Se fuld version : Fuck the clones rasler med sablen
Tjek deres banner på forsiden http://www.fucktheclones.org
Hvor lang tid mon der går før de bliver hack af sure al qaeda terrorister..
Jeg kan godt li den udtagelse de kommer med: "Her lever ytringsfriheden" HA HA ja det gør den da også i nordkorea.
Har faktisk tænkt på at skrive til Hizb-ut-Tahrir mon ikke de kender nogle hackerer :)
Malangyar
02-19-2008, 11:27 PM
Banneret er to af de værste Muhammad tegninger. Af hensyn til muslimer burde du måske lige skrive det i dit indlæg. Jeg blev i hvert fald ret irriteret af at få det smidt i ansigtet.
Håber dog ikke der er nogen der vil spilde deres tid på at hacke siden, det er den fandeme ikke værd.
PelleDK
02-19-2008, 11:38 PM
Synes det er fedt det de har gjort derinde.
Man må sige, tegne og gøre hvad man vil men det kan man tage en anden debat om :p
slemborg
02-20-2008, 12:57 AM
Jeg personligt kan ikke se noget som helst fedt i det, og slet ikke når man læser på deres forum hvad der bliver skrevet om visse folkgrupper som ikke er "danskere".
Skaery
02-20-2008, 01:06 AM
Jeg personligt kan ikke se noget som helst fedt i det, og slet ikke når man på deres forum hvad der bliver skrevet om visse folkgrupper som ikke er "danskere".
Enig. Jeg kan heller ikke se det sjove i det...
PelleDK
02-20-2008, 01:09 AM
Nu går topic jo ikke på hvad der bliver skrevet på deres forum, men hvad derimod om deres banner ;)
Jeg er nok det man kalder for racist når det angår muslimere, der ikke kan andet end at gå amok hvergang der er den mindste lille bitte grund til det.
Jeg stopper her, før det køre helt af sporet..
Blaugrana
02-20-2008, 08:15 AM
Det beviser IGEN at FTC bevæger sig stadig i kravlegården, og aldrig vokser op og bliver ældre.
Selv er jeg bannet fra siden, for at bare have en bruger på andre tracker.
jefutte
02-20-2008, 08:20 AM
Det beviser IGEN at FTC bevæger sig stadig i kravlegården, og aldrig vokser op og bliver ældre.
Hvis vi ser bort fra deres grunde til at banne, og nøjes med at kigge på det topic handler om, deres banner.. Hvorfor er de så små børn? Fordi de ikke vil finde sig i at få tvunget en religion ned over hovedet?
"Her lever ytringsfriheden"...
Er det ikke lidt dobbeltmoralsk af dem. Der er da ingen derinde der må ytre sig om noget som helst, og hvis de går i mod owneren, er de banned på stedet.
Så den tegning er helt imod deres holdninger derinde. Til grin igen.
Om det er fedt at have den tegning som banner, er da helt hen i vejret, og viser jo bare hvor latterlige de er, at smide den i et lukket system, hvor de er et par 100 members.Mon de er ved at stifte et nyt parti derinde eller noget. Det må tiden vise.
Malangyar
02-20-2008, 09:20 AM
Jeg er nok det man kalder for racist
I rest my case. :roll:
Hvorfor er de så små børn? Fordi de ikke vil finde sig i at få tvunget en religion ned over hovedet?
Sidst jeg tjekkede var det Irak og Afghanistan der fik "demokrati" (Læs: Død og kaos) trukket ned over hovedet af Danmark, men det kan da være tingene har ændret sig. :roll:
Der er ingen i Danmark der får tvunget religion ned over hovedet. Det skulle da lige være Kristendom, idet statskirken jo er støttet af staten, men det klager du vel ikke over.
jefutte
02-20-2008, 10:38 AM
Sidst jeg tjekkede var det Irak og Afghanistan der fik "demokrati" (Læs: Død og kaos) trukket ned over hovedet af Danmark, men det kan da være tingene har ændret sig.Og det støtter jeg så heller ikke på nogen måde... Men det er heller ikke det der er topic lige nu..
Der er ingen i Danmark der får tvunget religion ned over hovedet. Det skulle da lige være Kristendom, idet statskirken jo er støttet af staten, men det klager du vel ikke over.Muslimerne (ikke alle, men dem der råber op om at vi ikke må tegne deres profet) prøver at tvinge os til at følge (noget af) deres religion, ved at sige vi ikke må tegne profeten.. Det vil jeg kalde at få tvunget religion ned over hovedet..
Malangyar
02-20-2008, 11:43 AM
Og det støtter jeg så heller ikke på nogen måde... Men det er heller ikke det der er topic lige nu..
Muhammad tegningerne og krigene i Irak og Afghanistan er sammenflettede. Hvis man på nogen måde skal analysere situationen i dag bliver man nødt til at se den i dens rette kontekst. For 20 år siden ville det fx være fuldstændig utænkeligt at lave sådanne tegninger bare for at provokere muslimer.
Muslimerne (ikke alle, men dem der råber op om at vi ikke må tegne deres profet) prøver at tvinge os til at følge (noget af) deres religion, ved at sige vi ikke må tegne profeten.. Det vil jeg kalde at få tvunget religion ned over hovedet..
Den måde du bruger ordet "muslimerne" på viser at du betragter muslimer i Danmark som en gruppe af mennesker der er adskilt fra det danske samfund. En slags trussel. Dette er en falsk opfattelse.
Her er sandheden: Der er ingen trussel. Der er ingen plan fra muslimernes side om at "overtage" Danmark. Der er ingen konspiration om at tvinge Islam ned over nogens hoveder. Dansk Folkeparti fører en løgnagtig og racistisk kampagne for at overbevise den danske befolkning om det modsatte, en kampagne der desværre har været meget succesrig. Det er altid lettere at give en befolkningsgruppe skylden end at tage fat på de faktiske problemer i det danske samfund.
Jeg synes det er meget sjovt hvordan du vender situationen om. Det er okay når racistiske tegninger trækkes ned over hovederne på minoriteter, men så snart minoriteterne klager over deres behandling er det lige pludselig minoriteterne der trækker deres verdensopfattelse ned over hovedet på alle andre. For helvede vi taler om 180000 mennesker ud af en befolkning på 5,5 millioner. DET ER 3%! Hvem er det lige der er i en position til at trække noget ned over hovedet på andre?
Prøv at se verden fra en muslims perspektiv. Du arbejder og betaler skat ligesom en hvilken som helst anden dansk statsborger. Så finder du ud af at Danmark er med til at besætte og bombe det land du kommer fra. Du åbner en avis og ser din religion blive hånet og sammenlignet med nazismen. Din påklædning bliver kritiseret som værende underlegen. Din lokale moske infiltreret af PET. Dine trosfæller bliver bortført og tortureret. Politiet stopper dig på gaden og kalder dig sorte svin. Folk kigger mistænksomt på dig når du sidder i toget eller flyvemaskinen. Det er da helt ud forståeligt at muslimerne demonstrerer.
Se, du er hoppet i med begge ben. Du opstiller situationen i "dem" og "os". Som om der er en modsætning mellem muslimerne i Danmark og resten af den danske befolkning. Denne modsætning eksisterer bare ikke. For 20 år siden var de arbejdsomme nydanskere der betalte skat. Nu er de lige pludselig indvandrere der prøver at tvinge religion ned over hovedet på "os". Det er de samme mennesker, situationen i verden og mediedækningen af muslimer har bare ændret sig. Og du spiller med.
