PDA

Se fuld version : Jumpstyle.

Plug&Play
08-05-2008, 10:47 AM
Hey alle!,

Min ven og jeg har igennem lang tid danset Jumpstyle.

Vi har lagt en video ud her: http://www.youtube.com/watch?v=OF3vGSHUAak

Kan I ikke fortælle mig hvad I syntes om vores videoer ?, og hvad I syntes vi kan gøre bedre?

Mange taK!

**Edit**

Jeg er "Andy"

zoede
08-05-2008, 01:59 PM
Det ligner lort, kort og godt.

Jar_Jar_Binks
08-05-2008, 02:54 PM
Det er ikke min type Musik, så jeg kan ikke bedømme det musikalske, eller jeres performance, men selve optagelsen er i fin kvalitet, men kan laves mere "interessandt". Eksperimenter lidt med forskellige perspektiver, f.eks. Frø perspektiv (Filmer nede fra og op) eller Fugle perspektiv (Oppe fra og ned, måske fra klatresativ, stol eller Stige) Derefter, hvis det er muligt flere kameraer, der optager det samme (f.eks. vinkel på 90 grader) sørg for at musikken ikke afbrydes (Fortsætter, selv over andre vinduer, f.eks. ved andet præsentations vindue, stopper musikken.
Planlæg! Lav drejebog. f.eks. Først mig, så dig, planlæg også "præsentationspauserne" f.eks. afspil musikken i en gettoblaster, eller hvad man nu har, og lad den køre så man kan få den til at strække sig over "præsentationspauserne" Ved klipning kan man bruge musikkens Beat til at klippe efter, eller klippe frem og tilbage mellem Cam 1 og Cam 2 osv. Alt efter hvor hurtig Beaten er så lad klippende vare længere. Hvis i f.eks. vil vise jeres Jumpstyle, så ikke for mange klip. Det bedste Eksperimenter med billedmediet.

Håber det har givet et par ideer.

Det er også godt at få fat i et godt klippe program, hvis man vil lave flere eksperimenter. f.eks. Adobe Premiere, eller hvad man nu gerne vil bruge af program

c6
08-05-2008, 05:20 PM
Danseren er generelt alt for lille i billedet. Det er som om i filmer en park (eller hvad det nu er i har optaget i) hvor der er en der danser, istedet for at filme en der danser i en park. Ekpserimenter med såkaldte halvtotal billeder (fra hoften og op, eller hoften og ned) og nærbillder (f.eks. kun fødderne eller kun ansigtet).

I kunne også prøve at ekperimentere med perspektivet (fugl eller frø som det tidligere er nævnt), lys og skygger, vinkler, forskellige klippe teknikker (montage f.eks.) kryds fadinger, farve filtre o.s.v.

Hvis i vil noget mere avanceret kunne i prøve jer med Ultraviolet eller Infrarødt fotografering.

Mange af de ord jeg nævner er måske lidt mystiske men hvis i laver et par søgninger skulle i kunne finde en masse "Do it yourself" (forkortet DIY på engelsk, et godt søgeord på google) hjemmesider om den slags.

Held og lykke med det.

jefutte
08-05-2008, 05:45 PM
Det ligner lort, kort og godt.Kunne du ikke bare lukke når du tydeligvis ikke har en skid konstruktivt at sige og enten ikke aner hvad jumpstyle er eller ikke kan lide det? Er da for trist at man kan udtale sig sådan der.

#P&P
Som c6 siger så prøv med lidt mere kamera leg :) Og en længere video ;D

Plug&Play
08-05-2008, 06:42 PM
Vi er først lige begyndt at lave videoer og er ikke så gode til det endnu.

Vi har dog brugt Adobe Premiere , det ødelagde kvaliteten fuldstændig.

Vi vil tage det med perspektiverne til os.

Tak for de konstruktive og mindre konstruktive svar!

@ zoede : Det er iorden at du synten det ligner lort. Jeg accepterer din meninger og holdninger, men en anden gang, så vær venlig at sige det på en pænere måde, mange tak!

