv på HTX 3. år, og hun kan skam nøjes med at bruge programmet Maple som hun alligevel kommer til at bruge. Gode alternativer til Maple er TI Interactive og Mathcad, så har hun lidt at vælge imellem hvis det er. Maple og Mathcad kan fåes gratis af skolen. Men det vil dog stadig være en god idé at investere i en billig lommeregner med basale funktioner såsom cos, sin, tan og integral osv. til prøver hvor pc ikke er tilladt.
En TI83 kan klare de basale krav.
SirFinkle
08-17-2008, 06:39 PM
Jamen først og fremmest en stor tak for svarene ^^
De er hermed givet videre, og så må jeg vende tilbage med svar, eller nye problemstillinger :p
Og ja - Jeg må nok sende hende efter en lære eller 3, her i løbet af imorgen. Bonus kunne være, hvis de netop selv havde nogle glimrende alternativer.
Men endnu en gang, tak :)
Viceguy
08-17-2008, 08:28 PM
ellers hvis hun ligger inde med en bærbar så kan hun bruge dette program:
http://www.ticalc.org/archives/files/fileinfo/84/8442.html
det er bare en virtual udgave af diverse TI lommeregnere...
her er de lommeregnere den kan indstilles til at være: TI-82, TI-83, TI-83 Plus, TI-85, TI-86, TI-89, TI-92, TI-92 II, and TI-92 Plus.
og ellers har vi jo også TI Interactive der vidst nok også er blevet nævnt.. det kan sådan set det samme som min TI 89 Titanium
EDIT1: Jeg kan nu se at det program jeg linker til kræver at man har nogle roms (vidst nok en eller anden form for MAC code fra ens lommeregnere...) så det hjælper jo ikke meget, men TI interactive fungerer udemærket...
Viceguy, ved du om producenten også har lavet programmet til mac?
Hey!
Jeg brugte selv den der dyre lommeregner, hvilket har været en kæmpe hjælp! Er især lækkert at man ikke behøver at slæbe sin bærbare med rundt, men kan tage den lille regne-computer med. Man kan godt få et prog. der simulerer de samme funktioner, så hvis man er tilpas med det vil det sikkert fungere ligeså godt!
Det er denne regner jeg har:
http://www.calculators.ch/db/gross/voyage.jpg
Man kan i øvrigt godt installere apps på den! Havde selv en 2-3 spil på den.. :grin:
Kommer nok ikke rigtig til at bruge den mere, så hvis nogen er interesseret i en brugt (2003-2006) i pæn stand og fuldt funktionel kunne jeg godt finde på at sælge!
Hvad sælger du den til? for den jeg har nu har jeg lånt i to år, så jeg overvejer lidt at anskaffe mig min egen.
GhOstFaCE
08-19-2008, 04:17 PM
Vi brugte TI92+
Var færdig med htx i 2003
http://tibasicdev.wdfiles.com/local--files/68k:thecalcs/ti92plus.png
Jeg fatter ikke hvordan de kan blive ved med at være så store. De er jo mega tykke. Selv Apple kan lave en bærbar der er tyndere.
VowOfSilence
08-19-2008, 07:25 PM
TI Interactive kan godt anbefales og kan findes på http://warez-dk.org :)
Mr Acid
08-19-2008, 07:58 PM
Er især lækkert at man ikke behøver at slæbe sin bærbare med rundt, men kan tage den lille regne-computer med.
Ved ikke lige hvornår og hvor du har gået, men i nutid på HTX i Aalborg er bærbaren nødvendig stort set hver dag, så den slipper man altså ikke for at bære rundt på.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.