Danmark var før kendt for sin tolerance og åbenhed. Nu er billedet vendt 180 grader. Synes du det er fremmedhad og Muhammad tegninger Danmark skal være kendt for i verden?
Lad være med at spille DFs spil.
Wingless Angel
02-20-2008, 11:48 AM
Må indrømme, at jeg synes det er usmageligt...
Ytringsfriheden er vigtig, og der skal kæmpes for den, men jeg mener det er en helt forkert slagsmark at vælge.
Vi har seriøse politiske partier, og mediehuse, der kæmper sagen i disse dage, og tiltag som dette kan da kun gøre det mere vanskeligt at løse sagen.
Når alt kommer til alt, må vi bare håbe at der er flere fornuftige indvandrere end rabiate Islamister(hvilket der er), og flere fornuftige danskere, end småracistiske bange mennesker med samme sans for takt som en elefant på ecstacy.
Her er sandheden: Der er ingen trussel. Der er ingen plan fra muslimernes side om at "overtage" Danmark. Der er ingen konspiration om at tvinge Islam ned over nogens hoveder.
Pas nu på med, at stille med et ALT for blåøjet syn på problematikkerne, da det kun vil hjælpe dem, der ikke bryder sig om mellemøstlige etniciteter. Der ER grupper som kæmper for de ting du nævner, og der er en grund til at tage denne trussel avorligt.
Jeg ser to mulige løsninger på problemerne med styrkelsen af ekstreme tendenser(både danske og "ikke-dansk").
1)
Man søger at lave en meget hård adskillelse mellem arabiske lande, og vestlige lande, og kun tillade materielle transaktioner(olie og varer osv), for at mindske de spændninger der er opstået. Alle herboende indvandere skal tvangsflyttes tilbage til deres oprindelsesland, og vesten skal mindske sin militære tilstedeværelse i mellemøsten.
2)
Danskerne kunne prøve, at få indvandere til at føle sig velkomne, og føle at Danmark er et land hvor de vitterligt har en fremtid, og at vi ønsker deres tilstedeværelse(desuden har vi et temmeligt arbejdskraftshungrende samfund). Hvis man søger at give dem et reelt alternativ til de lukkede "muslimske" miljøer gennem invitation til at deltage i alle mulige sammenhænge, vil det tage pusten fra ekstremisterne, og gøre deres rekruttering umulig.
Jeg ved godt hvilken mulighed jeg foretrækker(nr. 2), og jeg vil da opfordre folk til, at prøve at tale med en indvandrer, uden at have en forudindtaget holdning til dem. Ofte opdager man, at der er nogle virkelig dejlige mennesker hvor man mindst venter det...
Malangyar
02-20-2008, 02:17 PM
Pas nu på med, at stille med et ALT for blåøjet syn på problematikkerne, da det kun vil hjælpe dem, der ikke bryder sig om mellemøstlige etniciteter. Der ER grupper som kæmper for de ting du nævner, og der er en grund til at tage denne trussel avorligt.
I Danmark er der faktisk ikke så vidt jeg ved. Du tænker måske på Hizb-ut-Tahrir, men de har ikke denne holdning. Jeg har talt med medlemmer af organisationen og de har ingen ambitioner om at omdanne Danmark til et muslimsk land.
Og jeg mener overhovedet ikke der er nogen grund til at tage den såkaldte "trussel" alvorligt, da kun 3% af den danske befolkning er muslimer, og af de 3% er der meget forskellige meninger. (Bare tænk på den neo-liberale Naser Khader) :)
1) Man søger at lave en meget hård adskillelse mellem arabiske lande, og vestlige lande, og kun tillade materielle transaktioner(olie og varer osv), for at mindske de spændninger der er opstået. Alle herboende indvandere skal tvangsflyttes tilbage til deres oprindelsesland, og vesten skal mindske sin militære tilstedeværelse i mellemøsten.
Jeg mener da stærkt at man skal tage afstand fra regimerne i de arabiske lande, som USA, vores gode gamle allierede, bl.a. har været med til at sætte op. Og tilbagetrækkelse af de danske tropper er jeg da fuldstændig enig i. Hvis man på nogen måde vil gøre op med terror truslen er det da en idé ikke at være med til at undertrykke befolkningsgrupper rundt omkring i verden. Så slipper vi også for at danske drenge mister livet.
Jeg kan dog ikke se hvorfor danske statsborgere med forkert religion og hudfarve skal sendes ud af landet.
2) Danskerne kunne prøve, at få indvandere til at føle sig velkomne, og føle at Danmark er et land hvor de vitterligt har en fremtid, og at vi ønsker deres tilstedeværelse(desuden har vi et temmeligt arbejdskraftshungrende samfund). Hvis man søger at give dem et reelt alternativ til de lukkede "muslimske" miljøer gennem invitation til at deltage i alle mulige sammenhænge, vil det tage pusten fra ekstremisterne, og gøre deres rekruttering umulig.
Helt enig. :)
Jeg ved godt hvilken mulighed jeg foretrækker(nr. 2), og jeg vil da opfordre folk til, at prøve at tale med en indvandrer, uden at have en forudindtaget holdning til dem. Ofte opdager man, at der er nogle virkelig dejlige mennesker hvor man mindst venter det...
Ja. :)
Blaugrana
02-20-2008, 07:14 PM
Hvis vi ser bort fra deres grunde til at banne, og nøjes med at kigge på det topic handler om, deres banner.. Hvorfor er de så små børn? Fordi de ikke vil finde sig i at få tvunget en religion ned over hovedet?
Hvilke bannere? jeg har aldrig været inde på deres tracker, blev bannet så snart jeg sagde ordet Badbits.
Ytrings frihed? tror jeg ik
Double-G
02-20-2008, 07:52 PM
I Danmark er der faktisk ikke så vidt jeg ved. Du tænker måske på Hizb-ut-Tahrir, men de har ikke denne holdning. Jeg har talt med medlemmer af organisationen og de har ingen ambitioner om at omdanne Danmark til et muslimsk land.
Du kan jo prøve at tjekke deres hjemmeside :
Hizb ut-Tahrirs arbejde er at bære den islamiske da’wah for at ændre realiteten af det korrupte samfund og omdanne det til et islamisk samfund, hvilket sker igennem udskiftning af de eksisterende tanker i samfundet med islamiske tanker, således at der opstår en offentlig opinion for disse blandt folk, og at disse tanker bliver til opfattelser, der motiverer dem til implementeringen af disse, og at folk udfører hvad disse påkræver. Partiet arbejder ligeledes for at ændre samfundets følelser, så de omdannes til islamiske følelser, der medfører tilfredshed med det, som Allah (swt) er tilfreds med, og vil opildnes og medfører vrede over for det, som vækker Allahs vrede; og for at ændre samfundets forhold, for således at de bliver til islamiske forhold, der fungerer ifølge Islams love og behandlinger.
PelleDK
02-21-2008, 01:29 AM
I rest my case. :roll:
Sidst jeg tjekkede var det Irak og Afghanistan der fik "demokrati" (Læs: Død og kaos) trukket ned over hovedet af Danmark, men det kan da være tingene har ændret sig. :roll:
Der er ingen i Danmark der får tvunget religion ned over hovedet. Det skulle da lige være Kristendom, idet statskirken jo er støttet af staten, men det klager du vel ikke over.
/Klapper over at du kunne finde ud af at trække et stykke af min tekst ud, så du kunne vende det til mere negativt end det var i forvejen.
Forstår nu hvorfor du har det avatar du har :roll:
Uanset hvor gode du mener dine argumenter er, så er der s*u mange muslimer i Danmark og rundt om i verden, som går fuldstændig amok og opføre sig tåbeligt over det mindste.
