Se fuld version : portforward Lin
kan ikke åbne en port i min router. Har prøvet portforward.com og gjort som de vidste, men kan ikke få det til at virke. Når jeg går ind i Utorrent og kører Netværksguide i Utorrent får jeg følgen meddelse:
Checking port 57258 on 194.255.6.xxx
Error! Port 57258 does not appear to be open.
Min router er en Linksys WRT54G og har sat den op på følgende måde:
Port Range
Application Start End Protocol IP Address Enable
utorrent 57258 to 57258 TCP UDP Both 192.168.1. X
Har også åbnet TCP og UDP i Windows Firewall.
ANDO
deepblue
01-14-2008, 08:52 AM
Du forwarder til den forkerte ip-adresse. Du skal forwarde til computeren. Ikke til routeren selv. Den 192.168.0.x er routerens adresse.
Gå i Start > Kør > skriv cmd > skriv ipconfig /all og aflæs den linie der hedder IP-adresse. Det er computerens ip, og det er den du skal bruge.
Det er ikke utænkeligt, at den adresse du skal bruge er 194.255.6.xxx. Det er jo den, utorrent forsøger at tjekke.
Skriv lige om du får det til at virke.
Mvh
Har prøvet ipconfig /all der står at min IP er 192.168.1.xxx det sætter jeg ind i routeren, men det hjælper ikke. Hvor kan man ændre adresse i routeren til 194.255.xxx?
NickChanger
01-15-2008, 12:00 AM
Jeg sad selv lige og leget lidt med portforwarding idag(virkede så ikke :confused:) Men du skal sætte din computer op til at have en static IP... Altså den lokale Ip du får tildelt af routeren. Og så kan det være lige meget om de IP ud af huset er dynamisk. Hvis du desuden har en dynamisk IP fra din ISP vil du kun have den samme IP hvis din router er tændt konstant.
Har desuden et spørgsmål i forbindelse med portforwarding hvis i skulle vide noget om det. Jeg har to netværkskort i min comp. et trådløst og et kabel. Jeg har desuden 2 bærbare i huset. Jeg vil så sætte portforward op på den stationære, men skal jeg så lave 2 static Iper et til hver kort eller kan de godt bruge den samme IP da de aldrig vil være på på samme tid?(kan nemlig ikke game med det trådløse, så bruger kabel når jeg gamer) Og skal jeg også give de bærbare en static IP så de ikke napper den static IP, hvor portforward er sat op på???
Hvis i er forvirret så er vi minimum 2:smile:
Hej
Er der ikke nogen der har en god ide, så jeg kan komme videre. :)
Emilml
01-20-2008, 11:56 AM
Ved ikke rigtig hvad du gør galt..
Har en Linksys WRT54GL med DD-WRT som firmware og jeg skal gøre det samme og har aldrig haft problemer med det...
Dog skifter min bærbars lan ip mellem 2 forskellige men har bare 2 portnumre jeg kan huske, så hvis det ene ikke virker gør det andet fx. 45081 og 45082
deepblue
01-21-2008, 10:09 AM
Har læst lidt om din router nu.
For det første skal du sørge for, at du har givet din computer en statisk ip-adresse (som NickChanger også skrev). Det kræver denne her type router åbenbart.
Du skal derfor have fat i dine papirer fra din internetudbyder, og finde følgende oplysninger om din forbindelse (du kan muligvis også skrive af fra ipconfig /all fra en kommandoprompt):
Undernetmaske: (ofte 255.255.255.0)
Standard gateway: (ofte 10.0.0.1 eller 192.168.0.1)
Foretruken DNS Server
Alternativ DNS Server
Du går i Kontrolpanel > Internetforbindelser > højreklik på LAN og vælg Egenskaber > Markér Internetprotokol TCP/IP (den nederste) > Klik på Egenskaber
Her skal du angive de ovenstående oplysninger. Den første linie er den, som angiver din computers ip-adresse. Dvs. den ip, som du skal forwarde til. Den skal for din routers vedkommende hedde 192.168.0.x, hvor x IKKE må være 1. Minimum 2 men gerne lidt højere, fx 10 eller 15.
Når du har udfyldt disse oplysninger (hvis du ikke allerede har gjort det), så går du ind i din routers opsætning og angiver følgende:
External port: Den port du vil have åbnet til utorrent (57258 både i Start og End port).
TCP og UDP Protocol: Hak begge af!
IP Address: Angiv det sidste segment, af den ip-adresse du gav computeren ovenfor. (Fx. 2, 10 eller 15)
Enable: Hak af! (Giver jo næsten sig selv :smile:)
Klik Apply.
Færdig. Hvis det ikke virker, så ved jeg ikke rigtigt, hvad der gør. Håber dog du får det til at virke.
Mvh
Deepblue
hey Deep blue
Du skriver 192.168.0.1, det forstår jeg ikke. Når jeg prøver ipconfig /all får jeg 192.168.1.1xx og skal jeg så skrive 198.168.1.1xx i routeren eller hvad skal jeg skrive?
I svar 2 skriver du at jeg skal prøve at skrive 194.255.6.xxx når jeg prøver dette, kan jeg slet ikke komme på nettet. jeg kommer på nettet gennem antennekablet, kan det have noget at sige?
MVH Ando
deepblue
01-31-2008, 12:58 PM
Undskyld, jeg troede, du havde erstattet de sidste cifre i ip-adressen, med x'er.
Kører du med Webspeed fra TDC? Eller noget andet?
Det har jeg ingen erfaring i, så det kan faktisk godt tænkes du skal skrive de x'er ind i din router. Men jeg aner det ærligt talt ikke. :oops:
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.