Se fuld version : Ny forside
Hermed seneste nyhed fra forsiden:
Nyskabelser på Piratgruppen.org
Piratgruppen.org har fået en ny forside med flere eksterne nyheder og en wiki til guides, hvor alle brugere kan hjælpe med til at forbedre guide-sektionen.
Da piratgruppen.org startede for omkring 3 1/2 år siden var der ikke mange danske medier, der dækkede egentlige fildelingsnyheder, og derfor har vores side fra starten haft det delformål at bringe nyheder, som har relevans for også de danske pirater. I dag er situationen anderledes. Etablerede internet-medier dækker idag flittigt begivenheder fra fildelingens verden - og det gør de, fordi de har fået øjnene op for, at emnet har bred interesse.
Vi ved, at Piratgruppens nyhedsdækning har været af svigende omfang, og i erkendelse af at behovet har ændret sig, og at RSS-feeds meget nemmere kan skabe et overblik, så har vi valgt at lægge vores forside om. Fra nu af vil du i højrespalte kunne finde nogle af de vigtigste pirat-nyhedsklip med direkte link til de relevante medier. Derudover har vi også indarbejde en oversigt over de nyeste forumindlæg.
Fildelingswiki
Den anden store ændring er at hele vores guidesektion er blevet flyttet over i en wiki, så alle kan være med til at forbedre vores piratviden. Du finder vores wiki på piratgruppen.org/wiki (http://www.piratgruppen.org/forum/../wiki).
Inden du giver dig i kast med at skrive og rette i wikien vil vi bede dig om første at læse retningslinierne (http://piratgruppen.org/wiki/index.php/Retningslinier).
SMS-donation
Sidst men ikke mindst åbner vi for donationer per sms. Læs mere HER (http://piratgruppen.org/forum/../spip.php?article865).
Vi håber, at I vil tage godt imod ændringerne.
Med denne tråd vil jeg give jer, brugerne, mulighed for at kommentere på det nye tiltag. :)
DaddZ
01-14-2008, 12:55 PM
Det ser dælme fint ud ! Dejligt med nogle nye tiltag. Godt at se at der sker noget.
tillod mig lige at opdaterer nyheden med at sms-gatewayen er kommet op og kører.
Man kan nu donerer penge per sms.
DaddZ
01-14-2008, 02:00 PM
tillod mig lige at opdaterer nyheden med at sms-gatewayen er kommet op og kører.
Man kan nu donerer penge per sms.
Og lige et link til de interesserede :
http://piratgruppen.org/spip.php?article865
Ser fedt ud. Men betyder det at den gamle nyhedssektion er forsvundet til fordel for "nyhedsklip"?
sinding
01-14-2008, 04:11 PM
Det ser dælme fint ud ! Dejligt med nogle nye tiltag. Godt at se at der sker noget.
Jeg er helt enig.. Den er jo smuk !:D
sinding
01-14-2008, 04:14 PM
Har lige doneret 40 kr :D! PG LÆNGE LEVE!
GhOstFaCE
01-14-2008, 04:42 PM
Bruger selv meget sjældent forsiden (min entry er direkte på forum) men det ser nu super nice ud. Kan godt lide samlingen af news fra flere pirat sites.
Ser fedt ud. Men betyder det at den gamle nyhedssektion er forsvundet til fordel for "nyhedsklip"?
"Nyhedsklip" erstatter de korte nyheder, som vi havde tidligere. Nyhedsklip er en samling af relevante RSS feeds, nogle går direkte på, andre har vi en lille nyhedsredaktion til at godkende, før de ryger på.
Den gamle nyhedssektion, altså den del der fyldte langt det meste af forsiden er blevet nedprioriteret, men findes stadig, og er den del du kan se neden under "Start her!" knappen, kaldet "Nyt fra Piratgruppen". Denne viser de seneste tre nyheder tilføjet af Piratgruppen.
Håber det var svar nok.. :)
Skaery
01-14-2008, 06:21 PM
Smukt med nogle nye tiltag. Jeg vil dog lige understrege, at bankoverførsler stadig er klart at foretrække (hvis man har den mulighed), da PG får meget mere ud af denne donationsmulighed.
Men nogle super tiltag :-)
Spiri
01-14-2008, 06:49 PM
Fildelingswiki
Den anden store ændring er at hele vores guidesektion er blevet flyttet over i en wiki, så alle kan være med til at forbedre vores piratviden. Du finder vores wiki på piratgruppen.org/wiki.
Inden du giver dig i kast med at skrive og rette i wikien vil vi bede dig om første at læse retningslinierne.
God ide - nu bliver det jo ligefrem nemt at opdatere ens guides, men...
Hvordan ser det ud med beskyttelse af brugers IP på wiki? Svaret kan evt. med fordel tilføjes her (http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/PGwiki:Behandling_af_personlige_oplysninger) :roll:
Bliver brugerne oprettet selvstændigt på wiki eller taget direkte fra forumDB :?
Hvordan ser det ud med beskyttelse af brugers IP på wiki? Svaret kan evt. med fordel tilføjes her (http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/PGwiki:Behandling_af_personlige_oplysninger) :roll:
Bliver brugerne oprettet selvstændigt på wiki eller taget direkte fra forumDB :?
Wiki'et og Vbulletins database er flettet sammen. Så din bruger på forummet virker på wiki'et og prøver du at oprette en bruger på wiki'et bliver du sendt til forummets registreringsform.
Mht. til IP-logning er det en lidt kompliceret affære. Vi er som bekendt skiftet server for noget tid siden, og befinder os pt. på Piratbyran.org's server. Det betyder at serverens opsætning, for så vidt er uden vores indflydelse (men de ved virkelig hvad de laver så det er intet problem)
Essentielt kan man vel sige at serveren er klar over hvad din ip er, og jeg skal ikke udelukke at din ip måske figurere i en logfil på deres server, ligesom alle de svenske piraters i så fald også vil gøre. Men din ip gemmes ikke i en sammenhæng der kan tilknyttes dine indlæg på forummet eller hvad du måtte lave på wiki'et.
Kort sagt.
Dit besøg registreres på din ip
Dine handlinger registreres på din bruger.
Håber det svar er tilfredsstillende for nu. Jeg skal ved lejlighed høre de svenske pirater hvordan deres server ser ud rent logningsmæssigt.
Derudover følger der her en lille note om at jeg personligt gerne vil stå inde for at der ikke er nogen risiko indvolveret i at være aktiv på Piratgruppens side. Hvis vi gjorde noget ulovligt (på piratgruppen) ville vi være lukket for længst. Det er jo ikke en hemmelig vi er en torn i øjnene på nogle stykker.
Så er der tilføjet noget mere, som kan give dig et bedre indblik i sagen.
VowOfSilence
01-14-2008, 11:31 PM
Super lækkert!
Det vel også snart på tide at donere igen :)
Glimrende med en ny forside. Forhåbentlig bliver den oftere opdateret end den gamle. Må jeg i den forbindelse foreslå at i hvert fald den seneste piratgruppennyhed bliver skrevet fuldt ud på forsiden.
Mht ip-logning er det da fint, at der ikke bliver logget; men bortset fra det er denne side da helt lovlig :)
Glimrende med en ny forside. Forhåbentlig bliver den oftere opdateret end den gamle. Må jeg i den forbindelse foreslå at i hvert fald den seneste piratgruppennyhed bliver skrevet fuldt ud på forsiden.
Mht ip-logning er det da fint, at der ikke bliver logget; men bortset fra det er denne side da helt lovlig :)
Du vil blive overrasket over hvor meget det alligevel betyder for nogen folk.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.