PDA

Se fuld version : dual boot problemer

HNicolai
08-14-2008, 03:23 PM
Hej!
Jeg har haft "ubuntu" installered (duble boot med Win Vista) og derfor skulle man "dele" hardisken så man havde flere "partoner" (<-- Ved ikke helt hvad det hedder) men jeg kunne ikke finde ud af at uninstallere ubuntu, så nu her jeg 2 diske? En "rigtig" disk, men 2 i windows? Jeg vil gerne have kun en disk men ved ikke hvordan man gør?

mal
08-17-2008, 02:37 PM
Tryk på start, højreklik på denne computer, vælg administrer, vælg diskhåndtering og slet partioen med ubuntu, og ændre derefter størrelsen på din Vista partion således den passer i størrelsen

billgates
08-18-2008, 08:39 PM
Husk, at du kan få vist en anden opstarts menu´hvor begge ?? systemer er med på din BOOT_LISTE
Det kan du ændre i start/ kontrolpanal/ system/ avancerer / start og genoprettelse,
enten slet LINIEN med den boot du ikke vil have vist, eller sæt den til 0 sekunder.
Er du i tvivl, så sæt den til 3-5 sek så du altid kan nå at komme ind VIA F12 eller andre knapper.

HNicolai
08-21-2008, 03:43 PM
Tryk på start, højreklik på denne computer, vælg administrer, vælg diskhåndtering og slet partioen med ubuntu, og ændre derefter størrelsen på din Vista partion således den passer i størrelsen

1000 Tak !