Se fuld version : Oversætter til dem som vil være it-supporter / datafagtekniker
Steffan
12-08-2007, 12:45 PM
Hey.
Nu hvor jeg går på teknisk skole som it-supporter har jeg fundet ud af at man skal regne en del i binær, hex osv..
Og som alle andre gør, har vi selvfølgelig søgt på nettet efter en oversætter til det, MEN det er egentlig lidt svært at finde en der kan oversætte til alle ting på samme tid ?
(Og da vi fandt en virkede den ikke !!)
SÅ.
Har fået en bikset sammen !
Så til jer der vil være it-supporter eller datafagtekniker, kan jeg kun anbefale at i tilføjer denne til jeres favorit liste, da i får meget brug for den :)
Ingen banner, ingen iriterende reklamer eller noget. kun en lille chart tæller på siden som ikke iritere særlig meget :P
http://www.Xzion.dk/translate.htm
Meget fint - hvis den virkede; men hvad er der galt med windows' lommeregner? (eller tilsvarende under linux?)
Hvad bruger du iøvrigt base 36 til?
GhOstFaCE
12-10-2007, 01:07 PM
Meget fint - hvis den virkede; men hvad er der galt med windows' lommeregner? (eller tilsvarende under linux?)
Hvad bruger du iøvrigt base 36 til?
Den viser ikke alle sammen samtidig og er da absolut ikke lige så hurtig at bruge.
Det er et godt værktøj til den hurtige omregning.
Base36 har ikke mange brugbare funktioner (længere) der er dog lidt:
The Remote Imaging Protocol for bulletin board systems used base 36 notation for transmitting coordinates in a compact form. Many URL redirection systems like TinyURL and SnipURL also use base 36 integers as compact alphanumeric identifiers. Various systems such as RickDate use base 36 as a compact representation of Gregorian dates in file names, using one digit each for the day and the month.
Dell also uses Base-36 to obtain its Express Service Code from the Service Tag
Steffan
12-10-2007, 03:39 PM
Tja, kan ikke give et bedere svar end GhOstFaCE :P for det var lige mine ord xD
Den viser ikke alle sammen samtidig og er da absolut ikke lige så hurtig at bruge.
Det er et godt værktøj til den hurtige omregning.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med "den" i din besked; men hvis "den" er lig med det link der står lidt højere oppe, så er jeg uenig. For det første virker den ikke men giver følgende fejl:
Method Not Allowed
The requested method POST is not allowed for the URL /translate.htm.
Apache/1.3.37 Server at xzion.dk Port 80
For det andet findes der ikke noget lettere end calculator til at konvertere bin/hex/dec (det er alt hvad jeg har brug for); Pause-c, så starter calc (min hotkey). Vælg base med F5-F8, skriv tallet, og tryk på ønsket ny base (F5-F8 ).
GhOstFaCE
12-11-2007, 10:27 PM
Jeg ved ikke helt hvad du mener med "den" i din besked; men hvis "den" er lig med det link der står lidt højere oppe, så er jeg uenig. For det første virker den ikke men giver følgende fejl:
For det andet findes der ikke noget lettere end calculator til at konvertere bin/hex/dec (det er alt hvad jeg har brug for); Pause-c, så starter calc (min hotkey). Vælg base med F5-F8, skriv tallet, og tryk på ønsket ny base (F5-F8 ).
Hvad skulle "den" eller være? Det er det hele tråden handler om...
Desuden virker "den" fint her. Du skriver noget ind i en af boksene og "den" omregner straks værdien om i alle de andre bokse. Du regner altså alle ting ud på en gang istedet for at gå tingene igennem på lommeregneren.
Kan ikke helt forstå hvorfor du er så fjendtlig over for en der vil dele et værktøj som nogen helt sikkert nok skal drage nytte af.
Mr Acid
12-11-2007, 10:39 PM
Er måske lidt off-topic, men er IT-supporter ikke et "dødt" job? Altså, der er jo overfyldt med IT-supportere på arbejdsmarkedet. Eller er det ikke sådan længere?
