PDA

Se fuld version : Kommercielt pirateri

BlackTiger
01-05-2008, 10:24 PM
Lige et par spørgsmål til jer der bruger nyhedsgrupper.

1) Går du ind for kommercielt pirateri?
2) Tror i nyhedsgrupper har færre/lige så mange/få/mange ekstra kunder pga pirat-film/musik/software
3) Tror i de tjener penge på det eller går de penge du betaler 100% til serveromkostninger og fattige børn i den 3. verden?
4) Tror i stadig nyhedsgrupper ville findes idag hvis det ikke var for pirateri

...lidt stof til eftertanke

NB: som GhOstFaCE lige påpeger, vi taler naturligvis fildeling her. Så når jeg siger nyhedsgrupper mener jeg naturligvis binære nyhedgrupper og ikke google groups

GhOstFaCE
01-06-2008, 12:01 AM
1: Nej
2: De har helt sikkert flere
3: Ja det er buisness ingen tvivl om det. Og nej det løber ikke bare rundt.
4: Ja det tror jeg, nyhedsgrupper bliver brugt meget idag til andet end warez. Se bare google groups.

Guss
01-06-2008, 12:47 AM
Det er vel ikke anderledes end fx p2p programmer som limewire osv. De tilbyder bare en fildelingstjeneste, Forbrugerne bruger dem så til at dele noget ulovligt.

BlackTiger
01-06-2008, 01:29 AM
4: Ja det tror jeg, nyhedsgrupper bliver brugt meget idag til andet end warez. Se bare google groups.

Ok min fejl, jeg mente åbenlyst binære nyhedsgrupper.

De tilbyder bare en fildelingstjeneste, Forbrugerne bruger dem så til at dele noget ulovligt

For det første har argumentet for at sider som thepiratebay er lovlig jo været at de ikke hoster noget ulobligt. Det samme kan man jo sige om limewire, emule, dc og mange andre p2p teknologier. Men det holder jo ikke med nyhedsgrupper, der hoster de jo rent faktisk uendeligt meget "kunst" der er beskyttet af ophavsretten.

Men det var nu slet ikke den pointe jeg ville diskutere her. Min pointe var, hvis man ikke støtter komercielt pirateri: Hvordan er det så lige man retfærdiggør at betale for at få adgang til fx v3.newzbin.com der frister med følgende uskyldige kategorier: (http://v3.newzbin.com/browse/category/)

Everything
All,
XXX
All, DivX, XviD, DVD, Blu-ray, HD-DVD, HD .ts, H.264, x264, SVCD, VCD, WMV, iPod, PSP, ratDVD, Other, 720p, 1080i, 1080p,
Unknown
All,
Anime
All, Game, Music, Movie, OVA, TV, Hentai,
Apps
All, CD Image, Alcohol, CloneCD, DVD Image, U3 Package, Other,
Books
All, Audio, Fiction, Non-Fiction, Interactive, Magazine, Comic,
Consoles
All, Dreamcast, GB Advance, GB Colour, Nintendo DS, GameCube, N64, Playstation, PS2, PS3, PSP, Wii, Xbox, Xbox360,
Emulation
All,
Games
All, Action, Adventure, Fighting, FPS, Puzzle, Racing, RPG, Simulator, Sport, Strategy,
Misc
All,
Movies
All, DivX, XviD, DVD, Blu-ray, HD-DVD, HD .ts, H.264, x264, SVCD, VCD, WMV, iPod, PSP, ratDVD, Other, 720p, 1080i, 1080p,
Music
All, AAC, MP3, MPC, Ogg, RealAudio, dts, AC3/DD, Lossless, WMA,
PDA
All, App, Game, Movie, TV,
Resources
All, 3D Models, Clip-Art, Fonts, Genealogy, Stock Photos, Sound Samples, Templates, Textures,
TV
All, Action/Adv, Animation, Children, Comedy, Crime, Documentary, Drama, Family, Fantasy, Horror, Mystery, Musical, SciFi, Sport, Reality, Romance, Thriller, War, Western,

hey misforstå mig ikke. Jeg kunne da godt selv finde på det, og selv henter da selv masser af torrents ned, men at være så hellig at sige man ikke støtter kommercielle pirater og så betale for steder som newzbin.com - det er *det* jeg ikke kan få til at hænge sammen

