PDA

Se fuld version : Fjernelse af ip logning?

Sir_Tigerdyret
01-17-2008, 11:08 PM
Jeg kan godt se det kan være delvist nødvendige i forhold til idioter som com975, men jeg vil bare minde om at vi har en del guides i at ændre ens ip adresse ... og derfor vil et evt. ip block jo ikke virke, hvis folk har et minimum af edb kunskaber ... men siden hvornår er i begyndt at ip logge brugerne ?

Eller er det kun her:
http://piratgruppen.org/wiki/index.php?title=PGP

Derudover vil jeg gerne vide hvornår den her er ændret:

18 Piratgruppen udleverer ikke IP-adresser på skribenter i forummet.
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=61829

og hvorfor i ikke har skrevet at i har ændret den her ... tidligere var serveren sat op til at logge alle brugere som ip 127.0.0.1. :-x

Guss
01-17-2008, 11:42 PM
Logningen er begyndt efter PG's servere blev flyttet over til Piratbyran.org's server. (Jeg kan ikke huske datoen). Logningen er både på forummet og på wikiet (dit link virker ikke).
Derudover er der ikke nogen risiko forbundet med det. Du kan læse mere om det her: http://piratgruppen.org/wiki/index.php/PGwiki:Behandling_af_personlige_oplysninger

og her er lige et citat der lige skulle med :)

Derudover følger der her en lille note om at jeg personligt gerne vil stå inde for at der ikke er nogen risiko indvolveret i at være aktiv på Piratgruppens side. Hvis vi gjorde noget ulovligt (på piratgruppen) ville vi være lukket for længst. Det er jo ikke en hemmelig vi er en torn i øjnene på nogle stykker.

jefutte
01-18-2008, 12:00 AM
Jeg kan godt se det kan være delvist nødvendige i forhold til idioter som com975, men jeg vil bare minde om at vi har en del guides i at ændre ens ip adresse ... og derfor vil et evt. ip block jo ikke virke, hvis folk har et minimum af edb kunskaber ... men siden hvornår er i begyndt at ip logge brugerne ?

Eller er det kun her:

og hvorfor i ikke har skrevet at i har ændret den her ... tidligere var serveren sat op til at logge alle brugere som ip 127.0.0.1. :-xSorry, men er du bage for at din IP figurerer på PG? PG er jo på ingen måde ulovlig.. Hvis det endelig er, så kan man, som du selv siger, skjule sin IP ret nemt..

Hvad er den blevet ændret fra?

Sir_Tigerdyret
01-18-2008, 12:19 AM
Jeg er ikke bange for APG ... de har ikke mulighed for at have noget på mig ... og jeg ved udmærket godt at PG ikke er ulovligt ...

Det jeg er betænkelig ved er at det ikke er blevet oplyst at de har ændret det ... dengang jeg startede på forummet i 2005 ... der fremgik det særdeles tydeligt at de havde fusket loggen således at alle ip numre stod som 127.0.0.1 ... og derfor var ubrugelige.

Jeg ønsker ikke at min ip adresse skal stå nogle steder ... ikke fordi det her er ulovligt, men fordi det at oplyse sin ip adresse er at invitere folk til at bryde ind på ens pc'er.

Derudover gætter jeg forkert når jeg siger at det er Pest som har givet jer titel som
Wiki-hjælper og Wiki-mod ... og jeg har set folk som donorer ... jaja, jeg kan se at det er ved at lykkes ham at lave det her om til en røde kors butik ... det næste bliver vel at man skal kunne se saldoen for hvor meget man har doneret og man kun kan stille spørgsmål hvis man betaler x kr. til piratgruppen. :x

Wingless Angel
01-18-2008, 12:31 AM
Derudover gætter jeg forkert når jeg siger at det er Pest som har givet jer titel som
Wiki-hjælper og Wiki-mod ... og jeg har set folk som donorer ... jaja, jeg kan se at det er ved at lykkes ham at lave det her om til en røde kors butik ... det næste bliver vel at man skal kunne se saldoen for hvor meget man har doneret og man kun kan stille spørgsmål hvis man betaler x kr. til piratgruppen. :x

Så du mener ikke, at den inaktivitet der til tider eksisterer på forummet, bør imødekommes af et eller andet incitamentsystem?

decko
01-18-2008, 08:21 AM
Jeg ønsker ikke at min ip adresse skal stå nogle steder ... ikke fordi det her er ulovligt, men fordi det at oplyse sin ip adresse er at invitere folk til at bryde ind på ens pc'er.[/SIZE]

Så skal du nok tage dit net-stik ud. Alle hjemmesider i hele verden logger din IP hver eneste gang du laver et request til deres server.

Her er et eksempel fra min web-server, sådan ser stort set alle hjemmeside-logs ud:

127.0.0.1 - - [17/Dec/2007:09:27:16 -0800] "GET /sites/it%20test/ HTTP/1.1" 200 612
127.0.0.1 - - [17/Dec/2007:09:27:16 -0800] "GET /sites/it%20test/styles/blue.css HTTP/1.1" 200 1075
127.0.0.1 - - [17/Dec/2007:09:27:16 -0800] "GET /sites/it%20test/images/blue/bg.png HTTP/1.1" 200 186
127.0.0.1 - - [17/Dec/2007:09:27:16 -0800] "GET /sites/it%20test/images/blue/top.png HTTP/1.1" 200 10611
127.0.0.1 - - [17/Dec/2007:09:27:16 -0800] "GET /sites/it%20test/images/blue/grass.png HTTP/1.1" 200 21496

Som du kan se er der en log fra hvert billede der bliver hentet på siden. Hvis hjemmesiden så har banner-reklamer, får udbyderen af disse banner-reklamer også din IP-adresse, etc.

Pest
01-18-2008, 09:16 AM
Jeg ønsker ikke at min ip adresse skal stå nogle steder ... ikke fordi det her er ulovligt, men fordi det at oplyse sin ip adresse er at invitere folk til at bryde ind på ens pc'er.
Dette ønske er dybt dybt urealistisk.. Du kan ikke have din daglige gang på internettet uden at den ip du bruger bliver logget et sted. Nu ligger det sådan at vi er hosted på piratbyrans server, så det er ikke vores beslutning længere. Jeg kan ikke på stående fod klargøre over for dig hvor omfattende en logning der er tale om, men jeg kan fortælle dig at serveren _er_ klar over din ip, såvel som google er når du er derinde og søge.. Hell.. Vil næsten smække en plovmand på at vi logger færre oplysninger om dig her en google gør :)

Wiki-hjælper og Wiki-mod ... og jeg har set folk som donorer ... jaja, jeg kan se at det er ved at lykkes ham at lave det her om til en røde kors butik ... det næste bliver vel at man skal kunne se saldoen for hvor meget man har doneret og man kun kan stille spørgsmål hvis man betaler x kr. til piratgruppen. :mad:

Hele den kommentar har jeg som sådan ikke så meget til overs for. Wiki-mods er moderatorer ligesom forum-mods, derfor er det kun naturligt at tilkendegive dem via den rang. Wiki-hjælpere er en rang jeg har givet til nogle få brugere der har brugt _timer_ på at få wiki'et op og stå.
Mht. til donationer har det heletiden været meget vigtigt for os at man ikke åbner op for nogen funktioner via donationer. At du får en rang på forummet er blot en lille tilkendegivelse af anerkendelse for det.. Jeg kan virkelig ikke se problemet, og det scenarie du stiller op der bliver omtrent lige så realistisk som at jeg skulle tildele dig rangen brokkehoved for det indlæg der. Det kan du så vejre lidt.

