PDA

Se fuld version : Projektopgave om piratkopiering

bobber
04-09-2008, 04:46 PM
Hej.

vi skal have projektuge i uge 17, mig og en kammerat har valgt at skrive om piratkopiering. :D Vi går i 8. klasse

Vi vil derfor hører om der er nogle der har nogle forslag/idéer til hvad man evt. kunne skrive om.

Indtil videre har vi lavet en mind map:

Piratgruppen.
AntiPiratGruppen.
ThePirateBay.
Piratkopierings fødsel :D
Piratkopiering gennem tiderne.
Piratkopierings store navne.
Inteview med en Pirat

Alle forslag er velkommende :D

SRJ
04-09-2008, 05:08 PM
Det er en masse du kan tage fat i her: http://www.piratgruppen.org/spip.php?rubrique4
Om du kan bruge det eller ej er det fed læsning det meste af det.. :)

bobber
04-09-2008, 05:14 PM
Takker og bukker :D

Plug&Play
04-09-2008, 05:55 PM
Mine forslag :) : Bittorrent . P2P . Piratkopierings goder, fx musik / film bliver mere popurlært :) .
Ved ikke hvor meget det rækker, lige nogle emner jeg kom i tanke om :wink:

bobber
04-09-2008, 06:51 PM
Mange tak :D
Hvis der er nogle der har et forslag til et creativt "produkt" så er i meget velkommende til at skrive dem :D

nozox
04-09-2008, 08:09 PM
Powerpoint er rigtig godt, hvis du kan finde ud af at opsætte det på en fed måde! :)

Den bedste måde er at indsætte en film, midt i fremvisning så folk ikke falder helt i søvn, mens i snakker ( Jeg mener ikke at i er kedelige, men det er en meget god måde at varige :D )

Husk at holde det obejktivt, da det er experternes holdninger og meninger i skal finde frem og undersøgelser :)

bobber
04-10-2008, 06:40 PM
Tak :D

Flere idéer og forslag modtages meget gerne :P

FrIeK
04-10-2008, 06:51 PM
I kunne kigge lidt rundt i pirat Wiki og se om i skulle finde noget spæpndende:grin:

Plug&Play
04-10-2008, 08:26 PM
Kom lige i tanke om: Man kan faktisk lave nogle fede effekter hvis man redigerer billeder i Paint.

Jeg kalder det "Power'Paint" :)

Nedturs_kakao
04-10-2008, 09:10 PM
http://thepiratebay.org/tor/4087198/Steal_This_Film_0____Pirateri__amp__Fildeling__

Link til vores måned gamle projektopgavefilm om piratkopiering, den er helt sikkert seværdig! I vil lære noget af den tror jeg (håber jeg)!

Her er hvad en bruger herinde (Dr. Strong) skrev til os da vi lavede projektopgave, det kan i sikkert også bruge!

Lad os bare holde til os til privat mail fra piratgruppen.

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg kan gør for jer men, lad os da bare prøve.

Og disse fremtidige correspendencer er (selvfølgelig) åben for enhver, og derved jeres til at bruge som i vil

Jeg syntes jeres tema er meget vigtigt. Jeg ved at p2p er vor tids revolution. (tiltrods for hvad film/musik industrien vil ha jer til at tro).

Jeg mener at p2p er det sidste nye skridt indefor meneskelig evolutionær udvikling.

Det jeg mener ved det er, at vi menesker simpelthen ønsker at samles, at blive et med hinanden.

Sammenhold, enighed og fælesskab er hvad vi menesker er født til. P2P går fysisk ind og skaber denne kontakt og sammenhold. Grænser, såsom religion og social klasse er nedbrudt, i kraft af at internettet principelt er grænseløs. (Hvoffor tror du p2p'er er ulovlig-gjort i lande som Iran og Kina?).

Når penge orienterede organizationer som IFPI prøver at begrænse de nyeste udviklede muligheder vi har (her tænker jeg teknologiske muligheder, såsom p2p, TPB, osv.), er det i virkeligheden et angreb på vores meneskelig evne til at udvide os. Som mennesker, konverser vi. Det vil sige, vi udveksler information. At skrive til jer, det er at dele information. At læse, at lytte, at orienter sig selv, er all sammen en form for fil deling.

P2P er bare en udvidet form af denne aktivitet!

Det der forgår i dag i form af p2p'er, er en ganske naturlig udvikling i meneskers' evolutionær udvikling. Vi har altid udvekslet ide'er og infromation mellem hinanden. Internettet har bare forstærket denne kraft!

