PDA

Se fuld version : Brug af døde tråde til offspin

Sir_Tigerdyret
06-15-2008, 08:23 PM
Vi har haft en mindre diskusion om hvorvidt man må bruge døde tråde til offspin.

Her:
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=91032

Det skal siges at jeg på ingen måder mener at Wingless Angel har taget stilling til det i tråden - hvilket jeg godt kan forstå at han har undladt.

Jeg vil egentlig meget gerne have PG officielle holdning til spørgsmålet ...

Vi har faktisk til dels diskuteret det tidligere her:

Tillades der for meget på PG forummet?
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=83640

Og så vil jeg også selv tillade mig at komme med et indlæg i diskusionen ...

Jeg har selv 1 kriterier for om hvorvidt jeg mener et offspin på en tråd er ok:

Det er forholdsvis simpelt, tråden skal være død ... dvs. at der ikke er nogen som har svaret på den i flere dage ... hvis tråden er død kan jeg absolut ikke se nogle problemer i at bruge tråden til at diskutere et emne som er kommet op under tråden -> et offspin ...

Man kan sige at det giver problemer med at søge ... det er rigtigt - men offspin er sjældent mere end 3-4 indlæg ... og meget sjældent interessante rent søgningsmæssigt.

Wingless Angel
06-15-2008, 08:46 PM
Jeg ved ikke helt, om jeg er enig i, at en tråd er død blot fordi der er gået nogle dage siden, at der sidst er blevet skrevet i den. Mange brugere logger ind sjældnere end én gang i ugen, men de bør stadig have muligheden for at deltage i modererede diskutioner, i lige høj grad som de mere "faste" af os.

Jeg skal vist lige nævne, at jeg ikke var moderator da jeg skrev følgende i den tråd Sir_Tigerdyret henviser til;)

Først vil jeg lige sige, at jeg mener at moderatorne gør et kæmpe stykke arbejde for siden, og at denne afstemning blot er et forsøg på at se om der er brug for visse korrigeringer af hvornår man bryder ind og advarer/retter/sletter indlæg.

numb
06-15-2008, 08:49 PM
Jeg synes ikke at døde tråde bør bruges til off spin. Istedet bør man vel oprette en ny tråd om det man vil "spinne off" eller tage det over pm. : )

Sir_Tigerdyret
06-15-2008, 09:16 PM
@numb

Problemet med det er bare at så skal man læse 2 tråde for at kunne deltage i debatten ... personlig gider jeg det ikke ... og jeg tror næppe der er andre som gider det.

numb
06-15-2008, 09:19 PM
Nu er det jo ikke sikkert at man gider deltage i den off spin debat, og så er det jo misvisende at man klikker på et indlæg man tror handler om ét, men i virkeligheden handler om noget helt andet.

PelleDK
06-16-2008, 08:38 AM
Det er da bare at starte en ny tråd, hvor man starter med at linke til tråden det handler om, det gør det nemt for alle parter, både dem der vil fortsætte i den oprindelige tråd, men også for folk der vil deltage i den nye.

Jeg har personligt intet imod at en tråd ryger offtopic. Så længe det er en død tråd, ser jeg ingen problem i det.

Shive
06-16-2008, 05:58 PM
hvis jeg ser en tråd med navnet motorcykler, så forventer jeg at den handler om motorcykler. Når jeg ser at der er kommet nye indlæg, så må jeg vel kunne forvente, at jeg ikke skal spilde min tid på at læse om blomsterbinding, bare fordi der ikke bliver skrevet mere om det oprindelige emne.

Sir_Tigerdyret
06-17-2008, 06:31 PM
@Shive

Jeg personlig er her ikke for din skyld ... og jeg er ikke klar over hvor mange af de andre medlemmer som er her for din skyld ... få tror jeg.

Du ejer ikke de spørgsmål du stiller ... DET HER ER IKKE COPYDAN

Vi har allesammen forskellige motiver til at være her ...

Hvis du stiller et spørgsmål om motercykler og den diskusion dør, men der derudaf udvikler sig en kommer en diskusion om forsikringsforhold for sådanne ... så må det jo være de personer som ønsker at tale om forsikringsforhold som må styre spørgsmålet ... ikke dig ... hvis ikke - så må bør Pest gøre det muligt for personen som stiller spørgsmålet at låse det (Det vil jeg ikke anbefale).