Guss
01-06-2008, 01:41 AM
For det første har argumentet for at sider som thepiratebay er lovlig jo været at de ikke hoster noget ulobligt. Det samme kan man jo sige om limewire, emule, dc og mange andre p2p teknologier. Men det holder jo ikke med nyhedsgrupper, der hoster de jo rent faktisk uendeligt meget "kunst" der er beskyttet af ophavsretten.

Men det var nu slet ikke den pointe jeg ville diskutere her. Min pointe var, hvis man ikke støtter komercielt pirateri: Hvordan er det så lige man retfærdiggør at betale for at få adgang til fx v3.newzbin.com der frister med følgende uskyldige kategorier: (http://v3.newzbin.com/browse/category/)

Everything
All,
XXX
All, DivX, XviD, DVD, Blu-ray, HD-DVD, HD .ts, H.264, x264, SVCD, VCD, WMV, iPod, PSP, ratDVD, Other, 720p, 1080i,
OSV......

hey misforstå mig ikke. Jeg kunne da godt selv finde på det, og selv henter da selv masser af torrents ned, men at være så hellig at sige man ikke støtter kommercielle pirater og så betale for steder som newzbin.com - det er *det* jeg ikke kan få til at hænge sammen
Nu bruger jeg det ikke selv, men jeg kan sagtens se hvad du mener. Du har fat i pointe der.
For man støtter jo rent faktisk kommerciel pirateri som du siger, så det vil da være interessant at høre hvad en bruger af en nyhedsgruppe syntes.

Sir_Tigerdyret
01-06-2008, 01:51 AM
Spørgsmålet er forkert, da du kunne stille det samme spørgsmål til vores ISP, og her vil spørgsmål 2 også være flere eller i hvert fald større forbindelser, men derfor er det ikke kommercielt pirateri (http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?p=509336#post509336) ... de sælger ikke de warez, men adgang til et netværk, som der måske er nogle enkelte brugere som benytter på en utilsigtet måde, det er ikke alt du finder under de kategorier som er ulovligt, en del af det er formodentligt, men der er både demoer, lovlige film og musik blandt dem.

1) Nej
2) Flere
3) Det er virksomheder, og som sådan lever de for at forrente deres ejeres penge
4) Ja, der vil nok bare ikke være mellem 0,5 og 2 terabytes data om dagen.

BlackTiger
01-06-2008, 10:16 AM
Nej, spørgsmålet er ikke forkert.

ligesom bittorrent kan en internetforbindelse bruges til mange fornuftige og helt lovlige ting. Jeg tvivler stærkt på at folk ville afskaffe sig internet hvis de ikke kunne bruge det til pirateri.

Situationen med binære nyhedsgrupper er derimod helt anderledes. Ville du betale for en binær nyhedsgruppe hvor der kun var lovlige ting? Ville nogen overhovedet idag betale for det?

ISP'er reklamerer på ingen måde for warez, de opfordrer ikke til det og de hoster det heller ikke.

ej heller køber jeg den med at "det ikke er alt" der er ulovligt. For det første er det ikke hvad det handler om, det handler om hvad en binær nyhedsgruppes eksistensgrundlag er, hvad der får dig til at betale, og hvem du støtter ved at gøre det.

Hvis nyhedsgrupper ikke er kommercielt pirateri kunne jeg godt tænke mig at høre hvad så er? Er det kun den stakkels kineser der står og sælger hjemmebrændte film vi ikke gider støtte fordi han er på den anden side af kloden og ingen af os nogensinde kunne finde på at købe film på DVD?