Hvergang der er det mindste de kan ryste på hovdet over, så skal ting brændes af og smadres.
Smid dem af h til, på en ø med en hær af Johnny Hansen's folk, og så kan de i øvrigt tage ballademagerne fra det gamle ungdomshus med sig.
Nej jeg er ikke sympatisør for Johnny Hansen
Bare så vi har det på det rene :)
GhOstFaCE
02-21-2008, 07:45 AM
Pelle kan du ikke give en kilde hvor "en masse" muslimer går amok og brænder en masse ting?
Eller du bare farvet af de sidste par ugers oprør blandt unge indvandre.
Umiddelbart kan jeg kun komme på 1 ting, Muhammed krisen part 1. Part 2 er der faktisk ikke sket det store ved. Der er blevet brændt et par flag blandt de mest entusiatiske men det er vist det.
Og hvor mange er mange muslimer? Jeg tror end ikke vi de sidste 30 år i nyhederne har set et represenativt udsnit af Islam. Nu kommer jeg tilfældigvis i et indvandrermiljø og der er for at sige det mildt ikke den store opbakning til hverken dem der brænder skoler af (de går faktisk meget op i uddannelse) eller dem der bliver sureover muhammed. Givet de er ikke ligeglade men det er ikke noget de får øget puls af. En af dem sammenlignede muhammed tegningerne med ham den irriterende fra folkeskolen er stak sin hånd næsten helt op i ansigtet på dig og, viftede den rundt og sagde "du ejer ikke luften, du ejer ikke luften, jeg rører dig ikke så det her må jeg gerne"
Jeg syntes han rammer det ret godt.
Jeg tror dem du søger er uromagere. Dem findes der sjovt nok massere af i alle samfund uanset religion, politisk indstilling eller alder.
Folk der tager sin religion seriøst opfører sig generelt tåbeligt, men der er i Danmark akkurat lige så mange der tager Islam seriøst som der tager Kristendommen seirøst (% vis) har ingen kilde men i al min tid har jeg endnu ikke mødt en der gjorde andet end at deltage i Moskeen til højtider og hldte sig fra svinekød.
Din ide med "de kan bare smides ud på en ø" er hørt så mange gange før, dog oftest fra folk med langt mindre intelligens end dig, eller har jeg fejl bedømt dig?
PelleDK
02-21-2008, 01:05 PM
Pelle kan du ikke give en kilde hvor "en masse" muslimer går amok og brænder en masse ting?
http://avisen.dk/laerenem-unge-muslimer-laert-vold-betaler-sig-150208.aspx
http://ekstrabladet.dk/112/article977123.ece
Eller du bare farvet af de sidste par ugers oprør blandt unge indvandre.
Det er meget muligt det er sådan det hænger sammen.. Jeg ved ikke andet end det de viser i pressen som jo indimellem kan være fordrejet en del.. Men det ændre ikke på at der foregår noget eller en del kan man vidst roligt sige. Der bliver brændt biler container og skoler af, hvilket jeg bestem ikke er tilhænger af.
Umiddelbart kan jeg kun komme på 1 ting, Muhammed krisen part 1. Part 2 er der faktisk ikke sket det store ved. Der er blevet brændt et par flag blandt de mest entusiatiske men det er vist det.
Der røg vidst også en ambassade eller 2, og diverse mord trusler osv. som vi selvfølgelig bare finder os i eller?!
Og hvor mange er mange muslimer? Jeg tror end ikke vi de sidste 30 år i nyhederne har set et represenativt udsnit af Islam. Nu kommer jeg tilfældigvis i et indvandrermiljø og der er for at sige det mildt ikke den store opbakning til hverken dem der brænder skoler af (de går faktisk meget op i uddannelse) eller dem der bliver sureover muhammed. Givet de er ikke ligeglade men det er ikke noget de får øget puls af. En af dem sammenlignede muhammed tegningerne med ham den irriterende fra folkeskolen er stak sin hånd næsten helt op i ansigtet på dig og, viftede den rundt og sagde "du ejer ikke luften, du ejer ikke luften, jeg rører dig ikke så det her må jeg gerne"
Ja hvor mange er mange muslimer? Det er et godt spørgsmål da de yngler som rotter.
Nej det er denne gang mig bekendt mest de unge fra 12 år's alderen og op til de 20 der laver rav i den, man kan jo så spørge sig selv hvorfor.. For jeg tror sku ikke det er pga. at de tegninger er blevet vist igen, jeg tror nærmere at det er fordi de mener de har grund til at lave ballade og føle sig trådt på. For jeg tror sipelthen ikke på at de unge muslimer går så meget op i de tegninger som de prøver at vise os. (Dog ikke noget jeg kan bevise)
Jeg tror dem du søger er uromagere. Dem findes der sjovt nok massere af i alle samfund uanset religion, politisk indstilling eller alder.
Det har du helt ret i. Det var derfor jeg også skrev ungdomshuset's ballademagere med, sådan så folk kunne se at det ikke "kun" er muslimske ballademagere jeg er utilfreds med.
Folk der tager sin religion seriøst opfører sig generelt tåbeligt, men der er i Danmark akkurat lige så mange der tager Islam seriøst som der tager Kristendommen seirøst (% vis) har ingen kilde men i al min tid har jeg endnu ikke mødt en der gjorde andet end at deltage i Moskeen til højtider og hldte sig fra svinekød
Det tror jeg du har ret i, jeg kan dig gheller ikke lige finde nogle tal på det nogle steder.
Din ide med "de kan bare smides ud på en ø" er hørt så mange gange før, dog oftest fra folk med langt mindre intelligens end dig, eller har jeg fejl bedømt dig?
Ved ikke lige hvorfor den kommentar skulle med.. Jeg burde skamme mig over at komme med den kommentar :p
Jeg støtter ikke Johnny Hansen og hans folk, da de faktisk er værre ballademagere end dem vi har nævnt i denne tråd, og deres holdninger er på grænsen til det sygelige.
Alt kritik kan vendes til noget positivt
Det burde verden nok få øjnene op for ;)
ZibIeT
02-21-2008, 01:43 PM
Nu er det sådan at vi lever i et samfund hvor vi har lært folk at ytre deres mening, dansker såvel som etnisk minoritet. Så vi skal aldeles ikke begynde at sige at muslimer er et værre folkefærd for de laver jo ikke andet end ballade, Jo de gør så, de er med til at påvirke vores kultur, såvel som vi også påvirker deres, og fordi at små muslimske børn, samt "de unge" laver noget ballade, brænder ting af etc, kan vi da ikke klandre dem, vi har jo selv læt dem at de skal have lov til at ytre sig, vi har måske bare ikke været så god til at fortælle hvor grænsen går, for hvor mange af os ved hvor grænsen går? Er det ved stenkast mod politiet, afbrændinger af containere, graffiti med alverdens tegn eller hvor går den? Vi bryster os af at være et multikulturelt samfund, der respektere vores etniske minoriteter, men hvor kommer det til udtryk? Os "Danskere" brokker os jo kanstant over at de skal bare ødelægge alt, de skide små samba negere! Øhh, nu er det sådan at "de unge" ville jeg sku hellere end gerne slippe af med, end jeg vil af med vores etniske minoriteter. Desuden hvor mange af jer har udenlandske kammerater, som i har snakket med om det her, eller bare generelt snakker meget med, har i mødt deres familier etc? Det er nogle af de mest imødekommende mennesker jeg nogensinde har mødt, der respekterer vores værdier, men dog mener at vi også er nødt til at respektere deres, hvilket burde være fuldstændig forståeligt!!!
