PDA

Se fuld version : Zyxel P-660 D1..... opsætning til netværk

Tonseren
12-05-2007, 05:37 PM
Hejsa alle sammen, (første poste her, so be gentle ^^)

Jeg sidder med den her dejlige *cough* router. Jeg har 4 pc'er tilkoblet gennem 8 ports switch.

3 af pc'erne køre nogle torrents til programmer jeg bruger til mit arbejde og lign. Jeg opdager ofte af jeg ikke mister internet forbindelsen, men at der absolut intet flow er igennem routeren. Den dropper derefter alle porte og begynder så igen at åbne.

Selve hastigheden ser ikke ud til at være problemet men antallet af porte kan være problemet.

Er der nogle kewl guys her der kan pege mig i retning af hvordna jeg kan begrænse antallet af porte til hver pc el lign. ? En form for fordeling af internet forbindelsen.

Mange tak. mvh. Jens

BFG
12-05-2007, 11:31 PM
Har haft Zyxel P-650 og Zyxel P-660. Havde mange problemer med dem og ringede til cybercity, utallige gange. De prøvede alt muligt med firmware opdatering, router konfigurationer osv. men intet hjalp. Det er en svag type router der ikke kan holde til ret mange igangværende forbindelser af gangen, ellers blir den ustabil eller går helt ned. Da jeg så ringede til dem sidste gang for at opsige mit internet hos dem, tilbød de mig en cisco router istedet. Men da var det for sent, for der havde jeg besluttet mig for at skifte til en isp med MEGET bedre udstyr. Har aldrig fortrudt det!

Så mit råd til dig er du ringer til cybercity eller den isp du nu har, og prøver at få en anden router end zyxel.

Tonseren
12-18-2007, 05:33 PM
det havde jeg lidt på fornemmeren, desværre har de hvist ikke cisco routere længere.. .men det skal da forsøges.

tak

Tonseren
01-12-2008, 04:43 PM
Det blev til at jeg inde i selve bit torrent programmerne begrænseren antallet af porte, og i routeren har jeg forsøgt at opdele antallet af porte til hver ip adresse.

Fandt blandt andet hjælp til NAT forwarding andet steds her på forummet.

mange tak.