Sir_Tigerdyret
01-06-2008, 11:33 AM
Nej, spørgsmålet er ikke forkert.

ligesom bittorrent kan en internetforbindelse bruges til mange fornuftige og helt lovlige ting. Jeg tvivler stærkt på at folk ville afskaffe sig internet hvis de ikke kunne bruge det til pirateri.
Jeg ville stadig have internet, da det giver mig en hjemmearbejdsplads, mulighed for at spille, kommunikere med omverdenen og bank. Men min internetforbindelse vil være mindre.

Situationen med binære nyhedsgrupper er derimod helt anderledes. Ville du betale for en binær nyhedsgruppe hvor der kun var lovlige ting? Ville nogen overhovedet idag betale for det?
Det tror jeg svaret er ja til, man ville nok ikke betale 15-20$, men måske 1-2$, men den nødvendige kapacitet ville også være langt mindre, og derved også meget billigere at drive.

ISP'er reklamerer på ingen måde for warez, de opfordrer ikke til det og de hoster det heller ikke.
Jeg synes jeg har set reklamer på TV, blandt andet den fra TDC med ham rockeren som hentede jodle musik uden nogen vidste det ....

ej heller køber jeg den med at "det ikke er alt" der er ulovligt. For det første er det ikke hvad det handler om, det handler om hvad en binær nyhedsgruppes eksistensgrundlag er, hvad der får dig til at betale, og hvem du støtter ved at gøre det.
Binær nyhedsgrupper er mere eller mindre filer, din påstand er at man ikke vil benytte det hvis der warez, om det er rigtigt, vil jeg ikke afgøre - men jeg tror derimod jeg vil vende spørgsmålet om, og spørge ville der findes p2p hvis der ikke fandtes warez - jeg tror svaret på de 2 spørgsmål er det samme.

Hvis nyhedsgrupper ikke er kommercielt pirateri kunne jeg godt tænke mig at høre hvad så er?
Når du for 5-6 år siden kunne købe månedscdér med spil, software, film, musik for ca. 200 kr. - så er det kommercielt pirateri. Tilsvarende hvis du sælger en version af f.eks. Die Hard 4 eller en version af windows xp corp ... så er det kommercielt pirateri.

Tilsvarende er det kommercielt pirateri, når man kan købe leecher adgang til FTP eller f.eks. BitTorrent hvor der udelukkende findes warez. Tilsvarende er sider som

http://www.newzbin.com/browse/cat/p/

hvor man kan købe adgang til informationer om hvor warez ligger ... kommercielt pirateri, mens jeg derimod ikke vil definere relakks, ISP eller usenet udbydere som kommercielle pirater, de gør ikke noget for at fremme det.

Det skal her dog siges at der en kommet flere usenet udbydere som direkte reklamere med hvad der måske kan hentes via deres newsgroups, og umiddelbart vil jeg mene at det er problematisk ... tilsvarende TDC reklame med ham rockeren.

Er det kun den stakkels kineser der står og sælger hjemmebrændte film vi ikke gider støtte fordi han er på den anden side af kloden og ingen af os nogensinde kunne finde på at købe film på DVD?
Nu laver de ellers perfekte trykte kopier af orginalerne ... som de sender i store kasser med flere 100 kopier af gangen .... for mig er det også kommercielt pirateri, især da de fleste som modtager de kasser sælger dem videre.

Jeg kunne ud fra dit synspunkt, faktisk godt tænke mig at vide om du mener at virksomheder som sælger chip som bruges til at hacke spillemaskiner eller chipkort som i de gode gamle dage blev brugt i satalitmodtagere i så fald også er kommercielt pirater?

GhOstFaCE
01-06-2008, 11:37 AM
Newzbin er IKKE en NSP
De NSPer som reklamerede med warez har også fået gevalidige problemer.

Sjovt du bringer "hvem du støtter" op og så bagefter bringer kineseren op. Det er mafiaen eller direkte terror listede grupper (ikke at jeg personligt syntes mange på listen hører hjemme der, men lad nu det ligge) du støtter når du køber DVDer på gaden i kina, det er meget organiseret. Jeg vil vædde min gamle hat på det er sådan i rigtig mange andre lande også. Når du køber en service fra en NSP så støtter du i værste fald en stor virksomhed, mange som har eksisteret længere end p2p begræbet.