Bare lidt fra mig!
Ungeren skal aldrig bestå, død over 69
PelleDK
02-21-2008, 01:53 PM
Nu er det sådan at vi lever i et samfund hvor vi har lært folk at ytre deres mening, dansker såvel som etnisk minoritet. Så vi skal aldeles ikke begynde at sige at muslimer er et værre folkefærd for de laver jo ikke andet end ballade, Jo de gør så, de er med til at påvirke vores kultur, såvel som vi også påvirker deres, og fordi at små muslimske børn, samt "de unge" laver noget ballade, brænder ting af etc, kan vi da ikke klandre dem, vi har jo selv læt dem at de skal have lov til at ytre sig, vi har måske bare ikke været så god til at fortælle hvor grænsen går, for hvor mange af os ved hvor grænsen går? Er det ved stenkast mod politiet, afbrændinger af containere, graffiti med alverdens tegn eller hvor går den? Vi bryster os af at være et multikulturelt samfund, der respektere vores etniske minoriteter, men hvor kommer det til udtryk? Os "Danskere" brokker os jo kanstant over at de skal bare ødelægge alt, de skide små samba negere! Øhh, nu er det sådan at "de unge" ville jeg sku hellere end gerne slippe af med, end jeg vil af med vores etniske minoriteter. Desuden hvor mange af jer har udenlandske kammerater, som i har snakket med om det her, eller bare generelt snakker meget med, har i mødt deres familier etc? Det er nogle af de mest imødekommende mennesker jeg nogensinde har mødt, der respekterer vores værdier, men dog mener at vi også er nødt til at respektere deres, hvilket burde være fuldstændig forståeligt!!!
Bare lidt fra mig!
Ungeren skal aldrig bestå, død over 69
Burde deres forældre ikke lære dem hvor grænsen går?
Det har mine forældre ihvertfald læert mig, så det holder sku ikke det med at vi ikke har lært dem hvor grænsen går.. Sikke noget p*s at lukke ud..
Jeg er ligeglad med om det er Muslimer eller om det er er 100% danskere, man skal opføre sig ordentligt.
Det kan sku ikke passe at man altid giver samfundet skyld for alting, man må sku kunne stå til ansvar for sine egne handlinger og så er den ikke længere.
Kan man som 12 årig gå ud og stjæle eller lave anden kriminalitet, så kan man også tage sin straf for det. UDEN samfundet bare skal have skylden for at de har glemt at skrive et brev til dem, at det må man altså ikke...
For at køre dit offtopic videre, så mener jeg ikke at ungeren skal dø. Jeg mener bare de har udtrykt deres vrede forkert, men det høre vidst hjemme under en anden debat.
Bonux
02-21-2008, 04:59 PM
En af dem sammenlignede muhammed tegningerne med ham den irriterende fra folkeskolen er stak sin hånd næsten helt op i ansigtet på dig og, viftede den rundt og sagde "du ejer ikke luften, du ejer ikke luften, jeg rører dig ikke så det her må jeg gerne"
Hahaha, det er sgu en god sammenligning :) Spot on
istricee
02-21-2008, 09:13 PM
Det kan sku ikke passe at man altid giver samfundet skyld for alting, man må sku kunne stå til ansvar for sine egne handlinger og så er den ikke længere.
Kan man som 12 årig gå ud og stjæle eller lave anden kriminalitet, så kan man også tage sin straf for det. UDEN samfundet bare skal have skylden for at de har glemt at skrive et brev til dem, at det må man altså ikke...
Selvfølgelig er alting ikke samfundets skyld, men lige netop når ungerne er 12 år gamle vil jeg mene at samfundet i en eller anden grad har fejlet. Selvfølgelig skal man stå til ansvar for sine egne handlinger, men for at forebygge disse handlinger er vi nødt til at kende urostifternes bevæggrunde og gøre noget ved dem (det har vi vel alle interesse i?) - her har samfundet et ansvar.
Jeg kan ikke lide din 'jeg er nok generelt racist mod muslimer'-kommentar, der er et udtryk for den unuancerede debat vi fører i Danmark. Ekstremister findes overalt, både blandt muslimer, kristne, hinduer og hvad de ellers kalder sig selv, og disse skal bekæmpes i debatten, men hovedparten af grupperne er ikke i nærheden af ekstremistiske holdninger, og ønsker i bund og grund blot at have deres religion i fred. Udtalelser som dine er kun med til at grave grøfterne i samfundet dybere, og derved skabe mere fanatisme og flere ekstremister.
De seneste dages uro har også fået nogle til at snakke om et forbud mod organisationen hizb-ut-tahrir, hvilket jeg finder latterligt. Vi proklamerer at vi har den bedst tænkelige samfundsform, men er åbenbart ikke villige til at diskutere den. Hvis vi virkelig har, må det da være muligt at overbevise andre om det. Hvis ikke man har den grundholdning tror man dybest set ikke på demokratiet - hvem er nu 'demokratiets fjende'?
Mht. karikatursagen er jeg en kende splittet. Ytringsfriheden er ukrænkelig, og hvis JP virkelig følte at der blev udøvet selvcensur rundt omkring på de danske dagblade synes jeg egentlig trykningen var fair nok. Men grundlæggende skal man selvfølgelig have respekt for hinanden!
Jeg glæder mig nu alligevel til Mohammed har mobbet Lise med at hun er grim og dum og bliver kaldt ned på inspektørens kontor, hvor han smågrinende understreger sin ret til at ytre sig frit. Vil han da blive rost for at være virkelig velintegreret og virkelig have forstået de 'danske værdier' (damn jeg hader det udtryk)? Jeg tvivler...
PelleDK
02-21-2008, 09:40 PM
Selvfølgelig er alting ikke samfundets skyld, men lige netop når ungerne er 12 år gamle vil jeg mene at samfundet i en eller anden grad har fejlet. Selvfølgelig skal man stå til ansvar for sine egne handlinger, men for at forebygge disse handlinger er vi nødt til at kende urostifternes bevæggrunde og gøre noget ved dem (det har vi vel alle interesse i?) - her har samfundet et ansvar.
Det er rigtigt nok at samfundet "måske" har lidt skyld i det, da man ikke straffer unge under 15 år, hvilket i mine øjne burde være blevet lavet for længe siden, unge i dag er ikke som unge var for 30 år siden.
De er langt mere selvstændige i dagens Danmark, ihvertfald i mine øjne. Derfor mener jeg også de skal straffes hårde end en samtale med politiet sammen med sine forældre eller hvad straffen nu er i dag.
Vi har alle været 12 år og lavet vores lort/ballade, det store spørgsmål er bare, hvor går grænsen!?
Jeg kan ikke lide din 'jeg er nok generelt racist mod muslimer'-kommentar, der er et udtryk for den unuancerede debat vi fører i Danmark. Ekstremister findes overalt, både blandt muslimer, kristne, hinduer og hvad de ellers kalder sig selv, og disse skal bekæmpes i debatten, men hovedparten af grupperne er ikke i nærheden af ekstremistiske holdninger, og ønsker i bund og grund blot at have deres religion i fred. Udtalelser som dine er kun med til at grave grøfterne i samfundet dybere, og derved skabe mere fanatisme og flere ekstremister.
Det var alene derfor jeg bragte de autonome fra ungdomshus demo'ere med i debatten, da jeg mener alle ballade magere, der tror de kan gøre hvad der passer dem, skal smides af h til. Er det en så en løsning på problemet spørger du så ;)
Og nej selvfølgelig er det ikke det, vi kan jo bare give alle deres vilje, og lade de grupper der vil styre vores land gøre det.
