PDA

Se fuld version : Problemer med portforward med levelone

Raverlution
08-10-2008, 02:08 PM
Hej...

Jeg har i nogen tid nu prøvet at forwarde porte i mine ruter. jeg har cybercity som internet udbyder og har fulgt deres vejledning til zyxel p2602R og den skulle være forwardet. men det andet problem er min levelone wbr-3408 trådløs ruter det er som om den ikke vil forwarde portene i den jeg har sat min pc op til fast ip som beskrevet i jeres guide sektion. og der er åbnet i firewallen. og azureus skriver stadig "blokeret af firewallen" nogen der ved hvad der kan være galt eller ved hvordan man forwarder portene i min trådløse router ordentligt?

Raverlution

deepblue
08-29-2008, 12:51 PM
Hej Raverlution,

Nu skriver du ikke præcis, hvordan din opsætning er. Men pointen er, at du formentlig forwarder begge dine routere til computeren på trods af, de sidder i seriekobling.

Det du skal gøre er, at forwarde routeren nærmest vægstikket (fx. Zyxel) til den anden router (fx. trådløs) og den trådløse til computeren. Hvis den trådløse er koblet til vægstikket, så forwarder du dem bare omvendt. Altså trådløs til Zyxel og Zyxel til computer. (Hvorfor man skulle have denne kombination, aner jeg ikke. :wink:)

Men du skal altså have fat i den trådløse routers IP-adresse (den du skriver i adressefeltet, når du logger på den) og angive denne i Zyxel routeren.

Og i den trådløse routers opsætning angiver du din computers IP-adresse.

Hvis du vil gøre det ekstra nemt for dig selv, så åben alle porte i Zyxel routeren og nøjes med din levelone routers porte lukket. Det er ikke nødvendigt med to sæt NAT, da det er det samme begge routere gør. Det gør du ved, at i den øverste linie, hvor der står All ports skriver du den trådløse routers IP-adresse. Så disabler du NAT'en i Zyxel routeren til din trådløse router.

Håber det giver nogenlunde mening.

Mvh