PDA

Se fuld version : TDC webspeed og Usenet+Rapidshare

Mester
02-25-2008, 09:46 PM
jeg har ikke det vilde styr på det her netværk, har dog brugt BT i ca4år, men er "konveteret" til Rapidshare der godtnok koster en smule, men så er der også tryk på downloaden.
for et par uger siden prøvede jeg usenet for første gang, og her er det lidt lettere at finde tingene.
jeg har en 15/1 forbindelse hos Yousee via kabel-tv nettet.
her er der en modem/router box(ved godt der er stor forskel) hvorfra jeg tar mit signal ud til det interne netværk.
jeg er Macbruger og har kablet fra Yousees box ind i en Airport extrem og jeg bruger Apples software til at fordele via NAT, både trådløst og via ethernet.
jeg bruger primæet Firefox og Safari som browser
det er det samme setup jeg har haft i ca 2år, altid fungeret upåklageligt, har næsten altid haft fuld båndbrede døgnet rundt.
men efter jeg har leget med usenet, via en Giganews konto og 5-6 forskellige stykker software er der gået lidt koks i maskinen.
jeg kunne først ikke få en ordentlig download rate, 100-200kbs, men efter adskellige tweaks og helvede lykkes det, og filerne knalede ned med fuld rulle.
fordi jeg flyttede rundt på min hardware måtte jeg ringe til Yousee og få lukket op igen, men alt er oppe og køre igen.
men nu er det som om at der er noget/nogen der regulere min download og min forbindelse til bestemte servers, fks newzleech.com og ligenu er min Rapidshare download også helt til hest.
kan det være Yousee der har gjort noget grimt, kan næsten ikke forestille mig det kan være andet, kan de det? og hvordan kommer man udenom? 8-)

Bioand
02-25-2008, 09:58 PM
yousee lukker til fildeling mellem 16 - 00 alle dage.:-x
Fra yousee:
Indtil sommer 2008 kan der på 15 Mbit/1 Mbit være begrænset mulighed for fildeling i perioder, hvor mange i dit lokalområde er på nettet samtidig
Det kan bedre betale sig, at gå ned i hastighed til 8 Mbit/ 1 Mbit indtil det er rettet. Så kan du udnytte bredbåndet bedre, også er det jo gratis at skifte op igen, når det er blevet ordnet. Deres net skal opgarderes.

Mester
02-25-2008, 10:01 PM
kort svar på min roman, de er da så f........ latterlige, godt jeg snart får 25/25 fiber :grin:
takker :grin:

Bioand
02-25-2008, 10:10 PM
godt jeg snart får 25/25 fiber

Er så heldig, at bo i en by hvor de stadig går og snakker om den der nye tv kanal... TV2 eller noget i den stil:shock: Hvis jeg sagde fibernet, ville de lokale løbe ud i laden og hente noget dejligt fiber indholdigt byg i et net:wink:

Skaery
02-25-2008, 11:03 PM
Det kan bedre betale sig, at gå ned i hastighed til 8 Mbit/ 1 Mbit indtil det er rettet. Så kan du udnytte bredbåndet bedre, også er det jo gratis at skifte op igen, når det er blevet ordnet. Deres net skal opgarderes.
Det skal endda bemærkes, at det er gratis at nedgradere for tiden. Bare ring ind til dem og sig du vil ha' ændret din hastighed - så kan du få det ordnet samme dag.