Hvilket jeg ser som de eneste løsninger pt.
De seneste dages uro har også fået nogle til at snakke om et forbud mod organisationen hizb-ut-tahrir, hvilket jeg finder latterligt. Vi proklamerer at vi har den bedst tænkelige samfundsform, men er åbenbart ikke villige til at diskutere den. Hvis vi virkelig har, må det da være muligt at overbevise andre om det. Hvis ikke man har den grundholdning tror man dybest set ikke på demokratiet - hvem er nu 'demokratiets fjende'?
Det der kender jeg intet til, så det må jeg hellere lade være med at udtale mig om.
Men ifølge det der er posted i denne tråd i forvejen, så synes jeg det er en glimrende idé.
Oprindeligt indsendt af www.hizb-ut-tahrir.dk
Hizb ut-Tahrirs arbejde er at bære den islamiske da’wah for at ændre realiteten af det korrupte samfund og omdanne det til et islamisk samfund, hvilket sker igennem udskiftning af de eksisterende tanker i samfundet med islamiske tanker, således at der opstår en offentlig opinion for disse blandt folk, og at disse tanker bliver til opfattelser, der motiverer dem til implementeringen af disse, og at folk udfører hvad disse påkræver. Partiet arbejder ligeledes for at ændre samfundets følelser, så de omdannes til islamiske følelser, der medfører tilfredshed med det, som Allah (swt) er tilfreds med, og vil opildnes og medfører vrede over for det, som vækker Allahs vrede; og for at ændre samfundets forhold, for således at de bliver til islamiske forhold, der fungerer ifølge Islams love og behandlinger.[/qoute]
[QUOTE=istricee;516218]Jeg glæder mig nu alligevel til Mohammed har mobbet Lise med at hun er grim og dum og bliver kaldt ned på inspektørens kontor, hvor han smågrinende understreger sin ret til at ytre sig frit. Vil han da blive rost for at være virkelig velintegreret og virkelig have forstået de 'danske værdier' (damn jeg hader det udtryk)? Jeg tvivler...
Ja "danske værdier" lyder af helved til, der må jge give dig ret ;)
Men ellers en ok slutning på dint indlæg :D
jefutte
02-22-2008, 09:22 AM
Muhammad tegningerne og krigene i Irak og Afghanistan er sammenflettede. Hvis man på nogen måde skal analysere situationen i dag bliver man nødt til at se den i dens rette kontekst. For 20 år siden ville det fx være fuldstændig utænkeligt at lave sådanne tegninger bare for at provokere muslimer.Du kan ikke sammenligne det med dengang. Hvis man lever på samme måde som dengang burde man tage og komme videre i livet..Jeg vælger at se bort fra krigen.. Reaktionen på tegningerne tvivler jeg på vil have været meget anderledes..
Den måde du bruger ordet "muslimerne" på viser at du betragter muslimer i Danmark som en gruppe af mennesker der er adskilt fra det danske samfund. En slags trussel. Dette er en falsk opfattelse.Og det kan du konkludere fordi?
Jeg ser nogle muslimer som en del af det danske samfund.. Det er dem der gider prøve at indrette sig og prøver at lære sproget, og den kultur.. Dem der ikke gider gøre en indsats for at blive en del af "os" har jeg ikke særlig meget til overs for..
Prøv at lade være med at tro du ved hvordan jeg ser på muslimer, når du ikke kender mig =)
Her er sandheden: Der er ingen trussel. Der er ingen plan fra muslimernes side om at "overtage" Danmark. Der er ingen konspiration om at tvinge Islam ned over nogens hoveder.Og det påstår jeg sådan ca hvor i mit indlæg?
Dansk Folkeparti fører en løgnagtig og racistisk kampagne for at overbevise den danske befolkning om det modsatte, en kampagne der desværre har været meget succesrig.Jeg har på intet tidspunkt nævnt DF?
Det er altid lettere at give en befolkningsgruppe skylden end at tage fat på de faktiske problemer i det danske samfund.Giver jeg "dem" skylden?
Jeg synes det er meget sjovt hvordan du vender situationen om.
Synes det er sjovt som du kan misforstå mit indlæg, og læse noget jeg ikke skriver..
Det er okay når racistiske tegninger trækkes ned over hovederne på minoriteter, men så snart minoriteterne klager over deres behandling er det lige pludselig minoriteterne der trækker deres verdensopfattelse ned over hovedet på alle andre.Hvor siger jeg det? Jeg gider bare ikke se på at der bliver smadret ting, sat ild til ting og i det hele taget bare smadret løs.. Jeg siger kun at JEG ikke gider følge en eller anden religions regler fordi DE synes jeg skal det.. Om tegningerne er okay.. Tja, de var unødvendige..
For helvede vi taler om 180000 mennesker ud af en befolkning på 5,5 millioner. DET ER 3%! Hvem er det lige der er i en position til at trække noget ned over hovedet på andre?Snakker ikke om hvem der er i stand til det, men om hvem der prøver.. Jeg prøver ikke at tvinge "muslimerne" (det tør jeg dårligt skrive, for så opfatter jeg dem jo ikke som en del af det danske samfund lol..) til at følge regler i Kristendommen.. men de vil tvinge mig til at følge nogle af deres regler?
Prøv at se verden fra en muslims perspektiv. Du arbejder og betaler skat ligesom en hvilken som helst anden dansk statsborger.Ved ikke om deres findes tal på det, men i det område jeg bor i er _MANGE_ af dem arbejdsløse, og VIL ikke ind på arbejdsmarkedet.. Det er som regel de samme personer jeg hører råbe op om at vi ikke respekterer dem.. wtf?!
Så finder du ud af at Danmark er med til at besætte og bombe det land du kommer fra.Igen, jeg tvivler på reaktionen havde været anderledes..
Du åbner en avis og ser din religion blive hånet og sammenlignet med nazismen.Jeg droppede forholdsvist hurtigt at følge med i *krisen*.. Hvordan blev de sammenlignet med nazismen?
Din påklædning bliver kritiseret som værende underlegen.Huh?
Din lokale moske infiltreret af PET......
Dine trosfæller bliver bortført og tortureret. I Danmark?
Politiet stopper dig på gaden og kalder dig sorte svin.Nu kender jeg rigtig mange muslimer, og er gode venner med mange af dem.. De historier der er om politiet starter som en eller få personer der har oplevet det (og nej det er da ikke acceptabelt), men på no time bliver det pustet op til noget der sker for størstedelen af dem hver dag..
Folk kigger mistænksomt på dig når du sidder i toget eller flyvemaskinen.Det beviser jo bare at anti-terror tiltagene virker.. Folk bliver pisse bange for alt, fordi det bliver pustet op, så de kan få gennemtrumfet deres skod forslag..
Det er da helt ud forståeligt at muslimerne demonstrerer.Problemet er jo så at de demonstrerer på samme måde som ungdomshuset, hvor nogle få af dem smadrer alt muligt, så man mister mere og mere respekt for dem..
Se, du er hoppet i med begge ben. Du opstiller situationen i "dem" og "os". Som om der er en modsætning mellem muslimerne i Danmark og resten af den danske befolkning. Denne modsætning eksisterer bare ikke. For 20 år siden var de arbejdsomme nydanskere der betalte skat. Nu er de lige pludselig indvandrere der prøver at tvinge religion ned over hovedet på "os". Det er de samme mennesker, situationen i verden og mediedækningen af muslimer har bare ændret sig. Og du spiller med.Gider ikke skrive det igen.. Læs længere oppe..