TwoZero
01-18-2008, 04:18 PM
Hvis man ellers sørger for at benytte relakks eller tilsvarende, så er man over problemet med at ens IP 'flyder' rundt på nettet... Så er der reelt kun den pågældende anonymiseringstjeneste der, hvis de ellers logger, har ens IP...

Så jeg melder mig i koret, der mener at kritikken er forfejlet.

Sir_Tigerdyret
01-18-2008, 05:38 PM
Så du mener ikke, at den inaktivitet der til tider eksisterer på forummet, bør imødekommes af et eller andet incitamentsystem?

Nu var det ikke det jeg kriteserede i det her indlæg, men nej eksperten.dk fik ikke flere brugere eller en større besvarelsesprocenten ved at indføre det for 3 år siden, tilsvarende finder jeg det tåbeligt her - til at starte med er de personer som har den højeste reputation, ikke nødvendigvis dem som er dygtigst - et godt eksempel er at de 2 personer som har forstand på jura begge har under 50 point.

Generelt vedrørende IP

Det er rigtigt at størstedelen af de http sider vi besøger dagligt logger vores ip, hvilket generelt ikke har nogen betydning for mig ... at jeg besøger borsen.dk eller jp.dk dagligt som 100.000 andre brugere er ligegyldigt, man kan lige så godt bruge finde en tilfældig ip ude på nettet, og forsøge på at hacke dem, men er man medlem på piratgruppens hjemmeside ... er der en hvis sandsynlighed for at der kunne være et eller andet spændende på personens harddisk ...

Jeg kunne godt nævne et par stykker herinde, som jeg er rimelig sikker på har interessante data liggende.

Til sagen:

Det jeg forsøgte at sige ... og det i ikke tager stilling til er:

Piratgruppen har tidligere ikke logget deres brugere ... og det fremgik rimeligt tydeligt overalt at de ikke loggede brugerne, da de ændrede det gik en admin ind og ændrede teksterne og slettede de sider som fortalte at de ikke loggede, således at man ikke kunne se at det blev ændret - og her kommer det vigtigste:

DET BLEV IKKE MELDT UD TIL BRUGERNE (hvilket for mig er moralsk forkastelig)

Tilsvarende finder jeg det vanvittigt at man nu har 6 kategori brugere:

Medlem
Donator
Wiki-hjælper
Wiki-mod
Moderator
Administrator

Til at starte med synes jeg det er fint når nogen donere penge enten til at betale at piratgruppens hjemmeside forsat virker eller til at støtte folk som skulle være så uheldig at få et brev fra APG/IFPI, men det vedrører reelt set ikke det der foregår i forummet ... Jeg vil her så lige komme med et surt bogholder opstød ... jeg ved ikke hvor man kan se hvor mange penge der er i de 2 kasser ... og det fremgår heller ikke tydeligt hvor mange donationer der er kommet og størrelsen heraf.

Derudover ... så er jeg i tvivl om hvilken status en Wiki-hjælper og Wiki-mod har ... det er ikke blevet meldt ud ... personlig vil jeg hellere have at i gør dem til moderatore ...

SRJ
01-18-2008, 06:31 PM
@tigerdyret
Med hensyn til bruger betegnelserne, har jeg lagt en lille nyhed op omkring dette, for at skabe klarhed omkring det. Og hvorfor de nye wiki-mods ikke betegnes moderatorer. Du ser den her: http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?p=511291#post511291

Angående karma systemet, meldte vi ud at vi ville prøve det, og se hvordan det går. Det kigger vi stadig på, da det kræver lidt tid, før vi kan evaluere det ordentligt.

Det har så vidt jeg ved altid været holdningen at kassebeholdningen ikke offentliggøres af hensyn til APG. Det er ikke ønskeligt at de kan begynde at regne på hvor mange retssager vores kasse kan klare.

Jeg har ikke en kommentar til IP spørgsmålet pt., men vil godt understrege at jeg ikke finder det helt irrelevant at du tager det op.

Emilml
01-18-2008, 07:02 PM
Hvis du er så bange for at din ip bliver logged kunne du jo bare bruge Tor..
http://www.torproject.org/
og brug firefox extensionen til at skifte mellem tor og din normale ip on the fly..
Det bliver ikke nemmere vedmindre du bruger noget i stil af relakks

Guss
01-18-2008, 08:47 PM
Nu var det ikke det jeg kriteserede i det her indlæg, men nej eksperten.dk fik ikke flere brugere eller en større besvarelsesprocenten ved at indføre det for 3 år siden, tilsvarende finder jeg det tåbeligt her - til at starte med er de personer som har den højeste reputation, ikke nødvendigvis dem som er dygtigst - et godt eksempel er at de 2 personer som har forstand på jura begge har under 50 point.

Helt rigtigt, men som SRJ har udtalt, så er det ved at blive testet. Derfor syntes jeg også din kommentar er vigtigt, for det er jo først og fremmest vigtigst hvad alle "bag skærmen" syntes om det. Jeg ser også selv både gode og dårlige ting i systemet. Mine egne holdninger til det, vil jeg dog komme nærmere ind på når systemet skal bedømmes.

Det er rigtigt at størstedelen af de http sider vi besøger dagligt logger vores ip, hvilket generelt ikke har nogen betydning for mig ... at jeg besøger borsen.dk eller jp.dk dagligt som 100.000 andre brugere er ligegyldigt, man kan lige så godt bruge finde en tilfældig ip ude på nettet, og forsøge på at hacke dem, men er man medlem på piratgruppens hjemmeside ... er der en hvis sandsynlighed for at der kunne være et eller andet spændende på personens harddisk ...