Steffan
12-11-2007, 11:15 PM
som Ghostface siger - Det er meget hurtigere, da den omregner til alle på samme tid. og du aldrig skal bruge din mus til noget der inde (Udover at skifte vindue)
deriomod ved lommeregner, skal du skrive tallet, og så klikke på hex eller de andre, og hvis du skal regne til flere ting på samme tid skal du klikke hele 2 gange :P det bliver irriterende i længden , har prøvet det xD
Og nej, siden fejler intet? alle i min klasse bruger den, de siger også alle den intet fejler? :)
Er måske lidt off-topic, men er IT-supporter ikke et "dødt" job? Altså, der er jo overfyldt med IT-supportere på arbejdsmarkedet. Eller er det ikke sådan længere?
Jo det siger de :D da jeg startede sagde de også "Det er umuligt at få læreplads nogen steder indenfor it-supportere, da alle simpelthen vil være det, så jeg anbefaler at du tager noget andet" - Og det har de selvfølgelig sagt til alle på alle skoler i danmark, så da jeg næsten var færdig med grundforløb sagde de "Der er TOTAL mangel på it-supportere, firmaer begynder at ansætte folk der ikke er færdiguddandet endnu !!!"
:)
Sååå :D tror bare jeg holder min kurs xD
jefutte
12-11-2007, 11:42 PM
Er måske lidt off-topic, men er IT-supporter ikke et "dødt" job? Altså, der er jo overfyldt med IT-supportere på arbejdsmarkedet. Eller er det ikke sådan længere?Jeg havde svært ved at finde en læreplads da jeg startede for to år siden, men umiddelbart skulle jobmuligheder være rimelig gode når man er udlært.. Så vidt jeg har fået af vide..
Kommer selvfølgelig meget an på hvor god man er.. Jeg får CCNA og MCSA certificeringen (dem man bliver "klargjort" til på TEC) af mit arbejde hvilket er et godt plus i bogen. Hvis man så kan/gider tage MCSE/CCNP/andre kurser kan man hurtigt blive "guld" værd :)
Btw - tak for det her tool.. Lækkert nok :)
som Ghostface siger - Det er meget hurtigere, da den omregner til alle på samme tid. og du aldrig skal bruge din mus til noget der inde (Udover at skifte vindue)
deriomod ved lommeregner, skal du skrive tallet, og så klikke på hex eller de andre, og hvis du skal regne til flere ting på samme tid skal du klikke hele 2 gange :P det bliver irriterende i længden , har prøvet det xD
Ok, jeg fandt ud af at jeg skal trykke tab og ikke enter, som giver den fejl jeg nævnte.
Jeg forstår bare stadigvæk ikke hvorfor calc er mere besværlig at bruge. Først trykker man på F5-F8 for at vælge udgangs-base, så skriver man tallet og så trykker man F5-F8 for at konvertere til den nye base. Det kræver altså ingen mus!
jefutte
12-13-2007, 03:21 PM
Ok, jeg fandt ud af at jeg skal trykke tab og ikke enter, som giver den fejl jeg nævnte.
Både enter og tab virker her :-/ I Firefox..
Steffan
12-14-2007, 10:55 AM
Jeg forstår bare stadigvæk ikke hvorfor calc er mere besværlig at bruge. Først trykker man på F5-F8 for at vælge udgangs-base, så skriver man tallet og så trykker man F5-F8 for at konvertere til den nye base. Det kræver altså ingen mus!
Både enter og tab virker, bruger du FF eller IE ?
Hvis det nu er en noob der ikke kender til F5-F8 xD - men altså.. argh tror bare ikke du kan se meningen :/ men også ligemeget, brug du bare Calc hvis du vil? :D så lad os andre som synes det andet er bedere, bruge det :)
EDIT: ved mig i IE 6, kan man ikke bruge enter, der sker bare intet, men tab virker fint. (Får dog ingen fejl ved enter?)
Både enter og tab virker, bruger du FF eller IE ?
Opera
- men altså.. argh tror bare ikke du kan se meningen :/
nemlig, og det kan jeg forøvrigt stadigvæk ikke, ligesom I tilsyneladende ikke kan forstå hvorfor calc er lige så god til det :roll:
men ok jeg er også så gammel, at jeg har brugt computere, der ikke har været koblet op til internettet konstant. Det gør jeg forøvrigt stadigvæk i ny og næ, og så er calc i hvert fald bedre :wink:
Steffan
12-14-2007, 09:04 PM
okay nok derfor så, efter min mening er opera også skod :P (Men det gider jeg ikke diskutere om xD)
men okay. klart når du ikke har internet hele tiden, så er calc da smart nok.. og det er nok fordi det er en vane for dig at bruge det, så er det svært lige pludselig at gå over til noget nyt jo x)
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.