PDA

Se fuld version : Gratis Oversættelse

HNicolai
05-20-2008, 04:29 PM
Yes! ;)
Nu har google lavet deres oversættelse til DANSK !!!!!!:grin:
Dvs. at nu kan du oversætte fra dansk til en massse sprog (hele sætninger)
Og nu kan du tænke: "Hvad kan jeg bruge det til?:confused: )
Ja du kan jo fx oversætte fra dansk til Fransk/Tyst (Personligt er min karakter gået fra 02 til 4 :grin: ) så lidt godt kan man da altid bruge det til!!
En extra god ting er at man også kan oversætte hele hjemmesider:grin:
Når som alle nok har ventet på linket:
http://translate.google.com/translate_t

Mictlan
05-20-2008, 04:44 PM
Grammatikken er bare helt forfærdenlig.. Men til enkelt-ord er det meget smart. :)

Skaery
05-20-2008, 05:57 PM
Grammatikken er bare helt forfærdenlig.. Men til enkelt-ord er det meget smart. :)
Sådan er det for de fleste sprog, men så længe det er forståeligt, er det fint med mig.

bobber
05-20-2008, 06:01 PM
Grammatikken er bare helt forfærdenlig.. Men til enkelt-ord er det meget smart. :) du kan jo bare rette grammatikken i gennem bagefter :D
tror jeg vil bruge det næste gang jeg skal skrive noget i fransk ;)

c6
05-21-2008, 05:45 PM
Nu er meningen jo nok heller ikke at man skal oversætte tekster der skal bruges til udgivelse, eller andre former for professionelt brug (her under uddannelse), som slutprodukt. Jeg vil ikke engang anbefale, at man bruger den til at oversætte en tekst, for derefter at læse korrektur på den. Teksten vil i de fleste tilfælde være så dårlig fra udgangspunktet at det vil være et større arbejde at rede den, end det vil være at skrive en fra grunden. Her skal det måske nævnes at jeg har, ganske vidst begrænset, erfaring som freelance oversætter af software manualer og hjælpefiler, fra engelsk til dansk.

Dermed ikke sagt at oversættelses tjenesten ikke har er nyttig. Som eksempel kan jeg nævne at vi på et tidspunkt fik en mail på et sprog ingen af os forstod, i et firma jeg var studenter medarbejder i. Vi troede at mailen var spansk, men fandt ud af at det var portugisisk. Vi oversatte den via en automatisk oversættelse på en hjemmeside til engelsk og fik dermed en ide om hvad den handlede om. Mailen viste sig så ikke at angå os og var enten sendt som en fejl eller også var den spam. Dette viste vi selvfølgelig ikke da vi fik den og det kunne være at den var en stor ordre. Ved brug af hjemmesiden, sparede vi enten at hyre en professionel oversætter, trække på personlige kontakter og få en til at oversætte mailen gratis, eller potentielt gå glip af en ordre. Alt i alt tog det kortere tid at finde ud af relevansen af mailen, end det tog at skrive dette forumsindlæg.