Toke321
08-05-2008, 06:56 PM
mig bekendt er én af forskellene på jumpstyle og hard jump (som der står i danser) at man ofte skifter retning, kan se at du feks. kun drejede med uret, prøv at skift mellem med og mod uret.
og som de andre siger, gør optagelserne mere interesante, og lad noget musik spille i pauserne, og måske nedtone musikken når i skifter sang, så det ikke bare sker brat

Plug&Play
08-05-2008, 07:06 PM
De videoer er kun nogle vi uploadede for at have noget uploadet.

mig bekendt er én af forskellene på jumpstyle og hard jump (som der står i danser) at man ofte skifter retning, kan se at du feks. kun drejede med uret, prøv at skift mellem med og mod uret.
og som de andre siger, gør optagelserne mere interesante, og lad noget musik spille i pauserne, og måske nedtone musikken når i skifter sang, så det ikke bare sker brat

Giver dig HELT ret med at skifte med og mod uret, men det er så sindsygt svært! ;) .

I old-school Jumpstyle sparker man sit ene ben 2 gange frem, i Hardjump der sparker man ikke sit ene ben 2 gange frem. Det er lidt svært at forklare. Jeg kan godt give nogle ex: http://www.youtube.com/watch?v=tyAvaLsLFl8 Dette er "Old-school".
http://www.youtube.com/watch?v=n0a-9ZhLQ_8 og dette er Hardjump. Håber I kan se forskellen.

Plug&Play
08-05-2008, 07:07 PM
Det er sku dejligt at få rådgiving af nogle der har styr på det!

Det skal I have tak for!

PelleDK
08-05-2008, 08:37 PM
Jeg kender ikke så meget til den genre, men som nogle har nævnt, så vil jeg også foreslå at i gør jer selv en smule 'større' i videoen, samt undlader pause i musikken.
Men ellers er det vel en en hård dans går jeg ud fra :P

Hardstyle shuffle, synes jeg bedre om ;)

Plug&Play
08-05-2008, 09:29 PM
Jeg kender ikke så meget til den genre, men som nogle har nævnt, så vil jeg også foreslå at i gør jer selv en smule 'større' i videoen, samt undlader pause i musikken.
Men ellers er det vel en en hård dans går jeg ud fra :P

Hardstyle shuffle, synes jeg bedre om ;)

Jep, man får sved på panden ;) .

Ja, kan også en smule Shuffle, det ser også fedt ud.

Og ja, vi skal gøre MEGET mere ud af videoerne, men tak for dit svar anyway :)

Toke321
08-05-2008, 09:34 PM
for mig ser det ud som om i har brugt windows movie maker?? mund ikke man kan finde et program med nogle lidt federe efekter, kender ikke et, men det vil da undre mig hvis der ikke var et

numb
08-05-2008, 09:55 PM
Cyberlink Powerdirector :D

Plug&Play
08-05-2008, 10:44 PM
@ Toke321 , Ja Windows Movie Maker var det eneste der lige var, Adobe ødelagde kvalitetten fuldstændig.
Men kan godt se vi skal igang med nogle perspektiver og arbejde med nogle andre værktøjer.

@ Numb , Har du et link til en trial ?

Jar_Jar_Binks
08-06-2008, 07:41 AM
Hvis man bruger Adobe til at redigere med, skal man passe meget på hvad opsætning man har. F.eks. Hvis ens overvejden Source Video, ikke er DV, skal man ikke bruge DV opsætningen men en Custum opsætning, passende til den opløsning ens overvejende video source har, og hvis man ikke kommer udenom at skulle bruge DV opsætningen, skal man, hvis man har video source fra f.eks. Mobiltelefon, sørge for at tilpasse videoen så den kommer til at passe i størrelse, hvis man ikke gør det, så vil kvaliteten blive ødelagt, og det er ikke en god ide at blande 16:9 og 4:3 optagelser. Når man så endelig skal lave det færdig renderede resultat, skal man fremstille det i bedste kvalitet (altså størrelsen som den overvejende source har). Hvis man derefter vil have den i et andet format, skal man ikke bruge Adobe til at gemme det som f.eks. WMV, her bruger man Moviemaker til at konvertere. Hvis man vil have det i XviD bruger man Virtualdub, osv. Adobe er god til at klippe, men dårlig til at gemme i/Konvertere til andet end MPEG2 eller DV.