Danmark var før kendt for sin tolerance og åbenhed. Nu er billedet vendt 180 grader. Synes du det er fremmedhad og Muhammad tegninger Danmark skal være kendt for i verden?Nej det synes jeg ikke.. Og det har jeg på intet tidspunkt sagt.. Du digter videre på mit indlæg og udstiller mig som om jeg hader muslimer..
Lad være med at spille DFs spil.Igen, du digter? Jeg er ikke DF'er og bliver det aldrig.. Så stop nu med at vide en helvedes masse om mig, når du intet ved!
al_lanra
02-22-2008, 09:45 AM
.......................
Malangyar
02-22-2008, 01:03 PM
Du kan jo prøve at tjekke deres hjemmeside :
Det fremtrædende medlem jeg spurgte sagde at de havde indset det ikke ville være muligt i Danmark, derfor fokuserede de på de arabiske lande. Det er direkte hvad han sagde, og det stemte overens med udtalelser om at de ikke ville "blande sig i dansk politik".
Det kan være han løj, jeg skal prøve at spørge ham igen. :)
/Klapper over at du kunne finde ud af at trække et stykke af min tekst ud, så du kunne vende det til mere negativt end det var i forvejen.
Forstår nu hvorfor du har det avatar du har :roll:
Jeg kan ikke se hvordan det kan blive mere negativt. Du erklærede dig selv som racist overfor muslimer. På en negativitets skala fra 1-10 er vi nu på 9. :)
/Uanset hvor gode du mener dine argumenter er, så er der s*u mange muslimer i Danmark og rundt om i verden, som går fuldstændig amok og opføre sig tåbeligt over det mindste.
Hvergang der er det mindste de kan ryste på hovdet over, så skal ting brændes af og smadres.
Smid dem af h til, på en ø med en hær af Johnny Hansen's folk, og så kan de i øvrigt tage ballademagerne fra det gamle ungdomshus med sig.
Nej jeg er ikke sympatisør for Johnny Hansen
Bare så vi har det på det rene :)
Ok først og fremmest skal vi ikke debattere "hvor gode jeg mener mine argumenter er". Hvis du mener der er et problem med dem så må du jo komme med modargumenter så kan vi se hvad der holder og hvad der ikke holder. :wink:
Ja, der er muslimer der gør dumme ting, ligesom der er kristne, ateister og hvad ved jeg der gør dumme ting. Grunden til at man ser så meget til muslimer i øjeblikket er:
1. Mediernes fokusering på Islam og muslimerne.
2. Den undertrykkelse af befolkninger der finder sted i mange muslimske lande, bl.a. støttet og begået af Vesten.
Men jeg vil da gerne vide konkret hvilke "tåbelige og fuldstændig amok" ting du refererer til. :)
You said it. Muslimerne i Danmark er langt fra en samlet blok, men de fleste mener nu stadig overordnet at Muhammad tegningerne er en negativ ting.
Men som du sagde betyder det ikke at de alle sammen reagerer på samme måde.
Jeg syntes han rammer det ret godt.
Ja.
Nu er det sådan at vi lever i et samfund hvor vi har lært folk at ytre deres mening, dansker såvel som etnisk minoritet. Så vi skal aldeles ikke begynde at sige at muslimer er et værre folkefærd for de laver jo ikke andet end ballade, Jo de gør så, de er med til at påvirke vores kultur, såvel som vi også påvirker deres, og fordi at små muslimske børn, samt "de unge" laver noget ballade, brænder ting af etc, kan vi da ikke klandre dem, vi har jo selv læt dem at de skal have lov til at ytre sig, vi har måske bare ikke været så god til at fortælle hvor grænsen går, for hvor mange af os ved hvor grænsen går? Er det ved stenkast mod politiet, afbrændinger af containere, graffiti med alverdens tegn eller hvor går den? Vi bryster os af at være et multikulturelt samfund, der respektere vores etniske minoriteter, men hvor kommer det til udtryk?
Jeg er enig hertil. :)
Du kan ikke sammenligne det med dengang. Hvis man lever på samme måde som dengang burde man tage og komme videre i livet..Jeg vælger at se bort fra krigen.. Reaktionen på tegningerne tvivler jeg på vil have været meget anderledes..
Nej der tager du fejl. Du kan ikke bare smide verdenshistorien væk og tage hver enkelt lille begivenhed for sig. Hvis dette var sandt kunne JP lige så godt have bragt tegningerne for 20 år siden. Dette er absurd, da der for 20 år siden ikke var nogen såkaldt front mod "Islamisk fundamentalisme og terror".
Vestens forhold til Islam er sammenkædet med hvad der foregår i mellemøsten i dag. Du kan ikke bare smide invasionen af Irak og Afghanistan i glemmebogen. :)
Jeg skal nok svare på resten af dine punkter senere når jeg får tid. Sidder på uni. :grin:
GudeGuf
02-22-2008, 01:37 PM
Synes den her debat er kørt rimelig af sporet. Begge sider har sådan set lige ret eller uret i det der bliver skrevet men...
At sameligne de der kom til Danmark for 20 år siden og med dem der er kommet de sidste par år er forkert. Der var ikke særlig stor indvandring til danmark i starten af 90'erne. De der kom var for det meste fra egypten som udgør et stort set minal del af samfundet pt.
Men der kom en del i 60, 70 og 80'erne men det var af en anden grund end i dag så at samligne dem bør man slet ikke. De var stort set alle så kaldte gæstearbejder der kom fordi de ikke kunne få arbejde hvor de kom fra og vi i f.eks. danmark havde stor mangel på arbejds kraft.
De som kommer idag og som er kommet igennem de sidste 10 år er vel 90% flygtninge der kommet fordi der krig eller andet ubehageligt i det land de kommer fra.
At vi som samfund ikke behandler dem ordenligt kan jeg sagtens se, men problemmet er jo nok at vi ikke selv har bedt om dem og dermed bliver der en smule ekstra had i forhold til gæstearbejderne.
Samtidigt har hele samfundet udviklet sig mere og mere voldligt i gennem de sidste 10 år. Jeg tror ikke det har noget med indvandring at gøre men mere med at unge har fået mindre respekt for lære, politi og forældre. Men da tingene falder forholdvis godt samme, er det en forståelig grund til at nogle folk giver dem skylden for det hele.
De kommer nemt til at udstå som den gæst der invitere sig selv til en fest og fucker det hele op.
Jeg synes personlig det fint de er her. Deres land er i krig(og lad nu være med at sige at vi invaderet deres land for det er jo ikke 100% af invandre der kommer fra irak og afganistan) og vi bør kunne finde overskud til at hjælpe dem. Men de bør også passe på ikke påtage sig den rolle som film, musik og medier gerne vil havde de har.
Jeg har igennem arbejde og privat haft at gøre med folk fra alle steder i verden og mange af de 2. generation invandre jeg har mødt har være flinke og sjove at snakke med når man var alene men lige så snart de var i flok blev de helt anderledes og virkelig øretæve indbydende.
Der er en international forsker der har lavet anelyse af stort set alle lande i verden ud fra følgene faktore.
Hvordan de har med autoritet
Hvordan er niveuet for selvstændighed
Hvordan er magt forskellen mellem mænd og kvinder
Hvodan er niveuet på tro i landet.
Hvor resultat orienteret er befolkningen.
Dette værktøj er virkeligt godt hvis man ønsker at få et godt samarbejde med folk fra andre land, og bliver brugt meget af virksomhedder der skal lave havde et samarbejde med folk i et andet land. Grunden til jeg nævner dette er at når man kigger det igennem opdager man hvor stor forskel der på folk fra andre lande og mange af de problemmer vi har rundt om os idag er forholdvist nemt forstå hvorfor de er kommet.
