PDA

Se fuld version : re: warnings

Skaery
08-08-2008, 05:37 PM
Jeg kan se folk er fuldstændig lige glade med om de får en warning eller ej. Folk flamer og skriver så 'gi mig bare en warning'.

Mit spørgsmål er: hvordan gives de? Er det blot en PM, hvor personen bliver bedt om at stoppe, ellers er det ud?

Det vil være meget synd at smide folk ud, så måske skulle man udbygge warningssystemet lidt? Man kunne evt. sammen med en warning lukke for personens adgang til forum i et kortere tidsrum (fx en uge).

DHJ
08-08-2008, 08:10 PM
Fik engang en påmindelse, og den gjorde sådan set ingenting, mener den skete via vbulletin

numb
08-09-2008, 12:25 AM
Fik en gang en warning tror jeg, dog på det gamle pg. Ved ikke om man kan kalde det en warning, men blev bedt, via pm, om at fjerne et billede i min signatur fordi det vidst er imod reglerne. :)

Guss
08-09-2008, 07:25 PM
Med det nye vBulletin er det muligt med warnings bare at gøre en bruger opmærksom, men også at banne en bruger fra forummet delvist, eller på hele forummet i tidsperiode (permanent er self også en mulighed). Man kan også gøre så de bare ikke kan skrive. Mulighederne er mange, og jeg tror også de bliver brugt forskelligt efter situationen. Men en admin kan sikkert komme med en bedre og klar udmeldelse :)

Skaery
08-09-2008, 07:36 PM
Ja, det lyder som om der er mange gode muligheder. Jeg håber vi kan benytte nogle af dem noget mere, så folk ikke er så lige glade med hvad de siger.

space66
08-16-2008, 07:15 PM
Ja, det lyder som om der er mange gode muligheder. Jeg håber vi kan benytte nogle af dem noget mere, så folk ikke er så lige glade med hvad de siger.

Det har jo ingen virkning når du bare kan lave en ny bruger med det samme.

Skaery
08-16-2008, 07:31 PM
Hvis du gør det, kunne du jo prøve med et kortere ip-ban. Men så længe det har virkning på nogen, har det også virkning.

Pest
08-16-2008, 08:20 PM
Det er så i de situationer hvor vi går ind og hive fat i et IP-ban. Vbulletin er meget fleksibelt når det kommer til at skille sig af med brugere.

GhOstFaCE
08-16-2008, 09:00 PM
Det er så i de situationer hvor vi går ind og hive fat i et IP-ban. Vbulletin er meget fleksibelt når det kommer til at skille sig af med brugere.
IP bans er ligegyldige i danmark. 99% af alle brugere sidder bag en DHCP ip table hvilket betyder de oftest får den samme IP men har mulighed for at skifte som de lyster (release og renew)

Eneste et IP ban opnår er en uskyldig person kan ende banned fordi en anden var en idiot.

Vi kan godt lave et forsøg hvor du gør alt du kan for at forhindre mig i at poste her og jeg gør alt jeg kan for at midvirke det :)

Jeg er bare bange for det bliver et kort forsøg da jeg som den "irriterende bruger" har nogle meget bedre værktøjer til rådighed.

Guss
08-16-2008, 09:19 PM
IP bans er ligegyldige i danmark. 99% af alle brugere sidder bag en DHCP ip table hvilket betyder de oftest får den samme IP men har mulighed for at skifte som de lyster (release og renew)

Eneste et IP ban opnår er en uskyldig person kan ende banned fordi en anden var en idiot.

Vi kan godt lave et forsøg hvor du gør alt du kan for at forhindre mig i at poste her og jeg gør alt jeg kan for at midvirke det :)

Jeg er bare bange for det bliver et kort forsøg da jeg som den "irriterende bruger" har nogle meget bedre værktøjer til rådighed.Man kan self altid undgå ip ban, det handler kun om hvem der gi'r op. Men det burde da gerne hælpe noget, da det er de færreste der gider blive ved. For ikke at nævne at man bare kan lade være med at banne en pågældene person, men istedet fjerne en masse muligheder og sætte en masse begrænsninger der gør at personen også giver op til sidst :)
Mulighederne er uendelige fra begge parter af.

GhOstFaCE
08-16-2008, 09:24 PM
Man kan self altid undgå ip ban, det handler kun om hvem der gi'r op. Men det burde da gerne hælpe noget, da det er de færreste der gider blive ved. For ikke at nævne at man bare kan lade være med at banne en pågældene person, men istedet fjerne en masse muligheder og sætte en masse begrænsninger der gør at personen også giver op til sidst :)
Mulighederne er uendelige fra begge parter af.
Man skal ikke undervurdere en pissed off bruger. De kan fortsætte i årevis.

Hvis formålet ved IPban er at brugeren så må komme ind igen og holde lav profil så funger det som sådan også :) Problemet er så de sure brugere der bare bliver ved med at skrive tåbelige indlæg.

Guss
08-16-2008, 09:29 PM
Man skal ikke undervurdere en pissed off bruger. De kan fortsætte i årevis.

Hvis formålet ved IPban er at brugeren så må komme ind igen og holde lav profil så funger det som sådan også :) Problemet er så de sure brugere der bare bliver ved med at skrive tåbelige indlæg.
Ja, det er rigtigt. Men indtil videre har der vist kun været en bruger af denne type, og han gav da også op efter 8 brugere eller sådan noget. Så forhåbenligt vil denne type brugere være mere modne, hvis de vælger at komme igen på et senere tidspunkt.

space66
08-20-2008, 11:46 PM

Lige mine ord :-)

Så jeg tror kun det pisser dem der bliver truet med et ban endnu mere af det har jeg da set i nogle tråde hvor de skriver de vil skide på de får et ban.

Der var da også en der skrev "bare ban mig"

Og så er der jo også forskel på hvem må sige hvor meget lort før der bliver truet med ban der er jo ham fra en vis tracker som må sige hvad det passer ham uden jeg har set der er blevet sagt noget til det.