Plug&Play
08-06-2008, 09:24 AM
Vi har en video converter der kan lave det om til MPEG , AVI , XviD osv. ved ikke om det kan bruges ?

Jar_Jar_Binks
08-06-2008, 09:26 AM
Jeg vil gætte på at den konverter sagtens kan bruges. Så bare lad Premiere køre i den kvalitet den selv vil, og konverter det færdigklippede resultat, med den eksterne konverter til det format du gerne vil bruge...

Plug&Play
08-06-2008, 01:57 PM
Jeg vil gætte på at den konverter sagtens kan bruges. Så bare lad Premiere køre i den kvalitet den selv vil, og konverter det færdigklippede resultat, med den eksterne konverter til det format du gerne vil bruge...

Problemet er, at efter Adobe har gemt det (i MPEG) bliver videoens kvalitet forringet og lidt ødelagt.

Jar_Jar_Binks
08-06-2008, 02:19 PM
Adobe Premiere arbejder bedst med opatgelser lavet med et DV eller HDV camera, hvis det ikke er det, vil det blive ødelagt lidt, da andre formater (Mpg, Avi osv.) ikke kan bearbejdes uden tab af kvalitet. DV eller HDV kan bearbejdes uden tab af kvalitet, men fylder en del (Ca 85Gb/time for DV, og fra det dobbelte for HDV) Et billigt DV cam kan fåes fra omkring 2000 - 3000 kr. Hvis man f.eks. Bruger Mobil tlf. til at koptage, vil der altid være tab, da optagelserne her komprimere kraftigt. (DV/HDV komprimeres næsten ikke, derfor fylder det også en del) Håber det hjælper lidt på forståelsen af Premiere.

Plug&Play
08-06-2008, 04:27 PM
Adobe Premiere arbejder bedst med opatgelser lavet med et DV eller HDV camera, hvis det ikke er det, vil det blive ødelagt lidt, da andre formater (Mpg, Avi osv.) ikke kan bearbejdes uden tab af kvalitet. DV eller HDV kan bearbejdes uden tab af kvalitet, men fylder en del (Ca 85Gb/time for DV, og fra det dobbelte for HDV) Et billigt DV cam kan fåes fra omkring 2000 - 3000 kr. Hvis man f.eks. Bruger Mobil tlf. til at koptage, vil der altid være tab, da optagelserne her komprimere kraftigt. (DV/HDV komprimeres næsten ikke, derfor fylder det også en del) Håber det hjælper lidt på forståelsen af Premiere.

Ja det hjalp, tak for det!

Men hvis det fylder så meget, altså 85 gb for en time, så er det jo desværre alt for meget til upload på youtube / megavideo. Vi skal dog ikke optage i en time. Kender du by any chance et andet movie maker program der kan arbejde med mp4-format?
Lige nu er vi ved at hente Cyberlink Director som der blev foreslået.

Blaahval
08-06-2008, 06:02 PM
Der er en årsag til at elektronisk musik er indelt i genrer. :)

Hop til noget jumpstyle fremfor hardstyle, det er i hvert fald mit første råd, for I er nu ganske udmærkede til det. I mine øjne passer det bare ikke rigtigt til, for det er en meget "firkantet" form for dans i forhold til det mere flydende og melodiske hardstyle i danser til. De tracks i sætter på (og hardstyle generelt) kører også oftest ca. 15-20 BPM hurtigere end traditionelt jumpstyle, hvilket jo naturligt nok også ændrer stilen en anelse i forhold til det oprindelige.

Men så længe I bare har det sjovt.

Plug&Play
08-06-2008, 06:12 PM
Der er en årsag til at elektronisk musik er indelt i genrer. :)

Hop til noget jumpstyle fremfor hardstyle, det er i hvert fald mit første råd, for I er nu ganske udmærkede til det. I mine øjne passer det bare ikke rigtigt til, for det er en meget "firkantet" form for dans i forhold til det mere flydende og melodiske hardstyle i danser til. De tracks i sætter på (og hardstyle generelt) kører også oftest ca. 15-20 BPM hurtigere end traditionelt jumpstyle, hvilket jo naturligt nok også ændrer stilen en anelse i forhold til det oprindelige.