Du kan heller ikke sige en NSP hoster warez mere end en ISP facilitere det.

NSPerne syncer med hindanden og den mængde binær data der kommer ind og ud er for stor til at kunne screenes. At droppe de binære gruppe vil også betyde at de der så bruger dem til "fornuftige" ting vil stå uden dem.

Jeg bruger ikke selv nyhedsgrupper (længere) men det er en hurtig og nem måde at få adgang til rigtig mange ting på, specielt hvis ens upload ikke er så god.

Din logik er lidt den samme som den der har betydet vores blankmedie afgift. Er du enig i at tomme CD/DVD/MemorySticks skal afgiftes fordi de kan bruges til pirateri?

BlackTiger
01-06-2008, 12:01 PM
Nu gider jeg ikke quote alt med besvarer bare lidt frit fra hoften, så må du sige til hvis jeg glemmer noget.

Nu ser jeg ikke selv TV, så jeg har ikke set den omtalte TDC-reklame. Men mener du seriøst den lægger op til piratkopiering? Skulle TDC, med egen online musikbutik og det hele, reklamere for at piratkopiere musik?

Jeg påstår ikke at store torrenttrackere som thepiratebay ikke er kommercielle. Det gider jeg bare ikke bringe op til diskussion for gør man det får man bare at vide de intet har med piratkopiering at gøre, men støtter kunstnerne, og i øvrigt ikke hoster noget ulovligt overhovedet. Man kan selvfølgelig mene om det hvad man vil, men diskussioner kommer ingen vegne.

Jeg tror ikke at p2p ville være blevet til hvad det er idag uden piratkopiering, selvfølgelig var det ikke det. Vi havde sikkert ikke engang bittorrent, hvilket jo også bliver brugt til at hav af lovlige formål. Men nu er p2p jo gratis, det koster ingen penge, og jeg støtter ikke direkte en eller anden bagmand der sidder og lever fedt på andres værker ved at bruge det. *Det* er forskellen IMO.

Du siger det er kommerciel piratkopiering hvis man køber leecheradgang til en FTP hvor der udelukkende findes ulovlige ting? Er det også kommerciel piratkopiering hvis jeg køber adgang til en FTP hvor der ligger flere terabyte ulovlige ting....og så lige et par billeder der er public domain, bare for god ordens skyld?
Jeg kan ærlig talt ikke se forskellen mellem det sidste eksempel og en binær nyhedsgruppe. Folk køber jo ikke adgang pga det lovlige, men helt og aldeles udelukkende fordi det er let og behagelig adgang til warez.

Til sidst spørger du ind til hvad jeg mener om modchips. Jeg synes ikke rigtigt det er særlig moralsk, men rent juridisk må jeg indrømme jeg synes det er ok. Der er ikke i sig selv noget ulovligt i en spillemaskine med en modchip, ligesom der i sig selv ikke er noget ulovligt i en FTP-server eller en computer med 2TB harddisk plads og en 100MBit forbindelse. Jeg ser dog stadig ikke hvordan det kan sidestilles med binære grupper.

Binære grupper er direkte formidlere af warez. Det ligger på deres servere, du henter det via deres båndbrede, de ved det godt, de markedsfører sig på det, og de tager penge for det.

BlackTiger
01-06-2008, 12:15 PM
Sjovt du bringer "hvem du støtter" op og så bagefter bringer kineseren op. Det er mafiaen eller direkte terror listede grupper (ikke at jeg personligt syntes mange på listen hører hjemme der, men lad nu det ligge) du støtter når du køber DVDer på gaden i kina, det er meget organiseret. Jeg vil vædde min gamle hat på det er sådan i rigtig mange andre lande også. Når du køber en service fra en NSP så støtter du i værste fald en stor virksomhed, mange som har eksisteret længere end p2p begræbet.

