Se fuld version : Standsning af igangsat sag?
sonofon
01-11-2008, 10:37 PM
Hej
Jeg var for 3-4 år siden så heldig at modtage et erstatningskrav fra selveste APG på lidt over 100k.. det blev så sat ned som forlig til ca. det halve...
Af ren angst så min mor og jeg os nødsaget til at begynde en afdragsordning som til dags dato stadig er igang.. Dog er beløbet pr. måned så lavt, at det måske kun dækker renterne...
Mit spørgsmål er så, om det stadig er muligt at få denne sag i "retten" (har hørt de stopper sagen når man giver modstand) selvom den egentlig er begyndt..
Er meget opsat på at få byrden væk fra mine skuldre snarligt.. :)
Mhv.
partyalarm
01-11-2008, 10:54 PM
Så I accepterede forliget for 3-4 år siden? :s
Det mener jeg helt bestemt du skal snakke med din advokat om.
Hvis du ikke har økonomien til det, kan du evt. tage et kig på den Den Digitale Retshjælp.
fiskejohn
01-11-2008, 11:35 PM
Aldrig indgå forlig, det har lært :)
Men som SRJ siger snak med en Advokat om det.
og hvis du ikke har en advokat, så er ham her anbefalet af PG:
Advokat Per Overbeck
Hovedvagtgade 6, 4. sal
1103 Kbh K
tlf: 33 11 36 36
sonofon
01-12-2008, 01:20 PM
Okay, tak for svarene :)
Jeg vil højst sandsynligt kontakte en advokat, men vil først lige høre om der er nogen der kan svare mig på to spørgsmål mere:
Hvordan vil i sige mine chancer er for at få tavlen visket ren nu hvor jeg har accepteret forliget (og dermed at jeg var fildeler)?
Er der renter på erstatningskravet?
Mvh
GudeGuf
01-12-2008, 01:23 PM
Kender ikke så meget til jura.
Men tror du står utroligt dårlig med din sag da du allerede har "erkendt" at du har begået noget ulovligt. Og specielt fordi det er så længe siden du har erkendt det.
Og hvad angår renterne vil jeg tro det afhænger af hvilken aftale der var blevet lavet.
malkde
01-12-2008, 04:13 PM
Skrev du dengagn under på deres "tro og love" erklæring?
Det var netop denne erklæring, som Torben Steffensen i sin tid fik pålagt en diciplinær sanktion for, også kaldet en næse. Han fik den, da skrivelserne var unødvendigt ensidige og truende. Dette kunne du evt. bruge som argument for at få rejst din sag. Det er da et forsøg værd.
sonofon
01-13-2008, 10:58 AM
Ja jeg har skrevet under på alt det hele faktisk, og har erklæret mig som skyldig hvis man kan sige det sådan..
Men mener bare, at min eneste chance egentligt er, at bruge den situation jeg var sat i, altså at skulle vælge mellem det hele beløb eller det halve, uden egentligt at kunne sige man var uskyldig..
Men hvad siger en advokat til det? Altså om hvorvidt man er skyldig eller uskyldig?
Mvh.
sonofon
01-13-2008, 03:33 PM
Jeg har lige hørt nyt mht. sagen i dag..
Spurgte min mor igen ang. betaling, og så siger hun at vi ikke har betalt en krone endnu og det er omkring 3-4 år siden jeg modtog kravet.
De har ikke forsøgt at kontakte os siden min mor snakkede med en inkassomand/ting som nægtede hendes foreslag på en afdragsordning på 150 pr. måned..
Hun siger yderligere, at hun mener at have hørt, at sagen så er helt lukket hvis ikke man hører fra dem fem år efter.. Hun siger hun også har hørt, at man ikke kan straffes på den måde med store beløb når man er under 18, som jeg var på det givne tidspunkt.
Er der nogen der kan be/afkræfte nogle af ovenstående ting? Vil meget gerne vide om hvorvidt jeg kan komme helt ud af det uden kontakt af advokat..
Mvh
Jeg ønsker dig held og lykke.. Må man spørge hvad du blev "nakket" for at have uploadet?
NickChanger
01-15-2008, 12:07 AM
Mener ikke forældelsesfristen på at indkræve et erstatnings beløb kun er 5 år... Tror nok nærmere vi skal op i 15år da det eller vil være en smal sag at slippe uden om erstatningskrævet. Så må du selv gøre op om du vil ringe til dem og få det hele på det rene, men du kan jo risikere at du kan komme til at betale beløbet tilbage med renter:shock:?! Men held og lykke med det.:-)
sonofon
01-15-2008, 03:36 PM
Ja self :)
En masse musik, kun få film..
