PDA

Se fuld version : nyhedsgrupper og sikkerhed

Solskin
12-04-2007, 04:11 PM
Hej,

Jeg har et spørgsmål og jeg håber at der er en der kan hjælpe mig :=)

Jeg bor på et kollegium tilsluttet Aarhus Universitet og er derfor tilsluttet deres internet. Ville det være en dårlig ide for mig at begynde at downloade film, spil, serier og alt det nu når jeg bruger universitetets internet?

Til at downloade bruger jeg normalt usenet.

På forhånd mange tak

real_per
12-05-2007, 11:01 AM
Det kommer jo an på hvor meget ÅU analyserer deres trafik.
Umiddelbart har jeg ikke hørt andre derfra klage, og du er nok ikke den første universitetsstuderender der fildeler...

Mht. Usenet kan du finde mindst 10 tråde omhandlende generel sikkerhed, og her er konsensus at så længe du bruger en ordentlig udbyder, er chancen for at blive taget for at downloade grænsende til 0.

GhOstFaCE
12-05-2007, 01:26 PM
Hej,

Jeg har et spørgsmål og jeg håber at der er en der kan hjælpe mig :=)

Jeg bor på et kollegium tilsluttet Aarhus Universitet og er derfor tilsluttet deres internet. Ville det være en dårlig ide for mig at begynde at downloade film, spil, serier og alt det nu når jeg bruger universitetets internet?

Til at downloade bruger jeg normalt usenet.

På forhånd mange tak
Hvis du bruger en SSL forbindelse kan de ikke snage. Det vil se ud som var det alt andet krypteret traffik

Solskin
12-13-2007, 02:58 PM
Så hvis jeg bruger en SSL forbindelse er der ingen måde de kan se hvad jeg downloader?

GhOstFaCE
12-13-2007, 07:47 PM
Nej for det er kun dig og news serveren der har nøglen. Dvs kun dig og newsserveren kan se hvad der gemmer sig i de krypterede pakker.

tyren27
02-26-2008, 06:38 PM
hvordan laver man så den ssl ?

hvad for en udbyder er den bedste ?

hvad programmer kraver det ?

Stanger
02-27-2008, 10:07 PM
hvordan laver man så den ssl ?

De fleste udbydere tilbyder det, nogle som en del af prisen, andre for lidt mere, jeg ved at usenetserver inkludere det i prisen når du køber et abonnement.

hvad for en udbyder er den bedste ?

Personlig har jeg aldrig hørt om at en udbyder har bedre kryptering en anden... Alle jeg har set tilbyder 256 bit kryperting

hvad programmer kraver det ?

Det kræver som sådan ikke noget specielt. De fleste du skal bare fortælle programmet at det er en SSL server du connecter til