Jeg har prøvet at finde linket til det men kan ikke lige finde det da det er på en anden computer men hvis nogle er specielt int. i det kan jeg finde det senere.
Alt dette er udfra min hukomelse, hvad jeg kan huske eller mener at havde læst så noget er jo nok forkert.
Og jeg staver rimeligt skidt.
istricee
02-22-2008, 03:57 PM
Det er rigtigt nok at samfundet "måske" har lidt skyld i det, da man ikke straffer unge under 15 år, hvilket i mine øjne burde være blevet lavet for længe siden, unge i dag er ikke som unge var for 30 år siden.
De er langt mere selvstændige i dagens Danmark, ihvertfald i mine øjne. Derfor mener jeg også de skal straffes hårde end en samtale med politiet sammen med sine forældre eller hvad straffen nu er i dag.
Vi har alle været 12 år og lavet vores lort/ballade, det store spørgsmål er bare, hvor går grænsen!?
Undskyld, men du misforstår min pointe totalt. Min pointe er, at hvis 12-årige drives ud i kriminalitet må samfundet have gjort noget galt. I mine øjne er de stadig børn, og de har ingen indflydelse haft på deres vilkår, opdragelse eller det samfund de lever i. At du vil begynde at sætte børn i fængsel siger lidt om dit forstokkede, reaktionære syn på tingene. Hvad præcis vil du opnå? At ungerne tænker sig om en ekstra gang inden de begår kriminalitet? Sagkundskaben viser nemlig at hårdere straffe ikke nedbringer kriminaliteten, men blot er en byrde for samfundet. Derudover får du blot de 12-årige ind i det kriminelle miljø ved at putte dem i fængsel.
De personer vi taler om har brug for hjælp, ikke tæsk...
Det var alene derfor jeg bragte de autonome fra ungdomshus demo'ere med i debatten, da jeg mener alle ballade magere, der tror de kan gøre hvad der passer dem, skal smides af h til. Er det en så en løsning på problemet spørger du så ;)
Og nej selvfølgelig er det ikke det, vi kan jo bare give alle deres vilje, og lade de grupper der vil styre vores land gøre det.
Hvilket jeg ser som de eneste løsninger pt.
Det ændrer ikke på din generelle skelnen mellem 'dem' og 'os,' samt din første kommentar om at du generelt havde racistiske tendenser. Det er dine egne ord.
Det der kender jeg intet til, så det må jeg hellere lade være med at udtale mig om.
Men ifølge det der er posted i denne tråd i forvejen, så synes jeg det er en glimrende idé.
[quote]Oprindeligt indsendt af www.hizb-ut-tahrir.dk
Hizb ut-Tahrirs arbejde er at bære den islamiske da’wah for at ændre realiteten af det korrupte samfund og omdanne det til et islamisk samfund, hvilket sker igennem udskiftning af de eksisterende tanker i samfundet med islamiske tanker, således at der opstår en offentlig opinion for disse blandt folk, og at disse tanker bliver til opfattelser, der motiverer dem til implementeringen af disse, og at folk udfører hvad disse påkræver. Partiet arbejder ligeledes for at ændre samfundets følelser, så de omdannes til islamiske følelser, der medfører tilfredshed med det, som Allah (swt) er tilfreds med, og vil opildnes og medfører vrede over for det, som vækker Allahs vrede; og for at ændre samfundets forhold, for således at de bliver til islamiske forhold, der fungerer ifølge Islams love og behandlinger.[/qoute]
Ja, de kæmper for indførelsen af et udemokratisk, islamisk kalifat. Og det er de åbne om. Det synes jeg egentlig er fair nok. Det er ikke meget anderledes end at Enhedslisten kæmper for et socialistisk samfund og Venstre for et liberalistisk (det kan man jo så diskutere om de reelt gør. Terrorlov og datalogning hosthost). Jeg er bestemt uenig med hizb-ut-tahrir, og jeg vil bekæmpe dem i alle de sammenhænge jeg kan komme til, men forbyde dem vil jeg ikke. Hele misæren (nu holder vi altså lige tungen lige i munden og karikaturerne og ildspåsættelserne adskilt) udspringer jo ligesom i at ytringsfriheden er ukrænkelig, ikke? Iøvrigt vil et forbud ikke være hensigtsmæssigt, idet det kun vil forstærke det offerbillede nogle muslimer har om sig selv, og skabe yderligere radikalisering. Samtidig vil ekstremister være tvunget til at organisere sig hemmeligt, hvilket vil gøre det sværere at holde øje med hvad de egentlig har gang i.
Et forbud vil også være unødigt, idet HUT sagtens kan ned-argumenteres.
jefutte
02-22-2008, 07:24 PM
Nej der tager du fejl. Du kan ikke bare smide verdenshistorien væk og tage hver enkelt lille begivenhed for sig. Det gør jeg heller ikke? Men der er stor forskel på hvilke typer der kom dengang, og dem der kommer til landet nu..
Hvis dette var sandt kunne JP lige så godt have bragt tegningerne for 20 år siden. Dette er absurd, da der for 20 år siden ikke var nogen såkaldt front mod "Islamisk fundamentalisme og terror".Igen.. Det er sgu ikke det samme som for 20 år siden!
Vestens forhold til Islam er sammenkædet med hvad der foregår i mellemøsten i dag. Du kan ikke bare smide invasionen af Irak og Afghanistan i glemmebogen. :)Så du tror reaktionen overfor tegningerne havde været anderledes, vis Danmark ikke havde deltaget i krigen?
Min pointe er, at hvis 12-årige drives ud i kriminalitet må samfundet have gjort noget galt. I mine øjne er de stadig børn, og de har ingen indflydelse haft på deres vilkår, opdragelse eller det samfund de lever i.Det vil jeg give dig ret i.. Problemet er bare at i mange af de tilfælde, er det fordi de har haft for frie tøjler, eller været for smarte overfor deres forældre..
Jeg gik i 10. klasse med små 45 indvandrere (ca 85%), og størstedelen af dem farede rundt og lavede alt muligt (oftest ulovligt), alt imens de uden problemer havde bildt deres forældre ind at de var hos en kammerat for at lave lektier.. Det er der det går galt.. Når forældrene ikke ved hvad de går og laver..
Skal så siges at jeg også har oplevet danskere lave det samme, men i langt fra lige så stor stil..
Malangyar
02-22-2008, 10:34 PM
Og det kan du konkludere fordi?
Jeg ser nogle muslimer som en del af det danske samfund.. Det er dem der gider prøve at indrette sig og prøver at lære sproget, og den kultur.. Dem der ikke gider gøre en indsats for at blive en del af "os" har jeg ikke særlig meget til overs for..
Prøv at lade være med at tro du ved hvordan jeg ser på muslimer, når du ikke kender mig =)
Okay for det første er der ni års obligatorisk skolegang. Her bliver alle danske borgere, muslimer som ikke muslimer, oplært i dansk. Det ville være meget underligt hvis en borger ikke har lært dansk efter ni års skolegang.
For det andet, hvorfor skal samfundet tvinge voksne mennesker til at lære et sprog og en kultur? Og hvad mener du egentlig med kultur? Skal de lære at hejse det danske flag og synge nationalsang? Kan du alle versene i nationalsangen?
Jeg mener ikke voksne mennesker skal tvinges til noget, MEN DE SKAL GIVES MULIGHEDEN! Der skal være nogen til at guide dem og behandle dem ligeværdigt. Så skal det nok gå. Derudover skal det lige siges at der da er en del danskere der heller ikke "gider". Hvor skal de sendes hen?