Hey, jeg har sku ikke sagt at man skal støtte nogen som helst! er vi nu ude i at "det er bedre at støtte virksomheder end mafiaen". Burde man bare ikke helt holde sig fra at poste penge i den slags?

Du kan heller ikke sige en NSP hoster warez mere end en ISP facilitere det.

NSPerne syncer med hindanden og den mængde binær data der kommer ind og ud er for stor til at kunne screenes. At droppe de binære gruppe vil også betyde at de der så bruger dem til "fornuftige" ting vil stå uden dem.

Hvorfor ikke, de hoster det jo ligefrem. Det har da altid været argumentet for at diverse torrentsider er så uskyldige.
Men nu du bliver ved med at køre på at de også bliver brugt til "fornuftige ting", hvad er det så der er smart at hente via nyhedsgrupper?

Jeg bruger ikke selv nyhedsgrupper (længere) men det er en hurtig og nem måde at få adgang til rigtig mange ting på, specielt hvis ens upload ikke er så god.

...right, jeg kan ca. komme i tanke om 0 lovlige ting hvor der ikke allerede findes en million gratis http/ftp mirrors. Husk også at trailers, demoer mm heller ikke er lovligt at lægge ud til gud og hver mand som man lyster bare fordi de er gratis.

Din logik er lidt den samme som den der har betydet vores blankmedie afgift. Er du enig i at tomme CD/DVD/MemorySticks skal afgiftes fordi de kan bruges til pirateri?
[/quote]

Jeg forstår slet ikke hvor det kommer fra. Jeg bruger da alle overstående til en masse lovlige ting, faktisk kun til lovlige ting da jeg ikke gider rende rundt med piratsoftware på en CD.

Sir_Tigerdyret
01-06-2008, 12:32 PM
Nu ser jeg ikke selv TV, så jeg har ikke set den omtalte TDC-reklame. Men mener du seriøst den lægger op til piratkopiering? Skulle TDC, med egen online musikbutik og det hele, reklamere for at piratkopiere musik?
Nej, den var lavet tvetydig (den holder i retten), men der var ingen tvivl om hvad de mente.

Jeg påstår ikke at store torrenttrackere som thepiratebay ikke er kommercielle. Det gider jeg bare ikke bringe op til diskussion for gør man det får man bare at vide de intet har med piratkopiering at gøre, men støtter kunstnerne, og i øvrigt ikke hoster noget ulovligt overhovedet. Man kan selvfølgelig mene om det hvad man vil, men diskussioner kommer ingen vegne.
Jeg tror du har et nogenlunde tilsvarende problem her :wink:

Jeg tror ikke at p2p ville være blevet til hvad det er idag uden piratkopiering, selvfølgelig var det ikke det. Vi havde sikkert ikke engang bittorrent, hvilket jo også bliver brugt til at hav af lovlige formål. Men nu er p2p jo gratis, det koster ingen penge, og jeg støtter ikke direkte en eller anden bagmand der sidder og lever fedt på andres værker ved at bruge det.
Nå, så vidt jeg ved skal man helst have uploaded mere end man downloader på de fleste steder, ellers risikere man at blive bannet på de fleste Bittourrents, eller på dansk, man ligger forbindelse til at ejeren af den valgte Bittourrents kan sælge leecher accounts.

Du siger det er kommerciel piratkopiering hvis man køber leecheradgang til en FTP hvor der udelukkende findes ulovlige ting? Er det også kommerciel piratkopiering hvis jeg køber adgang til en FTP hvor der ligger flere terabyte ulovlige ting....og så lige et par billeder der er public domain, bare for god ordens skyld?
Nej, det hjælper ikke at lægge et par billeder op, men forskellen ligger i at nyhedsgruppe udbyderen ikke regulere adgangen eller hvad der bliver lagt op, det ville almindeligvis være tilfældes på et FTP ... her ville "udbyderen" (hvis kommerciel piratkopiering) selv have reguleret indholdet.

