PDA

Se fuld version : cigaretter fra Thailand told

the-black-pirat
07-18-2008, 11:57 AM
Hej jeg er lige nu i Bangkok og har jo set at cigaretter er utrolig billige men der er jo den regl med at man kun maa medbringe 200 cigaretter til Danmark. Men saa er det jeg taenker at det vel kun gaelder tax fri smoeger fra lufthavnen saaa er spoergsmaalet om jeg ikke bare kan koebe cigaretter i en almindelig butik her i Bangkok og laegge dem i baggagen for det maa jeg vel godt da det ikke er tax fri?

Haaber i forstaar hvad jeg skriver, da jeg har haft lidt svaert ved det paa dette Thailandske tastetur..

MVH

Theblack

slemborg
07-18-2008, 12:12 PM
Det må du have med

Det er begrænset, hvor mange varer du må have med hjem fra din ferie, uden at skulle betale afgift af dem.

Toldreglerne gælder kun, hvis de varer du har med hjem er til eget brug.

EU-lande

Hvis du er over 16 år og har været på ferie i et EU-land, må du maksimum tage følgende med hjem:

Cigaretter - 800 stk.

Cigarillos og cerutter - 400 stk.

Cigarer - 200 stk.

Røgtobak - 1 kg

Spiritus over 22% - 10 liter

Hedvin - 20 liter

Bordvin - 90 liter

Øl - 110 liter

Uden for EU

Er du over 17 år og har du været i et land uden for EU, må du medbringe følgende til Danmark:

Cigaretter - 200 stk.

eller Cigarillos - 100 stk.

eller Cigarer - 50 stk.

eller Røgtobak - 250 g

Spiritus over 22% - 1 liter

eller Hedvin - 2 liter

Bordvin - 2 liter

Kaffe - 500 g

Te - 100 g

Parfume - 50 g

Eau de Toilette - 1/4 liter

kilde: http://borger.dk/forside/forbrug/naar-du-rejser/toldregler

Nikomof
07-19-2008, 12:01 AM
100g te? woaw det var ikke meget

GhOstFaCE
07-19-2008, 09:46 AM
Hej jeg er lige nu i Bangkok og har jo set at cigaretter er utrolig billige men der er jo den regl med at man kun maa medbringe 200 cigaretter til Danmark. Men saa er det jeg taenker at det vel kun gaelder tax fri smoeger fra lufthavnen saaa er spoergsmaalet om jeg ikke bare kan koebe cigaretter i en almindelig butik her i Bangkok og laegge dem i baggagen for det maa jeg vel godt da det ikke er tax fri?

Haaber i forstaar hvad jeg skriver, da jeg har haft lidt svaert ved det paa dette Thailandske tastetur..

MVH

Theblack
det er det samme.
Du kan dog bruge et gammelt charter trick med at have 1 karton (i papkasse og alt det jazz) i tasken + en åbnet cigarette pakke hvor du har fjernet 2 smøger eller lign. fra.

På dig som person kan du have 1 pakke åbnet cigaretter med et par fjernet.
så får du lige 10-20% ekstra :)

TFK09
07-19-2008, 11:12 AM
Men det er da godt nok ikke nogle særlig gennemtænkte regler der er lavet.
Det min mening :)