For det første syntes jeg du er lidt dobbeltmoralsk. For i din første post skriver du:"jeg vil bare minde om at vi har en del guides i at ændre ens ip adresse ... og derfor vil et evt. ip block jo ikke virke, hvis folk har et minimum af edb kunskaber", så når nu det er så nemt, burde du jo heller ikke have nogle problemer ved det :) Derudover er det ikke anderledes end hvis du besøgte fx. thepiratebay, hvor man udelukkende ved at det er folk som downloder der besøger siden. Det er jo heller ikke fordi piratgruppen ligger ip'erne til offentlig skue. De bliver gemt på sikkert vis, af folk som har forstand på den slags. Så der er intet at frygte.

Jeg kunne godt nævne et par stykker herinde, som jeg er rimelig sikker på har interessante data liggende.

Der er der sikkert mange herinde som har, men jeg er helt sikker på det er de færeste der ville hacke for at få fat på warez, da man ville kunne skaffe det nemmere, og meget mere sikkert over ftp, bittorent, gnutella netværket osv. endda med bedre hastigheder. Derudover kan du meget sjælendt bruge en ip til noget, du kan fx bare søge på google, og du vil finde milioner af ip adresser.

Tilsvarende finder jeg det vanvittigt at man nu har 6 kategori brugere:

Medlem
Donator
Wiki-hjælper
Wiki-mod
Moderator
Administrator

Hvorfor er det vanvittigt? Jeg vil da mene det er rimelig relevant for andre, at de ved hvem de skal kontakte, i en situation hvor de får brug for det. og at vise hvem der har doneret syntes jeg er det mindste man kan gøre, for dem som der er så venlige at hjælpe. Jeg kan slet ikke se hvad problemet er, med de flere forskellige statuser. Her vil jeg gerne lige have du uddyber dit synspunkt på problemet. og så vil jeg også lige til info fortælle, at der også en status der hedder "PGstaff" ;)

Til at starte med synes jeg det er fint når nogen donere penge enten til at betale at piratgruppens hjemmeside forsat virker eller til at støtte folk som skulle være så uheldig at få et brev fra APG/IFPI, men det vedrører reelt set ikke det der foregår i forummet ... Jeg vil her så lige komme med et surt bogholder opstød ... jeg ved ikke hvor man kan se hvor mange penge der er i de 2 kasser ... og det fremgår heller ikke tydeligt hvor mange donationer der er kommet og størrelsen heraf.

Som jeg tidligere har udtalt, så syntes jeg det er det mindste man kan gøre, for den som har doneret, og været så venligsindet at hjælpe PG. Derudover syntes jeg ikke at se noget problem i, at man viser hvem der har hjulpet økonomisk? det sætter jo ikke dem der ikke har gjort det i dårligere lys.
Hvis du vil se hvor meget der er doneret via sms, så kan det ses her: http://piratgruppen.org/sms/sms.php
Bank indbetalinger kan dog ikke ses online. Men status på hjælp til vBulletin licens er også offentliggjort før, det eneste der er skjult, er faktisk indbetaling til "den digitale retshjælp". Og det kan jeg godt se fordellen i, at oplyse til alle og enhver. Men du kan jo prøve spørge, om du må se regnskaberne til den der holder styr på det. (hved ikke lige hvem det er)

Derudover ... så er jeg i tvivl om hvilken status en Wiki-hjælper og Wiki-mod har ... det er ikke blevet meldt ud ... personlig vil jeg hellere have at i gør dem til moderatore ...
Wiki-hjælper er nogle som har hjulpet med at få wikiet op at stå.
Wiki-mod er nogle som også har hjulpet til med wikiet, og som nu er moderators for wikiet, og er dem som holder styr på det osv, præcis som der også er moderators her på forummet. Men jeg er helt enig med dig i at det måske skulle have været bedre oplyst hvad det var for nogle nye statuser der var kommet.
[SRJ-edit: Som tidligere nævnt, det er meldt ud nu, KLIK FOR NYHED (http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?p=511291#post511291) ]

Håber det kunne bruges til noget, og glæder mig til at få feedback på de spørgsmål jeg havde :)

Sir_Tigerdyret
01-19-2008, 12:54 AM
@tigerdyret
Angående karma systemet, meldte vi ud at vi ville prøve det, og se hvordan det går. Det kigger vi stadig på, da det kræver lidt tid, før vi kan evaluere det ordentligt.
Det er jeg klar over, jeg omtalte det kun op fordi Wingless Angel kommenterede min holdning til det, faktisk har jeg selv forslået at det så vidt jeg husker skulle køre til minimun 1 februar før det blev evalueret.

Meddelelsen om karma systemet:
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=86759

Det har så vidt jeg ved altid været holdningen at kassebeholdningen ikke offentliggøres af hensyn til APG. Det er ikke ønskeligt at de kan begynde at regne på hvor mange retssager vores kasse kan klare.

Nu har i to adskilte kasser, den ene er til at hjælpe i forhold til APG ... og den kan jeg godt se en ide at holde hemmelig ... det gør det jo så desværre også svært at sige om i har brug for penge i den ... men uden at jeg tror jeg afslører for meget, så er det ikke er overdreven hvad der ligger deri.

Den anden indeholder tilskuddene til vBulletin licensen og pladsen ved den svenske udbyder som hoster denne side, den tror jeg ikke der vil ske det store betydning at føre et offentligt regnskab herpå.

Hvis du er så bange for at din ip bliver logged kunne du jo bare bruge Tor..
http://www.torproject.org/
og brug firefox extensionen til at skifte mellem tor og din normale ip on the fly..
Det bliver ikke nemmere vedmindre du bruger noget i stil af relakks
Tak for det, hvis du havde læst begge mine indlæg vil du vide at jeg ikke har problemer med at finde en mulighed for at undgå logning ... hvilket måske bl.a. skyldes at jeg selv har forslået en del af dem :wink:

For det første syntes jeg du er lidt dobbeltmoralsk. For i din første post skriver du:"jeg vil bare minde om at vi har en del guides i at ændre ens ip adresse ... og derfor vil et evt. ip block jo ikke virke, hvis folk har et minimum af edb kunskaber", så når nu det er så nemt, burde du jo heller ikke have nogle problemer ved det Derudover er det ikke anderledes end hvis du besøgte fx. thepiratebay, hvor man udelukkende ved at det er folk som downloder der besøger siden. Det er jo heller ikke fordi piratgruppen ligger ip'erne til offentlig skue. De bliver gemt på sikkert vis, af folk som har forstand på den slags. Så der er intet at frygte.
Jeg synes ellers jeg gjorde det ufattelig klart, mit problem er ikke at der bliver logget, men at i ændre procedure uden at fortælle det ...