Og med hensyn til din frygt for at finde noget om blomsterbinding under et spørgsmål om motercykler ... så ser jeg en hvis sammenhæng med den følgende Steen og Stoffer tegneserie.

http://www.piratgruppen.org/forum/picture.php?albumid=3&pictureid=18

Shive
06-17-2008, 07:08 PM
Hvor du har fået ideen om, at jeg tror at folk er her for min skyld, ved jeg ikke hvor du får fra??

Jeg siger bare hvad jeg mener om emnet, så kan du enten lide det eller ikke.

Jeg tror ikke at jeg ejer tråde, og jeg var åbenbart ikke den eneste, der havde bedt om at få lukket den tråd.

Sir_Tigerdyret
06-17-2008, 07:12 PM
Hvor du har fået ideen om, at jeg tror at folk er her for min skyld, ved jeg ikke hvor du får fra??

Indlæg 18 her.

Jeg siger bare hvad jeg mener om emnet, så kan du enten lide det eller ikke.
Jeg har intet mod din holdning, jeg mener bare den er forkert og bygger på en fejlantagelser. Dit svar bygger på den antagelse at forummet er her for dem som ønsker svar skyld, og kun for dem som ønsker svar.

Jeg tror ikke at jeg ejer tråde, og jeg var åbenbart ikke den eneste, der havde bedt om at få lukket den tråd.

Indlæg 18 her.

Nu kunne der jo være flere årsager til at man ønsker en tråd lukket ... men at man ønsker en tråd lukket er i sig selv ikke en årsag til at lukke den ... og som jeg ser det, er det at en tråd forsætter med en lidt anden debat en den du startede via en artikel ... i sig selv ikke årsag til at lukke den ...

Shive
06-17-2008, 07:45 PM
I den sidste ende er det mods og admins der bestemmer om en tråd skal lukkes eller ikke, men jeg har vel lov til at sige min mening der også lige som du har det. Det så jo ud til at de var enige med mig. Derfor har vi denne diskussion som jeg egentlig er glad for, fordi så kan vi måske få et svar på hvad der er tilladt i en tråd ang. off-topic.

Sir_Tigerdyret
06-17-2008, 08:07 PM
I den sidste ende er det mods og admins der bestemmer om en tråd skal lukkes eller ikke.
Ja, men Moderatore og Admins arbejde ud fra PG regelsæt ... og man har mulighed for at klage hvis man mener en afgørelse er forkert.

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=61829

Men jeg har vel lov til at sige min mening der også lige som du har det.
Absolut, men hvis du siger din mening, så har jeg også lov at fortælle hvorfor jeg mener den er forkert - (du har selvfølgelig den sammen rettighed).

Shive
06-17-2008, 08:45 PM
Mit problem med den pågældende tråd er/var, at du faktisk går off-topic mens der er flere indlæg on-topic(se #4), godt nok lokket af et andet semi off-topic indlæg. Du har derefter 5 indlæg off-topic(så vidt jeg kunne tælle), så kommer det eneste indlæg hvor du rent faktisk er lidt på rette spor. Fra indlæg #17:

Jeg er faktisk 100% enig, og hvis der havde været indlæg om de 500 mio. kr. så ville jeg også have flyttet det til en ny tråd.

citat slut

Det er det nærmeste du kommer på at være on-topic i hele tråden.

Jeg bad om at få lukket tråden fordi den kævlen mellem dig og den anden på ingen måde havde med topic at gøre, og fordi der højest var gået 1(EN) dag fra sidste indlæg der var on-topic, til I begynder.

Jeg har selv 1 kriterier for om hvorvidt jeg mener et offspin på en tråd er ok:

Det er forholdsvis simpelt, tråden skal være død ... dvs. at der ikke er nogen som har svaret på den i flere dage ... hvis tråden er død kan jeg absolut ikke se nogle problemer i at bruge tråden til at diskutere et emne som er kommet op under tråden -> et offspin ...

Det vil sige at du har brudt dine egne regler med at vente flere dage med off-topic.

Det skal lige siges at det ikke kun var din skyld at jeg bad om få tråden lukket, men også din modparts.

Sir_Tigerdyret
06-17-2008, 10:23 PM
Mit problem med den pågældende tråd er/var, at du faktisk går off-topic mens der er flere indlæg on-topic(se #4), godt nok lokket af et andet semi off-topic indlæg. Du har derefter 5 indlæg off-topic(så vidt jeg kunne tælle), så kommer det eneste indlæg hvor du rent faktisk er lidt på rette spor.

Den artikel du omtaler handler ikke om TV2 programmer ... men om de konservatives Brian Mikkelsen ... og TV2 lividitetsproblemer .... Som jeg ser det er det sidste indlæg i tråden Lasseqvistgaard indlæg den 6/10 2008 ...

