PDA

Se fuld version : Jeg vil ikke bustes - hvad gør jeg?

ukendtbruger
03-01-2008, 07:54 PM
Jeg er ikke den store bruger af fildeling, og de eneste filer jeg deler er dem jeg er igang med at downloade via bittorrent. Jeg bruget uTorrent.

Førhen har jeg holdt mig til ældre og mindre kendte programmer, hvor jeg ved at APG ikke holder så meget til, men denne gang er der altså en film jeg så gerne vil se her i weekenden, og jeg kan ikke få fat på den andre steder end ved at købe den på nettet, og vente i flere dage på at få den leveret.

Og denne film er desværre ret kendt, og med svenske undertekster, og der er vildt mange peers på.

Derfor er jeg meget bange for, at APG holder skarpt øje med denne film, og derfor tør jeg ikke downloade den, fordi jeg er bange for at de vil finde min IP-adresse.

Er der nogen måde jeg kan skjule min IP-adresse, gratis?
Eller er der en eller anden anden måde at kryptere sin trafik, så APG og andre ikke kan se hvad jeg deler?

DaddZ
03-01-2008, 08:08 PM
Du bliver ikke knaldet for at hente 1 enkelt film. Det kan simpelthen ikke betale sig for APG at "rets"-forfølge dig for det. Så sug du bare den film uden at være bekymret.

@Thomsen
03-01-2008, 08:43 PM
1. du bliver ikke "busted" af en film så er der overhovedet ikke nogen grund til og ændre din ip, ( det sån noget gamle pædofilemænd gør) så lad vær med det ;)
2. APG er en gange **** hoveder som ikke helt ved hvorn de egentlig skal gribe det an, for hvis de først skal buste en skal de virkelig gøre det ordentligt, så går de efter dem der sælger film videre, :) da de skal have et ordentligt bevis :D
de fleste store, film sælgere ved nemlig hvorn de kan fjerne alt på sin harddisk i løbet af noget der ligner 10sek. har endda hørt om en der havde en knap som gjorde hans harddisk gik i brænd heeh men det bar en historie.. men kan faktisk lade sig gøre :)

Toke321
03-01-2008, 09:47 PM
men vil det sige hvis du kun downloader 1 fil ad gangen, og APG fandt ud af det så ville de sådan set være ligeglade fordi det ikke kan betale sig for dem?

@Thomsen
03-02-2008, 05:08 PM
jo self kan det betale sig for dem.. men dem der skulle sende dig regningen, som vil komme på en 250kr sån ca... +-,
vil ikk ku betale sig for den der skal lave den skal have det samme i løn...
så nej de vil ikk gøre noget ved det... kun ved folk som ligger inde med 80-100film som er downloaded.. og uploader osv..

Hmartin
03-03-2008, 07:53 PM
1. du bliver ikke "busted" af en film så er der overhovedet ikke nogen grund til og ændre din ip, ( det sån noget gamle pædofilemænd gør) så lad vær med det ;)
2. APG er en gange **** hoveder som ikke helt ved hvorn de egentlig skal gribe det an, for hvis de først skal buste en skal de virkelig gøre det ordentligt, så går de efter dem der sælger film videre, :) da de skal have et ordentligt bevis :D
de fleste store, film sælgere ved nemlig hvorn de kan fjerne alt på sin harddisk i løbet af noget der ligner 10sek. har endda hørt om en der havde en knap som gjorde hans harddisk gik i brænd heeh men det bar en historie.. men kan faktisk lade sig gøre :)
hehe det kan du også.... du skal bruge et heksehyl, en kniv, og en lunte OBS! brug ikke heksehyl lunten den er for lille. gæt selv hvordan du samler det

Joshua
03-06-2008, 04:02 PM
Men hvis du gerne vil skjule din IP skal du bruge noget der hedder Thor netværket.. jeg kan desværrer ikke helt huske det =/ så du må ikke spørge mig :) men det var noget med det sjulte/for falskede din IP =)

Darkpirat
03-06-2008, 07:39 PM
hehe som sagt, skal du ha 80-100film og en masser musik før det går hen og skriver et brev (bl.a bl.a)

men som sagt, skal de har et godt bevis!, og de kan ikke bruge en list med ting som er blevet downloaded, med ens ip fordi jeg kunne ligeså godt har skaffe mig adgang (ulovligt) og så download via din ip, så som sagt, de skal ha et godt bevis.

men download det du skal ha ;) jeg kan da sige jeg har download over 40film, over 5000musik nummer med utorrnet bare! :) og er da ikke bange for at blive taget, fordi når man har piratgruppen, til at få hjælp af, så kan det ikke gå helt galt :)

Nedturs_kakao
04-06-2008, 05:50 PM
Jeg forstår ikke at APG kan se at man kun har eks. 1 film liggende istedet for 80 når det er hentet via torrents?! Jeg troede at torrents modsat diverse P2P programmer, ikke gjorde det muligt at se ALT hvad én person delte?!

Så skal de logge på 10 forskellige torrents og tilfældigvis finde den samme persons IP i de 4 af dem - eller hvordan?!

nozox
04-06-2008, 06:13 PM
Jeg forstår ikke at APG kan se at man kun har eks. 1 film liggende istedet for 80 når det er hentet via torrents?! Jeg troede at torrents modsat diverse P2P programmer, ikke gjorde det muligt at se ALT hvad én person delte?!

Så skal de logge på 10 forskellige torrents og tilfældigvis finde den samme persons IP i de 4 af dem - eller hvordan?!

Lige hvad jeg ved, så gør de sådan, at de finder uploader's ip, også tjekker hvor mange som downloader filen fra ham. Vist 17 gange, bliver han anklaget for at have delt det samme som 17 film. Lidt nederen!

Nedturs_kakao
04-07-2008, 03:00 PM
Dvs. At det kommer an på hvor mange gange en fil er delt det hele? Altså ikke at man DELER filen, men at filen er delt (som i dit eksempel) 17 gange. Så hvis en person har delt den 100 gange og en anden har delt den 1 gang, så straffer de ham der har delt den 100 gange. På den måde er det muligt at få en kæmpe bøde ved kun at dele en film, hvis bare den er delt 100 gange?!

bobber
04-07-2008, 05:29 PM
Nu her i weekenden har jeg downloadet omkring 800 mp3'er og 10-15 film + nogle programmer ialt 30GB.
ikke noget dansk materiale :D

ville jeg være at oplagt mål for APG ?

Silverstooone
04-07-2008, 10:37 PM
Brug rapidshare ;)

og hvis du ikke har en premium user så skaf en her:

http://rapidshare.com/files/105643511/Rapidshare_Accounts.doc

(det er bare et word dokument)

Jeg ved ikke, om de længere duer, men det var der, at jeg fik en. Men jeg syntes, at du skulle prøve at se, om der var en af brugerne, der virkede ;)

bobber
04-07-2008, 11:10 PM
kan man ikke blive snuppet når man bruger rapidshare eller hva ? :P

VirtualPenguin
04-09-2008, 03:33 PM
Det der med at man kun har downlodet en fil og derfor ikke bliver bustet er noget værre løgn jeg kender en som fik et brev fra APG og en bøde på 21.000 kr for en enkelt film!

bobber
04-09-2008, 04:11 PM
han betalte forhåbenligt ikke :D