En hjemmeside som piratgruppen.org er som jeg har forstået det en stor database fil ... uden at vide det vil jeg skyde på at piratgruppens er på ca. 32 gigabytes (jeg synes at have læst at den fyldte 27-28 dengang i flyttede den) ... den indeholder samtlige forumbeskeder ... hvis jeg skal hacke piratgruppen.org, skal jeg sådan set bare gætte navnet på filen, så kan jeg hente den ... filen kan som sådan ikke beskyttes, maksimalt krypteres.

Der er der sikkert mange herinde som har, men jeg er helt sikker på det er de færeste der ville hacke for at få fat på warez, da man ville kunne skaffe det nemmere, og meget mere sikkert over ftp, bittorent, gnutella netværket osv. endda med bedre hastigheder. Derudover kan du meget sjælendt bruge en ip til noget, du kan fx bare søge på google, og du vil finde milioner af ip adresser.
Nu ville jeg ikke være interesseret i warez ... hvis du lader mærke til det skriver jeg data.

Hvorfor er det vanvittigt? Jeg vil da mene det er rimelig relevant for andre, at de ved hvem de skal kontakte, i en situation hvor de får brug for det. og at vise hvem der har doneret syntes jeg er det mindste man kan gøre, for dem som der er så venlige at hjælpe. Jeg kan slet ikke se hvad problemet er, med de flere forskellige statuser. Her vil jeg gerne lige have du uddyber dit synspunkt på problemet. og så vil jeg også lige til info fortælle, at der også en status der hedder "PGstaff" .
Nu er der rigtig rigtig mange niveauer i det her, men lad os tage nogle af de vigtigste.

• For det første melder man altid ændringer ud før man foretager dem - det er fornuftigt for en virksomhed og det er også fornuftigt her (jeg kan se at SRJ har gjort det nu)
• For det andet viser alt det organisations og ledelsesteori jeg har haft (hvilket er en hel del), at man aldrig bør opbygge en flerstrenget struktur.
• Dernæst er det et eller andet sted i statussen som donator gemt en forkvaklet moralsk opfattelse – for mig er det på niveau med ham som (under et pigenavn) bad om hjælp til at vælge en mobiltelefon, og hvis vi klikkede på hans link, tjente han 50 øre.

Og det kan jeg godt se fordellen i, at oplyse til alle og enhver. Men du kan jo prøve spørge, om du må se regnskaberne til den der holder styr på det. (hved ikke lige hvem det er).
Jeg har svaret på det meste af det her under SRJ indlægget. Men eller er det rigtigt ... jeg kan oplyse det at Pest står for Vbulleting og jeg tror Klawz står for "APG kassen", som det fremgår af den nedenstående har jeg spurgt til Vbulleting kassen ...

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=75247

Og jeg bryder mig ikke om når man svarer på den måde Pest gør, jeg sidder til daglig i en afdeling tilknyttet økonomiafdelingen, og hvis jeg fik det svar som Pest gav, havde jeg informeret min chef om at der var noget galt (og vi nok burde bede et hold revisorer om at kikke på sagen), jeg vil bl.a. minde om at pengene fra CBB løber ind på den her konto.

Wiki-hjælper er nogle som har hjulpet med at få wikiet op at stå.
Wiki-mod er nogle som også har hjulpet til med wikiet, og som nu er moderators for wikiet, og er dem som holder styr på det osv, præcis som der også er moderators her på forummet. Men jeg er helt enig med dig i at det måske skulle have været bedre oplyst hvad det var for nogle nye statuser der var kommet.

Jeg tror jeg vil starte med at sige at jeg synes det er en genial ide … som forhåbentlig vil gøre vores guides langt bedre … men jeg er ked af at I har slettet alle de gamle guides … noget af det bl.a. er skrevet i forhold til at få besøg af fogeden er/var rimelig godt …

[Tilføjet]
Det er så ikke korrekt at de gamle guides ikke stadig ligger der:
http://www.piratgruppen.org/wiki/ind...sten#Sikkerhed (http://www.piratgruppen.org/wiki/ind...sten#Sikkerhed)
Men som Guss gør opmærksom på her kan man ikke linke til en guide som slutter med et ".".
http://www.piratgruppen.org/forum/sh...ad.php?t=84890[Tilføjelse (http://www.piratgruppen.org/forum/sh...ad.php?t=84890[Tilføjelse) slut]

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men hvis det kan vil det nok være en god ide at Wiki ”medarbejderne” skal godkende evt. ændringsforslag, det kunne evt. laves sådan at man kan se begge til ændringsforslaget er godkendt … jeg må sige at jeg ved ikke om lade sig gøre og hvis det kan hvor stor en arbejdsbyrde det vil være … men ellers kunne jeg godt forstille mig at gode artikler vil blive slettet … f.eks. kan APG have interesse heri.

Dernæst vil jeg gerne sige at jeg helt sikker på at i vil gøre et godt stykke arbejde i forhold til Wiki delen … jeg støder ofte på Guss på forummet … og ved at han generelt gør et godt stykke arbejde, det samme gælder Skaery, jeg synes ikke jeg ser ham så tit, men generelt mener jeg at det i skriver plejer at være fornuftigt (jeg vil her lige påpege at jeg er jyde).

Jeg er til gengæld modstander af et det skal fremgå af forummet, når det ikke har betydning i forhold hertil, det kan stå under ”gruppe medlemskab”. Derimod bør det tydeligt fremgå i Wiki delen, hvilket det ikke gør i dag.

Pest
01-19-2008, 01:57 AM
Den anden indeholder tilskuddene til vBulletin licensen og pladsen ved den svenske udbyder som hoster denne side, den tror jeg ikke der vil ske det store betydning at føre et offentligt regnskab herpå.Vi er hosted gratis hos piratbyran.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men hvis det kan vil det nok være en god ide at Wiki ”medarbejderne” skal godkende evt. ændringsforslag, det kunne evt. laves sådan at man kan se begge til ændringsforslaget er godkendt … jeg må sige at jeg ved ikke om lade sig gøre og hvis det kan hvor stor en arbejdsbyrde det vil være … men ellers kunne jeg godt forstille mig at gode artikler vil blive slettet … f.eks. kan APG have interesse heri.

Ganske almindelig standard på et wiki er at du kan reverte tilbage til tidligere versioner (tænk windows genddannelse).
Når en artikel bliver ændret, gemmes den gamle version også.

Sir_Tigerdyret
01-19-2008, 10:10 AM
Faktisk diskuterede vi allerede problemet med at admins kan rette i indlæg uden at det kan ses den 20/9 2006. (og så er der flere som påstår jeg lider af alzheimers)

Mulighed for admins til at rette i andres indlæg
Nu har jeg ikke problemer med at du gjorde det, men det bør kunne ses på samme måde som man kan se at jeg selv har redigeret i det.