Og når i diskutere TV2 programmer er i mindst lige så off-topic som når jeg kommentere at Jonash udtalelse om at hun ikke kan forstå at Brian Mikkelsen er konservativ.

Shive
06-18-2008, 04:04 PM
06-13-2008, 06:09 PM indlæg #8, er det sidste indlæg der er on-topic, eller i det mindste meget tæt på, da vi diskuterer hvad man kunne gøre for at få TV2 på rette vej igen og dermed kunne afhænde det til anden side.

Sir_Tigerdyret
06-18-2008, 10:48 PM
06-13-2008, 06:09 PM indlæg #8, er det sidste indlæg der er on-topic, eller i det mindste meget tæt på, da vi diskuterer hvad man kunne gøre for at få TV2 på rette vej igen og dermed kunne afhænde det til anden side.

Nu kan jeg høre at du ikke ved ret meget om likviditet ... man løser ikke likviditetsproblemer ved at fortælle hvilke programmer/kanaler man kan lide ... man løser dem ved at fjerne de programmer som dræner flere ressourcer end de skaber på kort sigt (med det ønsker jeg ikke at diskutere her).

Men for at opsummere ...

Jeg mener generelt ikke at folk gider diskutere off topic i en ny tråd, det er der flere årsager til, dels vil man skulle læse flere tråde for at kunne følge med og dels opstår de ofte spontant ... lidt ligesom det her sidespor og det sidespor som Jonash eller jeg startede i tv2 tråden … jeg kommentere på en kommentar … som så bliver kommenteret på …

Som jeg ser det er der 2 holdninger til spørgsmålet om side tråde. Den ene (den jeg ikke har) mener at man skal lave en ny tråd fordi det gør søgningen på PG bedre, samt det gør at man kan læse off topic i en tråd (hvilket kan være træls). Samtidig synes jeg at kunne spore en ide om at PG er der, for de personer som stiller spørgsmål, og kun herfor.

I forhold til de problemer som der bliver fremstillet ved off topic tale ... så tror jeg at dem som påstår det giver problemer i forhold til søgninger ... ikke bruger søgefunktionen ret meget (læs aldrig), med hensyn til at man kan komme til at læse noget som man ikke ønsker da off topic, så kunne vi jo bare indføre den regel at man skriver @offtopic når man er off topic ... i så fald bør generne være minimale.

Derudover mener jeg at forummet ikke kun er der for de brugere som ønsker et svar, men også er der for de brugere som giver svarene … en meget stor del af offtopic diskussionerne er den sidstnævnte gruppe.

Shive
06-19-2008, 04:01 PM
Selvfølgelig er forumet for begge grupper, det er netop ideen med et forum. Spørgsmål og svar går hånd i hånd, uden det ene har du ikke det andet.

Så er mit spørgsmål: Hvilke svar kan man finde i den pågældende diskussion? Havde det været lettere at finde den i sin egen tråd?

Det første spørgsmål vil jeg lade dig svare på. Hvis den havde haft sin egen tråd, lade os kalde den "konservative fjolser". Så kunne du have søgt i både tråde og indlæg. Så havde du fundet en tråd i din søgning, som må formodes at indholde lige det du søger, hvis du vil diskutere de konservatives ideer. Det ville måske være der hvor folk ville søge hen for tage den diskussion i stedet for at tage den i 30 andre tråde off-topic.

Sir_Tigerdyret
06-19-2008, 05:38 PM
Selvfølgelig er forumet for begge grupper, det er netop ideen med et forum. Spørgsmål og svar går hånd i hånd, uden det ene har du ikke det andet.
Så forstår jeg ikke resten af dit indlæg

Så er mit spørgsmål: Hvilke svar kan man finde i den pågældende diskussion? Havde det været lettere at finde den i sin egen tråd?

Det første spørgsmål vil jeg lade dig svare på. Hvis den havde haft sin egen tråd, lade os kalde den "konservative fjolser". Så kunne du have søgt i både tråde og indlæg. Så havde du fundet en tråd i din søgning, som må formodes at indholde lige det du søger, hvis du vil diskutere de konservatives ideer. Det ville måske være der hvor folk ville søge hen for tage den diskussion i stedet for at tage den i 30 andre tråde off-topic.

Jeg forstår ikke dit budskab ... kan du omformulere det til noget forståeligt. Derudover gider du svare på det følgende.

Jeg mener generelt ikke at folk gider diskutere off topic i en ny tråd, det er der flere årsager til, dels vil man skulle læse flere tråde for at kunne følge med og dels opstår de ofte spontant ... lidt ligesom det her sidespor og det sidespor som Jonash eller jeg startede i tv2 tråden … jeg kommentere på en kommentar … som så bliver kommenteret på.