Jeg kan ærlig talt ikke se forskellen mellem det sidste eksempel og en binær nyhedsgruppe. Folk køber jo ikke adgang pga det lovlige, men helt og aldeles udelukkende fordi det er let og behagelig adgang til warez.
Det er så din påstand, men som ghostface siger bliver det også brugt til lovlige formål, derudover har jeg forsøgt at forklare hvad jeg mener forskellen er i det ovenstående.

Til sidst spørger du ind til hvad jeg mener om modchips. Jeg synes ikke rigtigt det er særlig moralsk, men rent juridisk må jeg indrømme jeg synes det er ok.´
En modchip er lidt ligesom binær nyhedsgrupper, et formål med det kan være at overtræde enkelte copyrights bestemmelser, men det behøver ikke at være formålet ... ved modchippen, kan formålet være at køre linux ... hvilket jeg så ikke tror er lovlig ... da copyright loven idag er så syg, at man idag reelt ikke ejer sine ting, hvilket f.eks. gør det ulovligt for mig at slette indholdet i min router og ligge OpenWTR ind.

Binære grupper er direkte formidlere af warez. Det ligger på deres servere, du henter det via deres båndbrede, de ved det godt, de markedsfører sig på det, og de tager penge for det.
Nej, de er indirekte formidlere af warez, tilsvarende ISP.

BlackTiger
01-06-2008, 12:57 PM
Nå, så vidt jeg ved skal man helst have uploaded mere end man downloader på de fleste steder, ellers risikere man at blive bannet på de fleste Bittourrents, eller på dansk, man ligger forbindelse til at ejeren af den valgte Bittourrents kan sælge leecher accounts.

undskyld, hvad er det lige for en tracker du henviser til? Jeg kender til fuldstændig åbne tracker hvor alle har adgang. Jeg kender til lukkede trackere hvor man skal uploade så alle får god download. Men jeg kender sku ikke til nogle hvor man skal uploade så manden bag trackeren kan sælge leecher accounts? Og hvis det findes vil jeg sku også kalde det for kommerciel piratkopiering

Det er så din påstand, men som ghostface siger bliver det også brugt til lovlige formål, derudover har jeg forsøgt at forklare hvad jeg mener forskellen er i det ovenstående.

Ja, det er min påstand at folk udelukkende køber adgang pga warez. Jeg synes stadig ikke jeg er blevet klogere på hvad alle de lovlige formål nyhedsgrupper er så gode til at folk gider betale for det.

Sir_Tigerdyret
01-06-2008, 01:08 PM
undskyld, hvad er det lige for en tracker du henviser til? Jeg kender til fuldstændig åbne tracker hvor alle har adgang. Jeg kender til lukkede trackere hvor man skal uploade så alle får god download. Men jeg kender sku ikke til nogle hvor man skal uploade så manden bag trackeren kan sælge leecher accounts? Og hvis det findes vil jeg sku også kalde det for kommerciel piratkopiering.

Jeg har ikke det fjerneste forstand BitTorrent, men jeg synes flere steder herinde at have læst at man kan købe leecher access til forskellige BitTorrent.

Ja, det er min påstand at folk udelukkende køber adgang pga warez. Jeg synes stadig ikke jeg er blevet klogere på hvad alle de lovlige formål nyhedsgrupper er så gode til at folk gider betale for det.
Jeg tror det skyldes måden du spørger og svarer på ... helgenglorien ... du lugter lidt af APG sympatisør eller APG advokat ... personlig kan jeg varmt anbefale f.eks. "dk.politik" ... og min ISP giver mig faktisk ikke adgang til den. :x

BlackTiger
01-06-2008, 01:34 PM
Jeg har ikke det fjerneste forstand BitTorrent, men jeg synes flere steder herinde at have læst at man kan købe leecher access til forskellige BitTorrent.

Tjek, men så kan jeg afsløre at jeg aldrig har hørt om.

