PDA

Se fuld version : mac guides

audition
07-16-2008, 09:10 PM
Er her slet ingen brugere herinde der anvender macs?
Jeg er enormt frustreret over at her ingen bruger guides er til mac overhovedet.
Jeg har brugt enorme mængder tid, siden jeg skiftede over da min pc brændte sammen, på at rode rundt på udenlandske sites for at finde guides, og jeg har efterhånden selv mere eller mindre styr på de mest basale ting. Men jeg synes stadig der mangler et sted herinde. Vi er vel trods alt en del macs efterhånden?
Jeg vil gerne dele ud af min viden men er behovet her?

Og er der nogle herinde der ellers kender til gode forums for mac/torrent brugere?

piratenwind
07-18-2008, 07:09 PM
Jeg er 100% enig!
- HVOR BLIVER PIRATGRUPPENS MAC FORUM/GUIDS AF? (:

Guss
07-18-2008, 07:29 PM
Jeg bruger også selv både mac og pc, men jeg har ikke haft brug for en guide indtil videre. Men det ville være en god idé at få det lavet. Vi skal jo også tænke på, at der er personer som ikke er oprettet herinde (både på forummet eller wikiet), som bruger vores guides.
Men jeg er også frisk på at hjælpe til med at få stablet nogle guides på benene. Så hvis der er nogle der har haft nogle guides de på et tidspunkt ønskede var lavet til mac, så skriv dem lige her, så kan vi jo gå igang med at lave dem.

audition@
Jeg kan jo passende spørge dig hvilket guides du manglede? :)

VowOfSilence
07-19-2008, 05:54 PM
Sig, hvad I vil have guide til, så skal jeg nok lave det ;)

SEEE
07-20-2008, 05:51 PM
Bare sig til også Jeg Ved meget om MAc :D

xodeus
07-22-2008, 12:40 AM
Er her slet ingen brugere herinde der anvender macs?
Jeg er enormt frustreret over at her ingen bruger guides er til mac overhovedet.
Jeg har brugt enorme mængder tid, siden jeg skiftede over da min pc brændte sammen, på at rode rundt på udenlandske sites for at finde guides, og jeg har efterhånden selv mere eller mindre styr på de mest basale ting. Men jeg synes stadig der mangler et sted herinde. Vi er vel trods alt en del macs efterhånden?
Jeg vil gerne dele ud af min viden men er behovet her?

Og er der nogle herinde der ellers kender til gode forums for mac/torrent brugere?
Jamen hvis du har brugt tid til at finde guides til dine behov, så håber jeg at du har brugt få sekunder af din tid og like bogmærket de sider du har besøgt, så vi kan få sparket gang i osx guides. Jeg vil ligeledes også være med her... Kunne evt hjælpe med at oversætte og teste...
Mac OSX 10.5.4 på Zepto Znote 3215W :D LOL

Jeg er 100% enig!
- HVOR BLIVER PIRATGRUPPENS MAC FORUM/GUIDS AF? (:
Det hele er noget du kan være med til at udforme...

audition
08-08-2008, 09:48 PM
bla. mangler jeg stadig guides til at køre de forskellige ikke accepterede filformater på mac.
skal man køre exe filer skal man så vidt jeg har forstået køre dem gennem dosbox etc. Men at få det til at fungere i praxis forstår jeg stadig ikke. Og mine nørdevenner kører for det meste pc.

ja brugerfladen er klart lettere for godtfolket end pc, men når nu det er pc man har bevæget sig rundt på i mange år er det til tider ret besværligt at finde det eller de programmer der nu gør det for mac. Mac har så vidt jeg har erfaret slet ikke den samme form for share netværk som pc brugere. Kigger man i specifikke macforums er det for det meste betalingsprogrammer der tales om. ikke just det man lige leder efter.

Så evt er det der er brug for vel en liste over livsnødvendige programmer såsom, handbrake, isquint, iserialreader, et tegneprogram der fungerer ligesom basic paint til pc, et ordentligt torrentprogram som eks transmission, nu vuze er blevet så skidt. Basics, så at sige.
Det jeg selv savner er guides til at køre pc spil på mac, hvordan man mounter osv. -Og alt hvad man pludselig lige ku få brug for...

nå jo... nu kan jeg huske hvornår jeg begyndte at stene over det med de manglende mac guides -det var fordi jeg manglede en måde at få en amerikansk ip adresse så jeg kunne se streamings på de amerikanske sider som abc osv... nogen der ved hvordan man gør det?

VowOfSilence
08-09-2008, 03:30 PM
DOSBox er vel kun til at køre DOS programmer/spil. Nu er .exe filer jo Windows programmer, så for at kunne køre disse skal du enten installere CrossOver, som er samme princip som DOSBox bare til alt andet. Ellers kan du også installere Parallels med Windows, hvilket gør dig i stand til at køre Windows og OS X samtidig.

Netværksdeling er da lige så let på OS X som på Windows, hvis ikke lettere. Hvis du har to Mac'er på samme netværk, finder de hinanden med det samme.

Mounting er også lige så let, det er bare dobbelt-klikke på imaget. Angående spil, så er der dem, som er udgivet til OS X, men man kan også køre nogle via CrossOver.

For at få en amerikansk IP, skal du enten køre med proxy eller VPN. VPN koster penge, men så får du også en ordentlig hastighed. Du finder næppe nogle gratis proxier med god hastighed.

decko
08-09-2008, 05:21 PM
Hvis man vil køre exe-file vil jeg anbefale Windows. Der er absolut ingen grund til at køre OS X og så emulere exe-filer. Det er jo bare dumt. Så hellere holde sig til Windows. Det samme gør sig gældende. Dig er så mange som vil bruge Linux, men som samtidig vil køre alle sine Windows-programmer, og så er der sgu ikke den store idé i at skifte.

audition
08-12-2008, 05:46 PM
hvis man har en mac og ikke er interesseret i at køre windows på den?
Det er jeg eks ikke. Jeg ser helst så lidt microsoft produkter på den som muligt. Det burde jo kunne lade sig gøre -hvis man installerer dosbox ligner vinduet min gamle computer fra 80'erne -og det er kun for at kunne køre spil som eks From Rags To Riches, The secret of monkey Island, Rollercoaster etc.
Jeg fandt en guide på DOSbox egen side med instrukser om hvordan man herefter åbner spillene -men det funger bare ikke.

audition
10-23-2008, 05:19 PM
og nu mangler jeg en metode at kunne se .bmp filer på min mac???