Indsat af pest
Dette kommer ikke. Vi administratorer skal nok gøre opmærksomme på når vi redigerer i et indlæg som vi altid har gjort.

Guss
01-19-2008, 12:31 PM
Nu har i to adskilte kasser, den ene er til at hjælpe i forhold til APG ... og den kan jeg godt se en ide at holde hemmelig ... det gør det jo så desværre også svært at sige om i har brug for penge i den ... men uden at jeg tror jeg afslører for meget, så er det ikke er overdreven hvad der ligger deri.

Den anden indeholder tilskuddene til vBulletin licensen og pladsen ved den svenske udbyder som hoster denne side, den tror jeg ikke der vil ske det store betydning at føre et offentligt regnskab herpå.
den digitale retshjælp, har altid er brug for penge :) den kasse KAN IKKE få for lidt.
mht. vBulletin licensen, så kan jeg godt følge dig, men jeg tror det bliver svært, at gøre den mere offentlig, end den er nu.
Og hvis der på et tidspunkt mangler penge til næste års licens, så er jeg sikker på det vil blive skrevet. Samtidigt kan du sikkert også få status, hvis du spørg om det. (som jeg kan se du har gjort)
Jeg synes ellers jeg gjorde det ufattelig klart, mit problem er ikke at der bliver logget, men at i ændre procedure uden at fortælle det ...

Helt klart syntes jeg ikke du gjorde det, for i dit andet indlæg skrev du bl.a.:"Jeg ønsker ikke at min ip adresse skal stå nogle steder" så, jeg troede det var begge ting du var utilfredse med. Men nok om det, for hvis du har det fint med logningen, så sprænger jeg da det emne over:) Men til det med, at det ikke er alt, som er blevet fortalt. Jeg syntes også selv det er lidt uheldigt det ikke er blevet gjordt ordenligt, for der skulle jo helst ikke opstå nogle misforståelser. Og jeg kan sagtens følge dig i det er forkert det kun er nye medlemmer der er blevet gjort opmærksom på det. Jeg tror dog der har været en form for kummonikations fejl, hvilket er meget uheldigt. Men jeg ved det ikke med sikkerhed, da jeg slet ikke har haft indflyelse på det, så det svar vil jeg overlade til admins.

En hjemmeside som piratgruppen.org er som jeg har forstået det en stor database fil ... uden at vide det vil jeg skyde på at piratgruppens er på ca. 32 gigabytes (jeg synes at have læst at den fyldte 27-28 dengang i flyttede den) ... den indeholder samtlige forumbeskeder ... hvis jeg skal hacke piratgruppen.org, skal jeg sådan set bare gætte navnet på filen, så kan jeg hente den ... filen kan som sådan ikke beskyttes, maksimalt krypteres.

Nu ville jeg ikke være interesseret i warez ... hvis du lader mærke til det skriver jeg data.
Den kan på mange måder beskyttes. Der findes tusindvis af løsninger, og jeg ved, at dem der styre PG's server, er folk som har styr på det. Fx kan filen være beskyttet så det kun er en ip der kan hente filen, men jeg kender ikke selv til, hvordan PG har gjort.

Nu er der rigtig rigtig mange niveauer i det her, men lad os tage nogle af de vigtigste.

• For det første melder man altid ændringer ud før man foretager dem - det er fornuftigt for en virksomhed og det er også fornuftigt her (jeg kan se at SRJ har gjort det nu)
• For det andet viser alt det organisations og ledelsesteori jeg har haft (hvilket er en hel del), at man aldrig bør opbygge en flerstrenget struktur.
• Dernæst er det et eller andet sted i statussen som donator gemt en forkvaklet moralsk opfattelse – for mig er det på niveau med ham som (under et pigenavn) bad om hjælp til at vælge en mobiltelefon, og hvis vi klikkede på hans link, tjente han 50 øre.

Ændringerne blev også meldt ud på forsiden samtidigt med at wiki kom live. Det eneste som ikke blev meldt, var at Skaery og jeg var blevet Mod for wikiet, og det undskylder jeg.
Ang status, så syntes jeg stadig det er det helt rigtige, og det er jo ikke meget anderledes en hos firmaer, hvor folk også har forskellige titler, som kan ses i forskellige sammenhæng med firmaet. Men sådan et synspunkt tror jeg vi kan diskutere længe uden at komme til enighed i. Men hvis man selv ønsker at donere anonymt, så er muligheden der også. http://piratgruppen.org/spip.php?article865

Jeg tror jeg vil starte med at sige at jeg synes det er en genial ide … som forhåbentlig vil gøre vores guides langt bedre … men jeg er ked af at I har slettet alle de gamle guides … noget af det bl.a. er skrevet i forhold til at få besøg af fogeden er/var rimelig godt …

det er allerede besvaret :) så det vil jeg ikke uddybe.
[Tilføjet]
Det er så ikke korrekt at de gamle guides ikke stadig ligger der:
http://www.piratgruppen.org/wiki/ind...sten#Sikkerhed (http://www.piratgruppen.org/wiki/ind...sten#Sikkerhed)
Men som Guss gør opmærksom på her kan man ikke linke til en guide som slutter med et ".".
http://www.piratgruppen.org/forum/sh...ad.php?t=84890[Tilføjelse (http://www.piratgruppen.org/forum/sh...ad.php?t=84890[Tilføjelse) slut]

Dernæst vil jeg gerne sige at jeg helt sikker på at i vil gøre et godt stykke arbejde i forhold til Wiki delen … jeg støder ofte på Guss på forummet … og ved at han generelt gør et godt stykke arbejde, det samme gælder Skaery, jeg synes ikke jeg ser ham så tit, men generelt mener jeg at det i skriver plejer at være fornuftigt (jeg vil her lige påpege at jeg er jyde).
Som du selv påpegede, så er jeg en døgnflue på PG, hehe :D så jeg holder hele tiden øje med om der sker ændringer. og ændringer kan altid genskabes, så derfor er det frit for alle nu, at de kan redigere i det. Men hvis der kommer nogle problemer, har vi jo nu muligheden for ip-ban, og så længe det ikke udgør et problem, vil wikiet køre lige så frit som nu.

Jeg er til gengæld modstander af et det skal fremgå af forummet, når det ikke har betydning i forhold hertil, det kan stå under ”gruppe medlemskab”. Derimod bør det tydeligt fremgå i Wiki delen, hvilket det ikke gør i dag. Det fremgår under siden wikiets kontaktpersoner, som man kan læse i retningslinjerne, og ved Generelle forbehold: http://piratgruppen.org/wiki/index.php/Kontaktpersoner
Jeg vil også gøre det mere tydeligt, og der vil komme mere tekst om hvordan wiki'et fungere og kan bruges. Jeg kan desværre ikke lave de store ændringer nu, for jeg har kun de rettigheder som medlemmere har nu, som skyldes et kodnings problem, som vil blive rettet hurtigts muligt. Dvs at jeg ikke kan ændre i "kernesiderne".

