Se fuld version : strikeout/gennemstreget
Wea2el
05-17-2008, 01:51 PM
Jeg har set på flere fora at det er muligt at lave gennemstreget tekst, er der mulighed for at få den feature i PG's forum?
Jeg synes det er et genialt værktøj til redigering af post's.
Jeg har f.eks. lige skrevet noget sludder i dele af en post og da er det rart hvis man kan strege det over for at gøre opmærksom på at man har set at det er forkert. Så undgår man også at andre kommenterer på det senere.
PelleDK
05-17-2008, 01:57 PM
Du kan se her, hvad vbulletin tillader :)
http://www.piratgruppen.org/forum/misc.php?do=bbcode
Det ser ikke ud til at gennemstregning er en mulighed, men du kan jo altid lave det i kursiv, en anden farve eller lign.
Blaahval
05-17-2008, 01:58 PM
Hvorfor ikke bare fjerne det? 8)
Sir_Tigerdyret
05-17-2008, 02:08 PM
Jeg har set på flere fora at det er muligt at lave gennemstreget tekst, er der mulighed for at få den feature i PG's forum?
Jeg synes det er et genialt værktøj til redigering af post's.
Jeg har f.eks. lige skrevet noget sludder i dele af en post og da er det rart hvis man kan strege det over for at gøre opmærksom på at man har set at det er forkert. Så undgår man også at andre kommenterer på det senere.
Jeg tror umiddelbart ikke at PG hjemmeside understøtter det ... i almindelig html vil man kunne gøre det ved at skrive <s>overstreget</s> eller <div style="text-decoration:overline">overstreget</div>
Wea2el
05-17-2008, 02:29 PM
Det var nu også ment som et forslag til forbedring af forum!
Jeg sad også og kiggede på at markere det på andre måder men ideen er jo netop ikke at fremhæve det, det fede ved at gennemstrege det er jo at der ikke er tvivl om betydningen af det.
Jeg synes heller ikke det er holdbart at slette hele/dele af en post, især ikke når den er blevet quoted eller der er svaret på den, det skaber kun forvirring. (og man skal jo heller ikke være bange for at stå ved sine fejl ;) )
Blaahval
05-17-2008, 03:55 PM
Hvis du allerede er citeret, bliver det jo heller ikke overstreget der. Så er man lige vidt. Jeg kan ikke se den store forskel på at overstrege og på at slette.
Wea2el
05-17-2008, 04:20 PM
Hvis du allerede er citeret, bliver det jo heller ikke overstreget der. Så er man lige vidt. Jeg kan ikke se den store forskel på at overstrege og på at slette.
Som jeg skrev tidligere så kan slettede indlæg eller rettelser der ikke kan ses skabe forvirring, eks. på newz.dk har jeg flere gange set at der er en fejl i en artikel, så skriver X "fejl spasser!", fejlen bliver slettet, og de næste 5 indlæg sviner så X for at sige der er fejl når der nu ikke er det.
Nu var det ikke for at starte en større diskution omkring emnet men bare et forslag til PG's admins omkring en feature der kunne være i forum.
I min verden ville det da være mere nyttigt at have en div. smilies, eller forskellige skrifttyper eller formater
Sorry for det korte svar, men har lige været ude og vandre 70km og derefter på arbejde så er lidt træt.
Her har i jeres tag..
Virker det?
Sir_Tigerdyret
05-17-2008, 11:40 PM
Du kunne ikke tænke dig at fortælle hvordan man gør?
Blaahval
05-17-2008, 11:42 PM
Alt + F4. :-)
decko
05-18-2008, 08:26 AM
[ s ] og [ /s ] = gennemstreget
PelleDK
05-20-2008, 09:02 AM
Du kunne ikke tænke dig at fortælle hvordan man gør?
Det er bare at trykke "citer" så kan du se hans tag's :)
Sir_Tigerdyret
05-20-2008, 05:27 PM
Det er bare at trykke "citer" så kan du se hans tag's :)
Ja jeg opdagede det også efterfølgende
Ja jeg opdagede det også efterfølgende
Ja sorry, der burde nok være fulgt en forklaring men havde lidt travlt :)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.