Se fuld version : må ikke fildele for mit kollegie...!
Primus_lazio
08-14-2008, 03:19 PM
Hej..
skal til at flytte på kollegie, og da jeg første gang træder en på kollegiet ser jeg et papir hvor der står de har 20mb trådløst.
Fedt tænker jeg, men nedenunder står der så at hvis man bliver taget i fildeling eller andet "ulovligt" aktivitet, bliver ens net lukket ned i begrænset tid.. FUCK..!
Tænkte på om i ikke har kendskab til en måde man kan omgå dette sikkerhedshurlumhej på..?
De har koblet et internetsikkerhedsfirma på, som jeg desværre ikke kan huske navnet på..!
Håber i kan hjælpe mig kære fildellingsbrødre..
Lasseqvistgaard
08-15-2008, 01:37 AM
Hvis du vælger at bruge newshosting.com har de en SSL krypteret forbindelse, som måske virker... Er ikke så meget inde i den slags, måske nogen andre kan svare på om SSL er nok sikkerhed?
GhOstFaCE
08-15-2008, 08:14 AM
Hej..
skal til at flytte på kollegie, og da jeg første gang træder en på kollegiet ser jeg et papir hvor der står de har 20mb trådløst.
Fedt tænker jeg, men nedenunder står der så at hvis man bliver taget i fildeling eller andet "ulovligt" aktivitet, bliver ens net lukket ned i begrænset tid.. FUCK..!
Tænkte på om i ikke har kendskab til en måde man kan omgå dette sikkerhedshurlumhej på..?
De har koblet et internetsikkerhedsfirma på, som jeg desværre ikke kan huske navnet på..!
Tving en kryptering over BT
Brug https på dine trackere (og kun brug dem der har https
Bruger du usenet så brug en der understøtter SSL som lasse også siger.
Ellers så er fildeling ikke ulovligt i sig selv. Det er på ingen måde ulovligt at bruger bittorrent eller andre p2p services. Det er 100% indholdet af det du deler der gør det til det. Ved kryptering har de ingen måde at finde ud af hvad du delte eller downloadede.
Jeg tror lige så meget det er for at at holde deres egen ryg fri de skriver det.
decko
08-15-2008, 08:48 AM
Husk at nogle kollegier har sat deres net op så man f.eks. kun kan bruge 10gb om måneden. Så selvom du krypterer osv. kan du risikere at løbe tør for internet :P
Nation
08-18-2008, 01:04 AM
Uanset hvordan man vender og drejer det. Vil adminstrationen kunne opdage det hvis de virkelig vil. Enten via Mængden af pakker der bliver overført, eller hvis de bruger netværks analyser. Så Hvis du vil være helt sikker på ikke at få ballade anbefales det at lade være
GhOstFaCE
08-18-2008, 08:41 AM
Uanset hvordan man vender og drejer det. Vil adminstrationen kunne opdage det hvis de virkelig vil. Enten via Mængden af pakker der bliver overført, eller hvis de bruger netværks analyser. Så Hvis du vil være helt sikker på ikke at få ballade anbefales det at lade være
Mængden er da langt fra noget der burde få dem til at tænke "warez". Sig det er sputnik eller dr.dk webtv.
netværks analyser og packet inspection (deslige) hvis han tvinger en kryptering har de ikke mulighed for at kigge med.
Skal der ligges en paranoid væg op så brug relakks. Alt dit data bliver kørt over sverige først (dvs de samme par IPer)
De maskiner du forbinder til på nettet vil altså ikke længere stå frem som mistænksomme.
Med relakks eller en anden proxy service kan jeg ikke se hvordan de skal kunne nappe ham.
jefutte
08-18-2008, 08:55 AM
Uanset hvordan man vender og drejer det. Vil adminstrationen kunne opdage det hvis de virkelig vil. Enten via Mængden af pakker der bliver overført, eller hvis de bruger netværks analyser. Så Hvis du vil være helt sikker på ikke at få ballade anbefales det at lade væreJa hvis de kan bryde krypteringen som GhOstFaCE foreslog i #3...? Men hvad er mulighederne lige for det?
Mængden af pakker beviser INTET.. Netværks analyser vil heller ikke kunne bryde krypteringen sådan lige umiddelbart..
Det er udelukkende for at have deres egen ryg fri hvis APG kommer og banker på..
Jazzy2tm
08-21-2008, 10:15 PM
Lige for at tilføje, så er det ulovligt at bryde en kryptering i danmark :)
Lige for at tilføje, så er det ulovligt at bryde en kryptering i danmark :)
Har du en kilde på det?
jeg kan i hvert fald komme med flere eksempler (med kilde), på det i visse situationer er lovligt.
billgates
08-22-2008, 09:21 PM
Hej..
zzzzzzzzzzzz
FILDELING er ikke ulovligt.
Gå videre MED DET, jeg ville ikke finde mig i trusler, om nedlukning
begrænset eller andet.
Og at de OVEN PÅ DET?????? overvåger din NET færden,
tvivler jeg på er LOVLIGT.
MEN prøv de kloge hoveder /// herinde
--
Så læser de vel også dine mail´s :shock:
PÅ DEM
FILDELING__ ok: tænke på billeder og andet__LOL !!!
lordwinner
09-28-2008, 04:21 PM
er i sikre på det er på kollegiet forbudet gælder, kender en der engang ik ku bruge BT selvom han boede i ejerbolig. ellers ku du vel oprette din egen forbindelse, og gå uden om deres ånsvage overvågning:grin:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.