Se fuld version : Useriøs PG i pressemeddelelse om TPB
Spisepind
02-05-2008, 04:55 PM
Det ville klæde Piratgruppen hvis den havde styr på kendgerningerne, når den i offentligheden skal argumentere imod domstolens spærring af danskere adgang til TPB. Piratgruppens argument lyder blandt andet, at Danmark med spærringen bringer sig på linie med Tyrkiet og Kina, der er de eneste lande som forbyder adgang til Piratbugten.
Sludder. Jeg sidder i Beijing, der som bekendt er Kinas hovedstad og derfor den by i Kina som må formodes at have myndighedernes ånde tættest på. Og jeg logger dagligt ind på TPB. Og downloader.
Det vil jeg fortsætte med. Fra TPB og andre sites, der kan give mig det, der er vanskeligt at finde her i Riget i Midten.
Til gengæld vil jeg fremover være pænt i tvivl om, hvorvidt Piratgruppen er en troværdig spiller i spørgsmålet om lovligheden af kopiering, når den kolporterer fordomme om verden udenfor Valby Bakke for at retfærdiggøre sin praksis. For 'hvis alle kneb gælder' kan man hurtigt få mistanke om, at kopiering for PG blot er et spørgsmål om at komme let og gratis til fadet, præcis som Pladebranchen anfører.
Der er ikke noget at sige til, at dagens domsfældelse har kunnet finde sted med så ringe defensorat.
GhOstFaCE
02-05-2008, 05:11 PM
Det ville klæde Piratgruppen hvis den havde styr på kendgerningerne, når den i offentligheden skal argumentere imod domstolens spærring af danskere adgang til TPB. Piratgruppens argument lyder blandt andet, at Danmark med spærringen bringer sig på linie med Tyrkiet og Kina, der er de eneste lande som forbyder adgang til Piratbugten.
Sludder. Jeg sidder i Beijing, der som bekendt er Kinas hovedstad og derfor den by i Kina som må formodes at have myndighedernes ånde tættest på. Og jeg logger dagligt ind på TPB. Og downloader.
Det vil jeg fortsætte med. Fra TPB og andre sites, der kan give mig det, der er vanskeligt at finde her i Riget i Midten.
Til gengæld vil jeg fremover være pænt i tvivl om, hvorvidt Piratgruppen er en troværdig spiller i spørgsmålet om lovligheden af kopiering, når den kolporterer fordomme om verden udenfor Valby Bakke for at retfærdiggøre sin praksis. For 'hvis alle kneb gælder' kan man hurtigt få mistanke om, at kopiering for PG blot er et spørgsmål om at komme let og gratis til fadet, præcis som Pladebranchen anfører.
Der er ikke noget at sige til, at dagens domsfældelse har kunnet finde sted med så ringe defensorat.
Jeg ved ikke hvad der er blevet sagt om hvorvidt TPB specifikt er låst i kina eller ej, men det at den er blokeret i Danmark nu må du da være enig med mig i tangerer lignende tiltag i Kina hvor adskillige sider på nettet ikke er tilgængelige.
Mener endda google har måtte lave en speciel version til kineserne så søgninger på diverse ting ikke dukker op.
Jeg kunne forestille mig de var blevet fejl citeret og istedet havde sagt noget i stil med at lignene cencur kun finder sted i lande som Kina og Tyrkiet.
Der er ikke langt for en journalist til at skrive det du er studset på.
Spisepind
02-05-2008, 05:42 PM
Sebastian Gjerding, talsmand for Piratgruppen udtaler:
“Det er absurd. Man spærrer danskernes adgang til en af verdens største kulturdistributioner, endda uden at The Pirate Bay er dømt for noget. Det er rigtigt at man blandt andet kan få adgang til ophavsretsbeskyttet materiale via siden, men det kan man også via Google, Rapidshare og en lang række andre populære tjenester. Skal man også til at blokere for dem?
Fogedretsdommen er et hårdt angreb på den frie kommunikation på internettet, og Danmark skriver sig med dommen ind i selskab med Kina og Tyrkiet, der er de to eneste andre lande hvor The Pirate Bay er blokeret. ”
GhOstFaCE
02-05-2008, 06:03 PM
Det ændrer vel ikke på omstændighederne? Kina er et af få lande der blokerer for ting de finder upassende, Danmark har nu tilføjet sig selv til den eksklusive klub af internet facister.
Som du så tydeligt har gjort opmærksom på så er TPB ikke blokeret i Kina, om Sebastian er fejl citeret eller han bare lavede en svipser ved jeg ikke men han har da ret i det er på højde med det man ser i Tyrkiet og Kina.
Du forholder dig kun til der er en fejl i citatet, ikke hvad der ligger bag det. Er du enig med mig i det er en forkert udvikling for en af verdens førende IT nationer at blokere sider en interresse organisation finder upassende?
decko
02-05-2008, 06:08 PM
Kan være at det i Kina er ligesom i Danmark, hvor ikke alle internetudbyderer blokerer for siderne. Jeg kan f.eks. stadig komme ind på pirate bay.
Wingless Angel
02-05-2008, 06:49 PM
For mig virker det virkeligt som en bagatel...
Det er NATURLIGVIS afgørende at have styr på sine facts, når man ytrer sig offentligt, men ingen benægter vel eksistensen af "The Great Internet Wall of China"?
Vi kan trøste os med, at på trods af at IFPI har et budget, der tillader professionel research, så laver de stadig talrige faktuelle fejl i deres udtalelser.
Copy/Paste
02-05-2008, 08:31 PM
Jeg undres en hel del...Jeg har ganske pålidelige informationer om at man er spærret fra Kina. Men skal da meget gerne tjekke op på det igen. Hvis det ikke er tilfældet så er det da kun en god nyhed! BBC skulle være spærret fra Kina, men ikke TPB - det kunne Danmark lære noget af! :D
/Sebastian Gjerding
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.