Men så længe I bare har det sjovt.

Tak for ros :) .

Ja, det er Hardstyle vi danser til, vi syntes det lyder lidt bedre.
Men nu er Hardjump lidt "hårdere" end normalt Jumpstyle.
Jeg fanger bedre rytmen til Hardstyle.
Mange af de Jumpstyle / Hardjump videoer jeg ser på nettet danser de dog til Hardstyle, så vi er hoppet med på bølgen ;) .

Men igen tak for dit råd, det vi vil overveje, og tak for dit ros, det varmer ! :)

Jar_Jar_Binks
08-06-2008, 08:52 PM
Det er jo ikke det færdig renderede DV project du skal uploade. Det var jo det jeg tidligere sagde kunne konverteres med f.eks. Virtualdub, eller den video converter i har :). Uanset hvilket redigerings program i vil bruge, vil der ske datatab ved brug af MP4 da MP4 er komprimeret en del. (f.eks. hvis man laver en DV der fylder omkring 20 Gb rederet (ca. 15 min. video) vil det med mp4(XviD) i rimelig kvalitet fylde ca. 125 mb)
Når en video først er blevet komprimeret en gang vil man aldrig kunne få kvaliteten som det var originalt tilbage igen, selv hvis det klippes, og skal komprimeres igen. Premiere kan sagtens arbejde med MP4, men sørg for at rendere det færdige resultat til ikke komprimeret, eller DV kvalitet. Derefter genkomprimer med det program du bruger til at komprimere. Det burde give det bedste resultat.

Plug&Play
08-06-2008, 09:20 PM
Det er jo ikke det færdig renderede DV project du skal uploade. Det var jo det jeg tidligere sagde kunne konverteres med f.eks. Virtualdub, eller den video converter i har :). Uanset hvilket redigerings program i vil bruge, vil der ske datatab ved brug af MP4 da MP4 er komprimeret en del. (f.eks. hvis man laver en DV der fylder omkring 20 Gb rederet (ca. 15 min. video) vil det med mp4(XviD) i rimelig kvalitet fylde ca. 125 mb)
Når en video først er blevet komprimeret en gang vil man aldrig kunne få kvaliteten som det var originalt tilbage igen, selv hvis det klippes, og skal komprimeres igen. Premiere kan sagtens arbejde med MP4, men sørg for at rendere det færdige resultat til ikke komprimeret, eller DV kvalitet. Derefter genkomprimer med det program du bruger til at komprimere. Det burde give det bedste resultat.

Når, den på den måde.
Nu forstår jeg det godt.
Det er fordi vi ofte optager med min vens telefon, den gemmer det som MP4 som er noget være L*** .

c6
08-06-2008, 11:28 PM
I kunne prøve at redigere i Ulead video studio: http://www.ulead.com/vs/runme.htm Jeg prøvede det for et par år siden (omkring version 7 eller 8) og var egentlig ganske godt tilfreds. Jeg vil tro at det kan håndtere MP4 format, men hvis det ikke kan skulle det ikke være det større problem at konvertere til et format det håndtere, f.eks. med Det udmærksede konverteringprogram (der i øvrigt er freeware) Format factory: http://www.formatoz.com/

Held og lykke med det.

Plug&Play
08-07-2008, 10:11 AM
I kunne prøve at redigere i Ulead video studio: http://www.ulead.com/vs/runme.htm Jeg prøvede det for et par år siden (omkring version 7 eller 8) og var egentlig ganske godt tilfreds. Jeg vil tro at det kan håndtere MP4 format, men hvis det ikke kan skulle det ikke være det større problem at konvertere til et format det håndtere, f.eks. med Det udmærksede konverteringprogram (der i øvrigt er freeware) Format factory: http://www.formatoz.com/

Held og lykke med det.

Tak for dit link.
Lige pt kører vi med Magic Video Converter, som også er okay.
Vi vil helt sikkert prøve Ulead det ser også godt ud.

Tusind tak, c6!