Men, som sagt, skriv til mig hvis I vil vide mere. Vil med glæde svar på fklere spørgsmål som i har.

FILDELING SÆTTER KULTUREN FRI.

Ellers så søg på "projektopgave" her på forummet! Der er ihvertfald (mindst) en 2-3 tråde magen til jeres!

Held og lykke med det!;) Og upload jeres film, altså hvis i laver sådan en!;)

Mht. Fremlæggelse vil jeg sige at video er en rigtig god ting at lave HVIS i kan redigere det ordentligt. Desuden skal i regne med at redigering tager EKSTREMT lang tid! Vi brugte, hvad, 14 timer om dagen på vores opgave. Det er også vigtigt at i KAN jeres ting til fremlæggelsen, prøv at tænk nyt og gør noget ingen i jeres klasse har gjort før! Folk synes det er interessant når det er noget nyt!

Undgå power point, jeg vil næsten vædde på at alle i jeres klasse laver en power point! I kan evt. uddele et lille program over hvad der skal ske til fremlæggelsen til alle elever sådan at de kan følge med og ikke keder sig fordi de tænker "ååh, hvornår slutter de..."

Vær levende når i fortæller!

Vær MEGET objektive! Man bliver MEGET let stemplet som "farvet" især når man har sådan et her emne.

Hvis i er interesseret lavede en af vores venner et lille program (.exe) som vi lod alle elever i klassen svare på når de kom ind. Der stod "Er du pirat, har du brudt copyright loven" (noget i den dur) og så havde den en tæller efter hvor der så stod "10/22 i denne klasse er pirater". Det kan jeg godt uploade til jer hvis i er interesserede. Skriv mig en PM så, jeg får nok ikke kigget i tråden her igen!!

Held og lykke med det ihvertfald;) Håber i kunne bruge mine råd!:D

Plug&Play
04-11-2008, 04:00 PM
Mht. Fremlæggelse vil jeg sige at video er en rigtig god ting at lave HVIS i kan redigere det ordentligt. Desuden skal i regne med at redigering tager EKSTREMT lang tid! Vi brugte, hvad, 14 timer om dagen på vores opgave. Det er også vigtigt at i KAN jeres ting til fremlæggelsen, prøv at tænk nyt og gør noget ingen i jeres klasse har gjort før! Folk synes det er interessant når det er noget nyt!

Undgå power point, jeg vil næsten vædde på at alle i jeres klasse laver en power point! I kan evt. uddele et lille program over hvad der skal ske til fremlæggelsen til alle elever sådan at de kan følge med og ikke keder sig fordi de tænker "ååh, hvornår slutter de..."

Vær levende når i fortæller!

Vær MEGET objektive! Man bliver MEGET let stemplet som "farvet" især når man har sådan et her emne.

Hvis i er interesseret lavede en af vores venner et lille program (.exe) som vi lod alle elever i klassen svare på når de kom ind. Der stod "Er du pirat, har du brudt copyright loven" (noget i den dur) og så havde den en tæller efter hvor der så stod "10/22 i denne klasse er pirater". Det kan jeg godt uploade til jer hvis i er interesserede. Skriv mig en PM så, jeg får nok ikke kigget i tråden her igen!!

Held og lykke med det ihvertfald;) Håber i kunne bruge mine råd!:D

Du ved hvad du taler om, tak for de gode råd.
Får måske brug for dem :) .

bobber
04-11-2008, 05:48 PM
Nice :D

Takker mange gange :P

havde også tænkt på at måske lave en undersøgelse her på forrummet: Hvor meget downloader du på en måned ?

Tror i det ville være noget relevant ? :D

Guss
04-11-2008, 05:59 PM
Nice :D

Takker mange gange :P

havde også tænkt på at måske lave en undersøgelse her på forrummet: Hvor meget downloader du på en måned ?

Tror i det ville være noget relevant ? :D

Den er allerede lavet :) Men jeg skal til fest nu, så jeg har ikke lige tid til at finde den. Men prøv at lav en søgning.

bobber
04-11-2008, 07:09 PM
Den er over et år gammel :/
Men så har vi jo også noget at stille det op imod :D
Laver lige en afstemning så :D

bobber
04-15-2008, 10:28 PM
Er der nogen der ved om der er skrevet noget om piratkopierings historie herinde ?
eller bare nogen der ligger inde med noget info om det, ville det være dejligt med lidt hjælp :D

RasmusK
04-17-2008, 03:35 PM
ja, jeg er så kammeraten, og ja, vi vil meget gerne høre flere gode bud på hvordan vores opgave kan blive helt perfekt. :roll: :-D