PDA

Se fuld version : hehe kan antipiratgruppen overhovedet fange en hvis man gør sådan her?

krol1467
08-04-2008, 03:14 PM
okay jeg har et gratis program der hedder dvd videosoft. Det gør det muligt at gør alt muligt med youtube video'er. For det første kan du downloade alle youtube video'er, men den mere interessante del er at den også kan hente kun lyden fra en video og så konvertere det til en mp 3 fil. Siden youtube er fyldt med musik video'er. Jeg har nu hentet en del sange her de sidste par dage og jeg tænkte om det overhovedet er ulovligt? Jeg aner det ikke men det er det vel. Det bringer mig til det mere relevante spørgsmål. Er det overhovedet muligt at blive snuppet når man gør sådan her?

Wingless Angel
08-04-2008, 04:28 PM
Lyden på videoerne er ophavsretsbeskyttet på samme måde som billedet.

Det er vel så godt som umuligt at fange folk som ripper fra streamede videoer, men kvaliteten af lyden fra disse videoer er dog ofte langt under hvad man finder på forskellige P2P tjenester. Der er de desuden tagget og det hele.

krol1467
08-04-2008, 04:46 PM
kvaliteten har været lige så god som når jeg har downloaded normalt og det lyder godt at de vil få svært ved at fange en så jeg tror jeg vil blive ved sådan her... tak for svaret

jefutte
08-05-2008, 08:23 AM
Hvor god er kvaliteten på lyden? Det jeg har hørt på youtube har været elendigt...

Plug&Play
08-05-2008, 10:51 AM
Hvor god er kvaliteten på lyden? Det jeg har hørt på youtube har været elendigt...

Nej, det er ikke så galt.
Man skal bare finde de rigtige.
Selvføglelig er nogle bedre end andre.
Det er lige til at leve med.

krol1467
08-05-2008, 12:58 PM
Nej, det er ikke så galt.
Man skal bare finde de rigtige.
Selvføglelig er nogle bedre end andre.
Det er lige til at leve med.

hvad for et program bruger du?
for jeg mener det alvorligt når jeg siger at kvaliteten er lige så god som en normal mp3

jefutte
08-05-2008, 05:23 PM
Kan i ikke komme med nogle eksempler på kvaliteten? Evt. smid en sang op på rapidshare eller så noget :)

Kan godt være det bare er lang tid siden jeg har hørt musik derinde, men det lød godt nok elendigt..

Plug&Play
08-05-2008, 07:16 PM
hvad for et program bruger du?
for jeg mener det alvorligt når jeg siger at kvaliteten er lige så god som en normal mp3

Altså den er fin for min standard, kan ikke huske hvad de hedder, har det på min anden computer.

Jeg kan smide en pm til dig, MEN, du skal ikke blive sur hvis den ikke tilfredstiller dig!

Kan i ikke komme med nogle eksempler på kvaliteten? Evt. smid en sang op på rapidshare eller så noget :)

Kan godt være det bare er lang tid siden jeg har hørt musik derinde, men det lød godt nok elendigt..

Jeg kan også smide en pm til dig, programmerne er gratis, mener den ene er en trial , hvor man bare skal trykke "kryds" ligesom i Winrar free.
Bare sig til!

jefutte
08-05-2008, 10:00 PM
Jeg kan også smide en pm til dig, programmerne er gratis, mener den ene er en trial , hvor man bare skal trykke "kryds" ligesom i Winrar free.
Bare sig til!Ellers tak - har prøvet et par programmer før.. Men ja, jeg ved ikke om kvaliteten er blevet bedre.. Jeg forventer som minimum 128 kbps, og helst 192 kbps, og det kunne jeg ikke få på youtube før i tiden :)

Plug&Play
08-05-2008, 10:46 PM
Ellers tak - har prøvet et par programmer før.. Men ja, jeg ved ikke om kvaliteten er blevet bedre.. Jeg forventer som minimum 128 kbps, og helst 192 kbps, og det kunne jeg ikke få på youtube før i tiden :)

Kan man ikke konvertere dem?

jefutte
08-06-2008, 11:03 AM
Kan man ikke konvertere dem?Du kan ikke få kvaliteten til at blive bedre hvis det var det du mente?

Jack Bauer
08-06-2008, 02:19 PM
Ellers tak - har prøvet et par programmer før.. Men ja, jeg ved ikke om kvaliteten er blevet bedre.. Jeg forventer som minimum 128 kbps, og helst 192 kbps, og det kunne jeg ikke få på youtube før i tiden :)

Jeg har lige prøvet programmet som OP skriver om. Og inde under detaljer, på den sang jeg har hentet fra youtube, står der under lyd: Bithastighed 192kbps :)

EDIT: Og jeg må sige, at lydkvaliteten er omkring ligeså god som en downloaded mp3 fil.

malkde
08-06-2008, 04:10 PM
Mener det er lovligt at hente (og gemme) musik fra diverse internet radioer. Der findes oven i købet programmer som automatisk gemmer musikken plus tildeler mp3 filerne de korrekte navne.

At musikken på Youtube er ophavsretbeskyttet kan vel i princippet kun være Youtubes problem og ikke vores.

Mr Acid
08-06-2008, 05:21 PM
Så vidt jeg kan huske er lyden på youtube på 60 kbs, men er ikke helt sikker. Men det er tydeligt at kvaliteten er noget af det laveste. Men jeg er dog helt sikker på at alt lyd på youtube er mono, så vil ikke ligefrem mene at det er meget værd. Man skal være halv døv på det ene øre og døv på det andet øre for ikke at kunne høre forskellen på youtube kvalitet og cd kvalitet.

kbn
08-08-2008, 01:27 AM
Altså hvis det skal være så besværligt at få én mp3 sang. Så tror jeg altså at jeg bare ville hente en "ilegal" sang og så tage straffen hvis apg en dag ville komme :)

krol1467
10-02-2008, 03:28 AM
Altså hvis det skal være så besværligt at få én mp3 sang. Så tror jeg altså at jeg bare ville hente en "ilegal" sang og så tage straffen hvis apg en dag ville komme :)

Det er faktisk MEGET enkelt og jeg så lige at kvaliteten er på 192 kbps så jeg tror jeg holder mig til den her metode

Diablo999
10-02-2008, 03:44 AM
Mener det er lovligt at hente (og gemme) musik fra diverse internet radioer. Der findes oven i købet programmer som automatisk gemmer musikken plus tildeler mp3 filerne de korrekte navne.

At musikken på Youtube er ophavsretbeskyttet kan vel i princippet kun være Youtubes problem og ikke vores.

Efter jeg ved så er det ulovligt at hente/gemme musik fra radio, ligesom det meste fra TV. Desuden kan du ikke bare sige at ophavsretsbeskyttet matriale på youtube er deres problem ikke vores. Langt det meste af MP3 og video'er på youtube er ulovligt lagt op og derfor også ulovligt at hente. Men hvor vidt de kan spore at man henter det ned på sin harddisk skal jeg ikke udtale mig om, men det er sikkert ikke umuligt.

LFCChamp
10-24-2008, 03:03 PM
Mit program Konvertere sangene til 256 kbps. så jeg er glad :)

Wingless Angel
10-24-2008, 08:08 PM
Mit program Konvertere sangene til 256 kbps. så jeg er glad :)

Hvis kildematerialet er 192 kbps, så er det ligegyldigt hvor mange kbps man laver det om til. Kvaliteten vil aldrig kunne komme over kildematerialet.

BeatPirate
10-25-2008, 05:58 PM
Kan man ikke konvertere dem?

Det bliver kvaliteten jo ikke bedre af - tværtimod...