Pointen er, de er danske borgere, og skal behandles ligesom alle andre danske borgere. Hvis du begynder at forskelsbehandle dem pga. deres religion begynder Islamofobien og racismen at melde sig.
Og det påstår jeg sådan ca hvor i mit indlæg?
Her:
Muslimerne (ikke alle, men dem der råber op om at vi ikke må tegne deres profet) prøver at tvinge os til at følge (noget af) deres religion, ved at sige vi ikke må tegne profeten.. Det vil jeg kalde at få tvunget religion ned over hovedet..
Jeg har på intet tidspunkt nævnt DF?
Nej, men det gjorde jeg af forklaringsmæssige årsager. :)
Giver jeg "dem" skylden?
Du spiller med i et spil der handler om at give "dem" skylden. :)
Synes det er sjovt som du kan misforstå mit indlæg, og læse noget jeg ikke skriver..
Hvis der er noget som jeg har misforstået så må du pointere hvad og prøve at forklare det igen så jeg kan forstå det.
Hvor siger jeg det?
Her:
Det vil jeg kalde at få tvunget religion ned over hovedet..
Jeg gider bare ikke se på at der bliver smadret ting, sat ild til ting og i det hele taget bare smadret løs..
Nej, men så er det jo man må finde årsagen til problemet. Altså det kan godt være at medierne vil have dig til at tro at folk bare gør det fordi de er indvandrere, men sandheden er at der er en GRUND til at der bliver sat ild til ting og den grund har mere at gøre med racistisk politi end herkomst.
Jeg siger kun at JEG ikke gider følge en eller anden religions regler fordi DE synes jeg skal det.. Om tegningerne er okay.. Tja, de var unødvendige..
Der er heller ikke nogen der synes du skal følge nogen religions regler, (Ok måske nogen et eller andet sted) men for helvede er det så meget at respektere at en gruppe ikke vil have tegninger af deres profet? Er det den danske tolerance der kommer til udtryk her?
Jeg er glad for at du synes tegningerne var unødvendige, det var de nemlig. Hvorfor blev de så bragt? Fordi at en eller anden i JP synes at nu skulle de muslimer fandeme vænne sig til at blive provokeret og hånet.
Og hvad har Danmark fået ud af det? Jaeh, jeg tror i hvert fald ikke terror truslen er blevet mindre. :roll:
Snakker ikke om hvem der er i stand til det, men om hvem der prøver.. Jeg prøver ikke at tvinge "muslimerne" (det tør jeg dårligt skrive, for så opfatter jeg dem jo ikke som en del af det danske samfund lol..) til at følge regler i Kristendommen.. men de vil tvinge mig til at følge nogle af deres regler?
Undskyld er det dig der bragte tegningerne eller JP? De demonstrerende muslimer prøver bare at vise deres utilfredshed med mediernes meningsløse provokationer. Det har de en ret til i Danmark.
Det lyder som om du allerede er gået på knæ for JPs falske skrig om ytringsfrihed til at håne og provokere.
Ved ikke om deres findes tal på det, men i det område jeg bor i er _MANGE_ af dem arbejdsløse, og VIL ikke ind på arbejdsmarkedet.. Det er som regel de samme personer jeg hører råbe op om at vi ikke respekterer dem.. wtf?!
De har personligt sagt til dig, at de nægter at gå ind på arbejdsmarkedet? Ja wtf, den må du længere ud på landet med.
Og hvad med de etnisk danske bistandsklienter? Skal de også smides hjem? Nå nej, vent lidt... :roll:
Igen, jeg tvivler på reaktionen havde været anderledes..
Dette er en forkert opfattelse. Vestens rolle i mellemøsten har utvivlsomt haft indflydelse på især demonstrationerne mod tegningerne i udlandet. Dette udtrykte selv de vestlige medier under krisen.
Jeg droppede forholdsvist hurtigt at følge med i *krisen*.. Hvordan blev de sammenlignet med nazismen?
http://politiken.dk/indland/article286086.ece
Huh?
Se: Tørklæde debatten.
.....
Ja, det sker faktisk.
I Danmark?
Ja, for nylig blev det afsløret at CIA fly, kendt for transport af fanger til tortur, fløj gennem dansk luftrum. Dette blev bragt op for langt tid siden af Enhedslisten i folketinget, men regeringen ville end ikke starte en undersøgelse.
Nu kender jeg rigtig mange muslimer, og er gode venner med mange af dem.. De historier der er om politiet starter som en eller få personer der har oplevet det (og nej det er da ikke acceptabelt), men på no time bliver det pustet op til noget der sker for størstedelen af dem hver dag..
Nej, jeg tror heller ikke det er hele historien. Jeg tror det er en blanding af politiets adfærd og miljømæssige problemer.
Det beviser jo bare at anti-terror tiltagene virker.. Folk bliver pisse bange for alt, fordi det bliver pustet op, så de kan få gennemtrumfet deres skod forslag..
Nej, det viser mere at mediernes og regeringens skræk kampagne virker. Terror tiltagene derimod har kun virket til at indskrænke danskernes frihed.
Det er meget sjovt hvordan det i sin tid blev fremført, at vi ikke måtte lade terroristerne vinde og ændre vores livsstil. Men har de ikke vundet når der bliver indført en såkaldt anti-terror pakke der netop indskrænker friheden?
Problemet er jo så at de demonstrerer på samme måde som ungdomshuset, hvor nogle få af dem smadrer alt muligt, så man mister mere og mere respekt for dem..
Der var kun en demonstration, nemlig den mod Muhammad tegningerne. Den forløb fredeligt. Jeg tror du blander tingene lidt sammen... :)
Nej det synes jeg ikke.. Og det har jeg på intet tidspunkt sagt.. Du digter videre på mit indlæg og udstiller mig som om jeg hader muslimer..
Ok fair nok, så er vi måske ikke så langt fra hinanden alligevel. :)
Igen, du digter? Jeg er ikke DF'er og bliver det aldrig.. Så stop nu med at vide en helvedes masse om mig, når du intet ved!
Det er jeg glad for at du ikke er, det var bare den bemærkning om at "de" vil trække Islam ned over hovedet på "os" der ledte mig i den retning. :)
Det gør jeg heller ikke? Men der er stor forskel på hvilke typer der kom dengang, og dem der kommer til landet nu..
Dem der kommer til landet nu? Det er MEGET svært at komme til Danmark nu om dage, TRO MIG!
Igen.. Det er sgu ikke det samme som for 20 år siden!
Nej, præcis, det er derfor man bliver nødt til at se tingene i den rette sammenhæng!
Så du tror reaktionen overfor tegningerne havde været anderledes, vis Danmark ikke havde deltaget i krigen?
Ja helt sikkert. Faktisk er jeg ikke engang sikker på tegningerne ville have været der hvis Danmark ikke havde deltaget i krigene.
Dog mener jeg stadig der ville have været reaktioner, da Danmark jo ikke er det eneste vestlige land i krig, og mange af dem der demonstrerede i udlandet bare var utilfredse over situationen generelt. (Tegningerne var bare med til at få bægeret til at flyde over)
Hold da helt ferie en debat der er kommet her over nogle tegninger. Tag de nu roligt og lad være med at brænde dannebro af drenge... :)
Malangyar
02-22-2008, 10:48 PM
Hold da helt ferie en debat der er kommet her over nogle tegninger. Tag de nu roligt og lad være med at brænde dannebro af drenge... :)
Må vi gerne brænde nationalsangen...PÅ CD!? :grin:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.