Sir_Tigerdyret
01-19-2008, 02:07 PM
Øhh ... jeg tager udgangspunkt i dit øverste indlæg ... jeg har ikke læst det nederste.

Mht. vBulletin licensen, så kan jeg godt følge dig, men jeg tror det bliver svært, at gøre den mere offentlig, end den er nu.
Hvor svært kan det være ... det kan lavet som et løbende regnskab i forummet som vist nedenunder:

200x
***************************Bevægelser * Saldo
01/01 200x overført fra sidste år **** 211,82 ** 211,82
01/01 200x Årets rentetilskrivning **** 0,82 ** 212,64
23/01 200x donation fra xsy ******** 25,00 ** 237,64
09/04 200x donation fra anonym ***** 75,00 ** 312,64
24/05 200x donation fra psle ******* 200,00 ** 512,64
01/06 200x Årets licens **********- 500,00 ** 12,64
30/07 200x donation fra 2ls3 ******** 50,99 ** 163,63
28/12 200x donation fra APG *********0,01 ** 163,64 :wink:
31/12 200x overført til næste år *****163,88 *** 0,00

200x+1
Bevægelser Saldo
01/01 200x+1 overført fra sidste år ***163,88 **163,88

(hvis jeg har ramt nogens brugernavne var det ikke tilsigtet.)

Og hvis der på et tidspunkt mangler penge til næste års licens, så er jeg sikker på det vil blive skrevet. Samtidigt kan du sikkert også få status, hvis du spørg om det. (som jeg kan se du har gjort).
En status for mig er det ovenstående ... ikke et eller andet samlet beløb.

Helt klart syntes jeg ikke du gjorde det, for i dit andet indlæg skrev du bl.a.:"Jeg ønsker ikke at min ip adresse skal stå nogle steder" så, jeg troede det var begge ting du var utilfredse med.
Nu ved jeg ikke hvor meget du bider mærke i de forskellige brugere, men hvis du gør ville du kunne huske at jeg en del gange har "reklameret" for relakks.com.

Men nok om det, for hvis du har det fint med logningen, så sprænger jeg da det emne over.
Jeg har det ikke fint med at blive logget, men jeg ved hvordan jeg kan undgå det.

Men til det med, at det ikke er alt, som er blevet fortalt. Jeg syntes også selv det er lidt uheldigt det ikke er blevet gjordt ordenligt, for der skulle jo helst ikke opstå nogle misforståelser. Og jeg kan sagtens følge dig i det er forkert det kun er nye medlemmer der er blevet gjort opmærksom på det. Jeg tror dog der har været en form for kummonikations fejl, hvilket er meget uheldigt. Men jeg ved det ikke med sikkerhed, da jeg slet ikke har haft indflyelse på det, så det svar vil jeg overlade til admins.
Det er ikke et kommunikationsbridst når man går ind og retter i regnerne for brug af forummet uden at gøre opmærksom på det ... der er noget helt galt.

For det første sletter man ALDRIG de gamle regler, man laver et nyt og skriver nede i bunden hvad man har ændret ... og så gælder de nye regler fra den dag det bliver offentliggjort ... modsat kan man jo lave "banke" folk for regelændringer som er lavet efterfølgende.

Jeg kan stadig ikke se hvorfor administratore skal kunne gå ind og rette i andres / egne indlæg uden at det kan ses, og hvis piratgruppen har en admin som ikke kan finde ud af at styre det ... så er det jo endnu en grund til at få det ændret ...

Den kan på mange måder beskyttes. Der findes tusindvis af løsninger, og jeg ved, at dem der styre PG's server, er folk som har styr på det. Fx kan filen være beskyttet så det kun er en ip der kan hente filen, men jeg kender ikke selv til, hvordan PG har gjort.
Nu er jeg ikke i tvivl om at PEST har styr på det, og dem fra piratbyran er uden at kende dem nok heller ikke begyndere.

Som du selv påpegede, så er jeg en døgnflue på PG, hehe så jeg holder hele tiden øje med om der sker ændringer. og ændringer kan altid genskabes, så derfor er det frit for alle nu, at de kan redigere i det. Men hvis der kommer nogle problemer, har vi jo nu muligheden for ip-ban, og så længe det ikke udgør et problem, vil wikiet køre lige så frit som nu.
Det lyder rigtigt godt ... jeg er ikke helt sikker på at det ikke kan forstås negativt (det med at jeg synes jeg ser dig ofte herinde) hvis man ønsker det, men der var i hvert faldt ikke ment negativt.

SRJ
01-19-2008, 02:56 PM
@tigerdyret
Ang. status på donationer osv. vil jeg godt love dig at jeg tager det med på næste staff møde, som finder sted i uge 5. Herefter skal der nok komme en udmelding på hvad der blev besluttet.

Med hensyn til at kunne se om en admin har redigeret i noget. Det kan man jo i dag, i det at forummet laver en "sidst redigeret af" i bunden af indlægget. Derudover skriver vi det altid, når det evt. foregår. (Er faktisk ret sjældent).
Jeg mener bestemt ikke at der er nogle blandt forum mods og admins, der ikke kan styre deres ansvar. Så havde de ikke de rettigheder, det vil jeg godt være garant for.

Pest
01-19-2008, 04:04 PM

Jeg har på stående fod ikke tid til en længere gennemgang af dit indlæg, men jeg vil gerne lige dimenterer dette. Ganske rigtigt. Databasen ligger i en fil. MEN, som det gør sig gældende for 99% af alle mysqldatabaser ligger filerne slet ikke tilgængelige under public_html (den sektion af vores filer som I har adgang til). Det vil derfor kræver meget mere end blot at gætte et eller andet filnavn for at få fingrene i vores database. Yderligere tillader vores database kun adgang fra localhost, dvs. at du ikke fra din egen computer kan forsøge dig med at bruteforce dig vej ind eller andre lignende metoder. Når vi logger på vores database foregår det via en SSH-tunnel. Derudover kører vi også med en parallel-database der spejler alt indholdet af forummet. In short, går den ene database ned, tager den anden over og vise versa.. Denne database modtager imidlertid eksterne inputs og kører altså ikke kun localhost, men eftersom jeg og databaseindehaveren (som iøvrigt også er et medlem af Piratgruppen) er de eneste der kender til adressen, og jeg iøvrigt er den eneste der kender til adgangspræmiserne er der heller ikke nogen nævneværdig risiko indvolveret der.