Jeg tror det skyldes måden du spørger og svarer på ... helgenglorien ... du lugter lidt af APG sympatisør eller APG advokat ... personlig kan jeg varmt anbefale f.eks. "dk.politik" ... og min ISP giver mig faktisk ikke adgang til den. :x

Jeg er skam ikke APG mand, men derfor har man da lov til at være kritisk og provokerende? og dk.politik er så vidt jeg ved ikke en binær nyhedsgruppe, hvilket igen åbenlyst var det jeg efterlyste.

Sir_Tigerdyret
01-06-2008, 01:41 PM
Tjek, men så kan jeg afsløre at jeg aldrig har hørt om.
Derfor kunne det jo godt eksistere.

Jeg er skam ikke APG mand, men derfor har man da lov til at være kritisk og provokerende?
Så absolut, jeg sagde også bare du lugtede lidt af, men hvis du angriber, vil det almindeligvis betyde at brugerne vil gå i forsvarsmode.

dk.politik er så vidt jeg ved ikke en binær nyhedsgruppe, hvilket igen åbenlyst var det jeg efterlyste.
Det er rigtigt, men jeg ved ikke umiddelbart hvad Ghost mener, men jeg henter som oftest f.eks. updates til spil og nodvd via newsgroups fordi hastigheden er langt højere og uden virus (Det er så vidt jeg ved lovligt i Danmark at fjerne beskyttelse på spil du ejer) ... derudover findes der f.eks. også en del rigtige amatør film (dog mest porno).

BlackTiger
01-06-2008, 01:56 PM
Derfor kunne det jo godt eksistere.

men jeg tror ikke på det, jeg har brugt bittorrent i mange år, bruger det meget, vil selv betegne mig som rimelig opdateret og har aldrig hørt om det.

Så absolut, jeg sagde også bare du lugtede lidt af, men hvis du angriber, vil det almindeligvis betyde at brugerne vil gå i forsvarsmode.
Hvilket er synd. Jeg er som sådan ikke imod piratgruppen, jeg synes bare det er noget fis at de slår så meget på trommen for at det tager skarpt afstand fra de onde kommercielle fildelere og så selv åbenbart finder binære nyhedsgrupper helt ok.

Det er rigtigt, men jeg ved ikke umiddelbart hvad Ghost mener, men jeg henter som oftest f.eks. updates til spil og nodvd via newsgroups fordi hastigheden er langt højere og uden virus (Det er så vidt jeg ved lovligt i Danmark at fjerne beskyttelse på spil du ejer) ... derudover findes der f.eks. også en del rigtige amatør film (dog mest porno).

Yes, amatørporno er sagen! men jeg tror sku ærlig talt heller ikke de ligger der med ejernes vilje. Jeg har en lummer mistanke om at det oftest kun er lavet til privat brug og så lækker ud. Anyway, jeg kan oplyse om at updates til spil næppe ligger der med producentens vilje (om du så mener det gavner med eller ej), og det er *kun* lovligt at fjerne kopibeskyttelse hvis du i forvejen ikke kan læse DVD'en.
I øvrigt synes jeg det lyder meget blåøjet at sige "updates til spil og nodvd" er det du oftest henter.

GhOstFaCE
01-06-2008, 03:04 PM
Vi bruger de binære grupper meget i forbindelse med skolen. Vi har egen gruppe og ligger alle ting i forbindelse med gruppe arbejde op dertil, også binære ting. Nogen af dem kan godt blive ganske store.

At påstå de binære grupper kun er warez og bliver kun brugt dertil er forkert.

At de fleste NSPer man betaler for unlimited hos så primært er pga warez er noget andet.

Binære nyhedsgruppe har intet med kommercielt pirateri at gøre. Du kan argumentere for at dem der sælger en service der giver adgang til dem er kommercielt.
TDC har først for nyligt lukket for deres binære grupper (det var i år) desuden har mange andre ISPer stadig en NSP afdeling. Jeg ved arrownet har en aftale med giganews fx.