Dog uploadede jeg ikke, men delte..
Mange tak :)
Dog uploadede jeg ikke, men delte..
Nu ved jeg ikke om det var ironisk, men det er det samme :)
xxxstarxxx
01-15-2008, 05:14 PM
brugte du nogen form for beskyttelse da du blev snuppet?
hvordan tog de dig?
hvordan forelagde de beviser for dig ?
ReinholD
01-15-2008, 08:37 PM
Nu ved jeg ikke om det var ironisk, men det er det samme :)
Ikke hvis han bare delte medierne ud til vennerne, eller til LAN aftnerne. :)
Ikke hvis han bare delte medierne ud til vennerne, eller til LAN aftnerne. :)
Så er det stadig det samme. http://piratgruppen.org/wiki/index.php/Ordbog#Upload.28ing.29
sonofon
01-16-2008, 03:39 PM
Jeg brugte ingen beskyttelse, desværre..
Det eneste "bevismateriale" de havde var IP-adresse og screenshots men det kan alle da lave hvis man har bare lidt forstand på computer...
Og så er der dårlige nyheder :(:(
Har lige i dag modtaget et brev fra advokatfirmaet hvori der står, at han henviser til tidligere skrivelser vedr. fildeling i DC++ hvor han skriver, at kravet fortsat fastholdes mod mig.. SKOD
Hvad skal mit næste træk efter jeres mening nu være? Det er som tidligere sagt næsten 4 år siden vi har hørt fra dem.. og vi har ikke betalt noget.. det eneste der ligger mod vores fordel er, at vi egentligt har indgået forliget.. aner dog ikke hvorfor betalingen aldrig begyndte..
Mvh.
ReinholD
01-16-2008, 03:50 PM
Så er det stadig det samme. http://piratgruppen.org/wiki/index.php/Ordbog#Upload.28ing.29
Jeg tænkte mere på, når man gjorde det med en ekstern harddisk.
sonofon
01-18-2008, 03:46 PM
Jeg brugte ingen beskyttelse, desværre..
Prøver lige igen, kan være folk ikke lagde mærke til jeg skrev igen :)
Det eneste "bevismateriale" de havde var IP-adresse og screenshots men det kan alle da lave hvis man har bare lidt forstand på computer...
Og så er der dårlige nyheder :(:(
Har lige i dag modtaget et brev fra advokatfirmaet hvori der står, at han henviser til tidligere skrivelser vedr. fildeling i DC++ hvor han skriver, at kravet fortsat fastholdes mod mig.. SKOD
Hvad skal mit næste træk efter jeres mening nu være? Det er som tidligere sagt næsten 4 år siden vi har hørt fra dem.. og vi har ikke betalt noget.. det eneste der ligger mod vores fordel er, at vi egentligt har indgået forliget.. aner dog ikke hvorfor betalingen aldrig begyndte..
Mvh.
Escobar81
01-20-2008, 10:06 PM
Mon det er tilfældigt, at der efter du har postet herinde, pludselig dumper et brev fra advokaten ind af døren..?? Det er 3-4 år siden du sidst har hørt fra dem.. og så kommer det nogle få dage efter din første post!?!
Mon ikke de læser med herinde, og ud fra dine tal (bøde, afdrag osv) har fundet dig "frem" igen og fører sagen videre?? :confused:
Det er måske bare mig, men det lugter lidt som om at.. BIG BROTHER IS WATCHING!!
Men det er tilfældigt, at der efter du har postet herinde, pludselig dumper et brev fra advokaten ind af døren..?? Det er 3-4 år siden du sidst har hørt fra dem.. og så kommer det nogle få dage efter din første post!?!
Mon ikke de læser med herinde, og ud fra dine tal (bøde, afdrag osv) har fundet dig "frem" igen og fører sagen videre?? :confused:
Det er måske bare mig, men det lugter lidt som om at.. BIG BROTHER IS WATCHING!!
Ja, det kunne det tyde på. Det virker ikke helt som en tilfælde, desværre.
@ReinholD
hvis det var med med harddisk han gjorde det, så var han jo ikke taget at APG med screenshots :)
Ryqiem
09-29-2008, 05:43 PM
Nu må jeg sige, at måske skulle du stille tvivl mod deres "beviser".
En IP bliver overført hvis huset er købt incl. Internet
Og enhver person kan photoshoppe sig til et screenshot.
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.