Skulle det derudover lykkes en eller anden gal hakker at få fat på vores database. Hva så? Hvad regner du med at han vil finde der ikke allerede ville kunne høstes fra forummet med hjælp fra et standard script?
Vores dybt dybt interne forum-sektion kun for admins? Vi har en. Vi bruger den når vi holder irl-møde til hurtigt at smide bunker af tekst efter hinanden, men der ligger intet der kan kompromitere piratgruppens sikkerhed.
Jeres kodeord? Nej, de er krypteret og ikke på en "lol jeg har rainbowtable" agtig måde. Der skal mere end en god portion tålmodighed og en supernørd til at bryde dem op.
Jeres ip'er? Igen. Der er ingen risiko indvolveret i at være medlem af piratgruppen. Du siger at det måske er mere kompromitterende at have sin ip neglet fast på piratgruppen fordi der sikkert er mange der ligger inde med belastende data. Godt så. 85.82.230.118 Her har du min ip. Et andet sted på forummet vil du kunne se mit navn er Kaspar Kjeldsen. Jeg ligger højst sandsynligt inde med "belastende data" hvilket også fremgår af det interview jeg medvirkede i med Rene Aunsbjerg som nok snart bliver offentliggjort i offtopic (jeg har skrevet til ham).
Jeg gentager. At din ip er på piratgruppen giver ikke APG et greencard til at få en dommerkendelse på at de må troppe op med en foged.
Det var alt for nu.

Full
01-19-2008, 04:23 PM

Eller er det kun her:

og hvorfor i ikke har skrevet at i har ændret den her ... tidligere var serveren sat op til at logge alle brugere som ip 127.0.0.1. :-x
det websted du linket er den Ip adresser der står det er com975 han sagder til mig efter i ban ham så hacker jeg jer
han er nemliger min ven men ikke mere han er ikke god til at staver
han har sagt han har opretter en burger i her så sagder han bevil ban og så sagder han jeg hacker laver spam-bots
han er The worlds biggets crazy monkey klad ham det for han hedder monti er 10 år jeg 16

Pest
01-19-2008, 04:24 PM
det websted du linket er den Ip adresser der står det er com975 han sagder til mig efter i ban ham så hacker jeg jer
han er nemliger min ven men ikke mere han er ikke god til at staver
han har sagt han har opretter en burger i her så sagder han bevil ban og så sagder han jeg hacker laver spam-bots
han er The worlds biggets crazy monkey klad ham det for han hedder monti er 10 år jeg 16
nogle mennesker burde ikke have adgang til dynamisk ip.
Banned for gud ved hvilken gang.

jefutte
01-19-2008, 06:33 PM
Så vidt jeg lige kan se ligger hele grunden til dette topic i denne linje:
Nu kan jeg ikke huske hvor lang tid siden det er det blev skrevet at alles IP fremstod som 127.0.0.1.. Men hvis Pest skulle søge hele forummet igennem hver gang der blev lavet en ændring i forhold til hvad der tidligere er skrevet (for 1½-2 år siden?!) så ville udviklingen af PG nok gå rimelig langsomt..

Wiki-hjælper og Wiki-mod ... og jeg har set folk som donorer ... jaja, jeg kan se at det er ved at lykkes ham at lave det her om til en røde kors butik ... det næste bliver vel at man skal kunne se saldoen for hvor meget man har doneret og man kun kan stille spørgsmål hvis man betaler x kr. til piratgruppen.Så de folk der hjælper til med at udvikle PG må ikke få en form for hæder eller på anden måde blive "belønnet" for deres arbejde?
Jeg havde ikke set jeg havde fået den titel før jeg læste det du skrev der.. Jeg er såmænd hamrende ligeglad med min titel.. En titel siger mig intet, jeg hjalp med wiki'et af egen fri vilje og ikke for at få noget igen.. Men havde jeg selv et forum ville jeg uden tvivl lave noget ala det samme til dem der hjalp mig.

og man kun kan stille spørgsmål hvis man betaler x kr. til piratgruppen.Der røg seriøsiteten i dit indlæg..

Sir_Tigerdyret
01-19-2008, 07:49 PM
[Off topic]

Nu ved jeg ikke om i bør overveje om det er en god ide at i blocker de 2 ip range som com975 dynamiske ip er på ... det går jo før eller senere ud over andre.

[On topic]

@SRJ
Det lyder godt.

@Pest
For mig giver det du skriver ikke meget mening, hvilket formodentlig skyldes som du selv skriver at du ikke har læst det, men derudover undre det mig lidt at piratgruppens hjemmeside skulle være bedre beskyttet tilsvarende sider.

Hvis du kan huske det, så har jeg tidligere sendt dig en pm, med din navn, adresse, by og telefonnummer - fordi jeg synes det var dumt af dig ikke at fjerne noget fra forummet (jeg specificere ikke hvad det er fordi så kan man jo lede efter det). Tilsvarende mener jeg at det er dumt af dig at oplyse din ip, ikke fordi APG kommer løbende, men det kunne der jo være andre som gjorde.

Hvis nogle skulle få den ide at der ligger en trussel det jeg skrev tidligere (jeg kan ikke helt tyde om det er det Pest mener jeg mener :wink:) eller i det ovenstående kapitel, så har i misforstået det - det er på ingen måde min hensigt.

Ps. hvis jeg ikke har sagt det tidligere, så anser jeg det som værende mere sandsynligt at få en komet i hovedet, end at jeg bliver taget af APG, og risikoen for at blive taget som følge af mine indlæg her, anser jeg som værende præcis "0".

Nu kan jeg ikke huske hvor lang tid siden det er det blev skrevet at alles IP fremstod som 127.0.0.1.. Men hvis Pest skulle søge hele forummet igennem hver gang der blev lavet en ændring i forhold til hvad der tidligere er skrevet (for 1½-2 år siden?!) så ville udviklingen af PG nok gå rimelig langsomt.

Nu vil jeg gerne vide hvor det står og jeg synes at Pest skulle lave den søgning og lave de rettelser ?

Det jeg siger er at jeg mener det skulle have været meldt ud.

Derudover har jeg efterfølgende tilføjet at man som admin ikke bør kunne rette uden det kan ses, slet ikke i den her:

(Jeg kommer med flere forhold jeg finder betænkelig, det er i forhold til hvad jefutte skriver)

Så de folk der hjælper til med at udvikle PG må ikke få en form for hæder eller på anden måde blive "belønnet" for deres arbejde?
Jefutte det spørgsmål der er en republikaner værdig (svarer lidt til at spørge om du er mod liv), og nej jeg har intet mod at man belønner dem som gør en indsats, men jeg har noget mod at man skaber forvirring, og hvis belønningen skaber forviring, så har jeg noget mod den.