At give sine kunder adgang til usenet har intet med kommercielt pirateri at gøre

Sir_Tigerdyret
01-06-2008, 03:59 PM
men jeg tror ikke på det, jeg har brugt bittorrent i mange år, bruger det meget, vil selv betegne mig som rimelig opdateret og har aldrig hørt om det.
Jeg vil så absolut ikke udelukke at jeg tager fejl, men så vidt jeg ved (uden at have brugt det), så skulle det blive brugt rundt omkring.

Hvilket er synd. Jeg er som sådan ikke imod piratgruppen, jeg synes bare det er noget fis at de slår så meget på trommen for at det tager skarpt afstand fra de onde kommercielle fildelere og så selv åbenbart finder binære nyhedsgrupper helt ok.
Nu synes du ikke at have forstået at vi ikke definere udbydere af binære nyhedsgrupper som kommercielle fildelere, se evt. mit indlæg #8. Jeg kan dog tilføje at de fleste herinde anså allofmp3.com som en kommercielle fildelere, men igen ... allofmp3 regulerede det indhold kunderne får, det gør udbyderne af de binære nyhedsgrupper ikke.

Yes, amatørporno er sagen! men jeg tror sku ærlig talt heller ikke de ligger der med ejernes vilje. Jeg har en lummer mistanke om at det oftest kun er lavet til privat brug og så lækker ud.
Tja i så fald er det jo ikke lovligt at hente :wink:, jeg vil endvidere lige bemærke at jeg ikke har udtalt mig om den "kunsteriske" værdi af disse værker.

Anyway, jeg kan oplyse om at updates til spil næppe ligger der med producentens vilje (om du så mener det gavner med eller ej), og det er *kun* lovligt at fjerne kopibeskyttelse hvis du i forvejen ikke kan læse DVD'en.

Edb-programmer
Ovenstående regler gælder ikke for edb-programmer, herunder computerspil. Her må du ikke foretage kopiering til personlig brug, men derimod kun nødvendig brugs- og sikkerhedskopiering. Det er ikke forbudt at omgå kopispærringer, der beskytter edb-programmer.

http://www.kum.dk/sw5386.asp

Nu er det godt nok fra kulturministeriet (en konservativ minister) så det er nok ikke korrekt.

I øvrigt synes jeg det lyder meget blåøjet at sige "updates til spil og nodvd" er det du oftest henter.
Jeg mener ikke at have udtalt mig om hvad jeg almindeligvis henter på usenet, men derudover så ligger der også "tonsvis" af hacks som kan reparere f.eks. Apples mp3 afspilleres / mobiltelefoners ulovlige firmware. (Tilføjet) altså det som ligger i mp3 afspilleren / mobiltelefon som standart

real_per
01-06-2008, 05:28 PM
Newsgroups er efter min mening ikke kommercielt pirateri.

Min definition på kommercielt pirateri, er at sælge ulovlige kopier af andres værker. (Som eksempel de kinesiske butikker, med 1000 vis af kopier af musik cd'er og dvd'er).

NGP'erne sælger lagerplads og båndbredde, og almindelige mennesker som dig og mig, kan så bruge dem til at lægge det op vi har lyst til.
Grænsen er hårfin (som usenet.com sagen viser - "hent ulovlige ting nemt hos os!"), men jeg mener, som andre her i tråden, at NGP'erne skal puttes i bås med ISP'erne.

kredeeh
01-16-2008, 07:30 PM
Jeg er også fast bruger af usenet, og har også en konto på newzbin.com.. men nej, jeg støtter bestemt ikke kommercielt pirateri, det er muligt du/i har ret i at, ved at købe en konto på newzbin støtter jeg dette, men for at være ærlig er jeg lidt ligeglad! men jeg ville dog aldrig gå ud og købe en/et "pirat" film, spil, musik album .. eller for den sags skyld! sælge selv :)

og btw BlackTiger, har du lagt mærke til hvor mange torrents sites der også er begyndt på at "sælge" konti'er?

Sir_Tigerdyret
01-20-2008, 07:06 PM
Her er hvis en forklaring på min påstand om at man kan købe leecher access til forskellige BitTorrent.

http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=88141