Jeg har for 1,5 dag siden bedt Wingless Angel kommentere på den følgende post (markeret med fed) - det har han åbenbart ikke ønsket ... så jeg tillader mig selv at gøre det nu.

I den sidste ende er det mods og admins der bestemmer om en tråd skal lukkes eller ikke, men jeg har vel lov til at sige min mening der også lige som du har det. Det så jo ud til at de var enige med mig.

Den officielle begrundelse for at låse tråden er 2 delt:

Wingless Angel: (Del 1)
For at holde diskussionen om "døde" tråde til offspin til den dertil oprettede tråd, vælger jeg at låse denne tråd. Tror det ville forvirre, hvis begge tråde var åbne. Den oprindelige poster har også bedt om en lukning, ligesom andre brugere har spurgt.

Håber folk ikke ser det som optrapning, af min kritik af offtopic posts i tråden, men mere som et ønske om at de indlæg der uundgåeligt vil komme i denne tråd om offspin, bliver rettet mod den nye tråd. .

Wingless Angel: (Del 2)
Der er masser af tråde hvori de konservative diskuteres, så forhåbenligt vil de der ønsker en sådan diskussion finde de tråde, eller oprette en ny

Alt i alt mener jeg ikke han giver dig ret Shive.

Shive
06-19-2008, 06:40 PM
I linierne over del 1 af Wingless Angel

For at holde diskussionen om "døde" tråde til offspin til den dertil oprettede tråd, vælger jeg at låse denne tråd. Tror det ville forvirre, hvis begge tråde var åbne.
Den oprindelige poster har også bedt om en lukning, ligesom andre brugere har spurgt.

Det at jeg og andre bad om lukning har åbenbart haft betydning også.

Oprindeligt indsendt af Sir_Tigerdyret Se meddelelser
Jeg mener generelt ikke at folk gider diskutere off topic i en ny tråd, det er der flere årsager til, dels vil man skulle læse flere tråde for at kunne følge med og dels opstår de ofte spontant ... lidt ligesom det her sidespor og det sidespor som Jonash eller jeg startede i tv2 tråden … jeg kommentere på en kommentar … som så bliver kommenteret på.

Hvad skal jeg svare på? Du stiller ikke noget spørgsmål, men siger din mening. Jeg læste det og tog det til efterretning. Det er tidligere fastslået at vi er ueninge på det punkt og derfor valgte jeg ikke at kommentere det. Men hvis du har gemt et spørgsmål i det vil jeg gerne høre det igen omformuleret.

Mit budskab er vel det modsatte af hvad du skriver i det ovenståede citat, at off-topic ikke må overskygge topic, for så er det værdigt til sin egen tråd.

Sir_Tigerdyret
06-22-2008, 11:13 AM
Det er som udgangspunkt ikke tilladt at gå offtopic på PG, men ligesom alle andre regler, kan det bøjes i en vis grad. Derfor har vi administratore og moderatorere der går ind og vurdere i den enkelte sag.

Og den tidligere grænse for offtopic er her:
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=82411

Hvis i læser den igennem, så er der en del som beder om at få emnet lukket, bl.a. personen som lavede emnet i sin tid.

Wingless Angel begrundelse for at lukke emnet holder ikke.

Wingless Angel: (Del 1)

For at holde diskussionen om "døde" tråde til offspin til den dertil oprettede tråd, vælger jeg at låse denne tråd. Tror det ville forvirre, hvis begge tråde var åbne. Den oprindelige poster har også bedt om en lukning, ligesom andre brugere har spurgt.

I så fald skulle i jo låse samtlige tråde hvor man vælger at sende et offtopic videre til et nyt emne.

Wingless Angel: (Del 2)

Der er masser af tråde hvori de konservative diskuteres, så forhåbentligt vil de der ønsker en sådan diskussion finde de tråde, eller oprette en ny.

Inden for de sidste 3 måneder indgår ordet konservativ i 6 emner (hvoraf en er låst), resten diskutere ikke politik ...

Det er hvis det man kalder en OMMER

Derudover så er det ikke første gang at Wingless Angel lukker et forum hvor jeg deltager i som var på den rigtige side af stregen ...

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?p=531498#post531498

Jeg har valgt at lave det her indlæg, da det interne diplomati ikke fungere i øjeblikket ... vel vidende hvad konsekvensen heraf er ... Men GLHF

Antal indlæg 22. Juni 2008 - 2049