Jeg havde ikke set jeg havde fået den titel før jeg læste det du skrev der.. Jeg er såmænd hamrende ligeglad med min titel.. En titel siger mig intet, jeg hjalp med wiki'et af egen fri vilje og ikke for at få noget igen.. Men havde jeg selv et forum ville jeg uden tvivl lave noget ala det samme til dem der hjalp mig.
Øhh, jeg må blankt erkende at hvis der var en pointe her, så går jeg glib af den.

jefutte
01-20-2008, 03:16 AM
Nu vil jeg gerne vide hvor det står og jeg synes at Pest skulle lave den søgning og lave de rettelser ?
Det siger du jo selv her:
Det jeg siger er at jeg mener det skulle have været meldt ud.

Jefutte det spørgsmål der er en republikaner værdig (svarer lidt til at spørge om du er mod liv), og nej jeg har intet mod at man belønner dem som gør en indsats, men jeg har noget mod at man skaber forvirring, og hvis belønningen skaber forviring, så har jeg noget mod den.Jeg kan så ikke se hvor det skaber forvirring, men lad os bare lade det ligge.. Der er vi enige :)

Øhh, jeg må blankt erkende at hvis der var en pointe her, så går jeg glib af den.Pointen var at jeg tror du var imod folk blev belønnet for deres arbejde, eller at folk kun gjorde det for at få en speciel status.. Havde lidt et dårligt tidspunkt der, så må indrømme det var lidt lame det jeg skrev :)

Nå.. Byturen slutter her...

Sir_Tigerdyret
01-20-2008, 05:19 PM
@jefutte

Så lægger vi ikke det samme i ordene ....

Det her er for mig et eksempel på en udmelding.

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?p=511291#post511291

SRJ
01-30-2008, 07:51 PM
@tigerdyret
Ang. status på donationer osv. vil jeg godt love dig at jeg tager det med på næste staff møde, som finder sted i uge 5. Herefter skal der nok komme en udmelding på hvad der blev besluttet.

Som sagt, det har været en tur på staff møde nu.
Der kommer selvsagt ikke en status på retshjælpens kasse.
Men den anden kasse kommer der en status på. Denne har vi klar i løbet af en 14 dages tid.
Og bare rolig, vi skal ikke lige bruge 14 dage til at købe billetter sydpå eller sminke nogle tal, tværtimod. Der er lige et par konti der skal flyttes lidt rundt og derefter kommer der en status.
Jeg håber dette er tilfredsstillende.

Sir_Tigerdyret
02-14-2008, 08:09 PM
Der kommer selvsagt ikke en status på retshjælpens kasse. Men den anden kasse kommer der en status på. Denne har vi klar i løbet af en 14 dages tid..

Øhh mig eller er der ikke sket noget.

Derudover så vil jeg gerne lige bringe den her .... som et indspark til vores egen karma system ... det blev et stort problem på eksperten fordi nogle enkelte gik voldsomt op i systemet ... og der så var nogen "COM975" brugere ...

Karmasystemet er fjernet fra Eksperten
7. februar 2008, 15:49

Hej.

Til stor glæde for alle, kan jeg oplyse at vi har besluttet at fjerne karmasystemet på Eksperten.

Alle karma'er er blevet slettet og alt vedr. karmasystemet er fjernet. Karmasystemet vil alligevel være fjernet i den nye version af Eksperten, men kontroverserne er den seneste tid blevet større og værre, hvilket har fået os til at fjerne systemet nu.

Mvh.
Michael Geertsen / Snowball
Eksperten.dk Administrator

http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=169 (http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=169)

Derudover undre det mig lidt at i ikke kom med en officiel udmelding om at administratorer ikke fremover (ikke at det er et problem med de 2 vi har i øjeblikket) vil rette i officielle tekster uden at lade det fremgå, samt en holdning til de mange nye type "brugere".

SRJ
02-14-2008, 09:09 PM
Hej Sir_Tigerdyret!

Først, ang. status, som jeg skrev ville være klar i løbet af en 14 dages tid. Vi havde et møde igen i forgårs, og tallene var desværre ikke klar. Det skyldes at Copy/Paste (det er ham der fikser de tal), ikke har fået det ordnet. Det har han ikke da der har været en del arbejde at se til med den nylige Pirate Bay sag. De hektiske første 48 timer efter dommen blev offentliggjort tør jeg garantere for at Copy/Paste ikke lavede andet end at snakke med journalister og skrive pressemeddelelser. Piratgruppen spekulerer selvfølgelig stadig i hvordan sagen håndteres bedst, så det falder ud til vores fordel. Vi regner med at have det klar til næste møde i stedet for. (ca. 14 dage fra nu).

Det andet du nævner vedr. brugere har vi ikke haft oppe at vende.
Når vi snakker typer af brugere på forum findes der stadig kun 3. "Medlem", "Moderator", "Administrator". Hvad der ellers måtte stå under folks navn er blot en titel der tilføjes manuelt og altså ikke en brugergruppe.

SRJ
04-25-2008, 04:10 PM
Hej!

Noget, for ikke at sige meget, for sent, i forhold til hvad der blev skrevet her i forummet, men nu er kontierne gjort op.

Klauz har førhen været kontoholder og administrator på økonomien, han har som i nok har bemærket trukket sig lidt tilbage, så der har været skifte på kontoholder fronten og Copy/Paste (Sebastian) har den nu.

Det er lige gået i orden og der står i øjeblikket 15.000 kr. på vores "propaganda" konto. Dvs. den konto som financierer nye kampagner, indkøb af nyt til shoppen osv.

Vi har som bekendt to kontier, den anden er den der indeholder alle pengene der er doneret til Den Digitale Retshjælp, som man jo kan søge hvis man kommer i bekneb.
Denne konto er det besluttet at vi ikke oplyser beløb på, da det vil være en åbenlys fordel for APG at kende dette tal. Men vi kan sige at der i øjeblikket er et "passende" beløb på den. :)

Håber dette var tilfredsstillende.

Sir_Tigerdyret
04-25-2008, 06:19 PM
Derudover har i en 3. konto, som finansierer vBulletin licensen som Pest administrer.

De 2 kontoer som er "åbne" er det muligt at få et lidt mere advanceret regnskab ud af dem, altså jeg ønsker ikke at vi skal vide hvor meget/lidt i/vi tjener ved at sælge T-shirt mv. ... men donantioner med eller uden navne ...

"propaganda" kontoen:

Primo Salde: 11.240
Fortjeneste på salg af T-shirt mv. 2007 2.200
- Øl til piratbyran 300

Donantioner:

27/2 Michael Laudrup 232,32
4/5 John Doe 12,33
8/7 Don Ø 666,00
12/12 Anonym 21,59

...

Årets resultat ultimo: 15.021