Se fuld version : Hjælp til Nyhedsgrupper
CyRus2273
11-20-2007, 10:06 AM
Hej alle på Piratgruppen.
Jeg har i længere tid set hvordan det her nyhedsgruppe-univers, gang på gang, bliver omtalt som det helt store osv. I går satte jeg mig så for endelig at tjekke det ud. Købte en konto hos giganews, og sad og var forskellige newsreadere igennem, og var da også istand til at få de forskellige servere frem. Problemet kom så da jeg skulle til at downloade, og anede simpelthen ikke hvordan jeg skulle bære mig ad.
Jeg ved godt at dette for de fleste vil virke som et utroligt dumt spørgsmål, men jeg kan simpelthen ik greje den. Måske jeg bare bruger den forkerte newsreader.
Håber spørgsmålet virker klart for jer, ellers må I bede mig om at uddybe og så ska jeg gøre mig bedste.
Har normalt helt styr på alt hvad der angår fildeling, og har p2p-programmer der dækker alle netværk, og mangler sådan set bare nyhedsgrupperne nu; som vel reelt set ikke er p2p.
Vil derfor sætte kæmpe pris på alle svar der kan få mig igang med dette.
På forhånd mange tak
Morten
Stanger
11-20-2007, 10:20 AM
Det lyder da som et godt projekt. Jeg har tidligere benyttet nyhedsgrupper ganske meget!
1.Det nemmeste du kan gøre er at hente nzb filer, de kan sammenlignes med torrent filer og skal blot åbnes også påbegyndes din download. Du kan hente nzb filer flere steder på nettet, bla www.nzbsrus.com. Dette kræver selvfølgelig at din newsreader understøtter nzb filer men det gør de fleste.
2.En anden metode som er lidt mere besværlig er at hente headers. Dette gøres ved at du får din newsreader til at vise hvilke grupper der er tilgængelige, fx alt.binaries.boneless osv.! der er virkelig mange, men dem du vil have er nok dem der starter med alt.binaries også kan du efterfølgende vælge hvilke grupper du vil "subscripe" til. Der efter kan du få din newsreader til at hente headers. Disse headers viser de posts der er i gruppen, og de kan så hentes. Der vil typisk være rar filer og par filer der er knyttet til et post/release. også henter du alle de filer der hedder fx.
[2673]-[a.b.hdtv.x264@EFNet]-Harry.Potter.and.Order.of.Phoenix.Blu-Ray.1080p.DTS.x264-CtrlHD-[000/143] - "Harry.Potter.and.the.Order.of.the.Phoenix.2007.Blu-Ray.1080p.DTS.x264-CtrlHD.nzb" yEnc (1/4)
også hele vejen op til fil nummer 143. alle disse markeres selvfølgelig på en gang også er det bare at hente.
Håber det lykkes.
CyRus2273
11-20-2007, 10:43 AM
Mange tak for svaret Stanger. Det var nogenlunde det jeg havde regnet ud, dog ikke det med nzb-filer; dette var lidt en gåde for mig, men tak for at have redet det ud.
Angående .par og .rar - filer, faldt jeg godt over disse i går, og var også i stand til at se de forskellige filer der var til rådighed, og hvorledes de f.eks. var 1 ud af 40. Jeg syntes dog ikke at kunne se, dels hvor meget filen fyldte, og ligeledes, hvordan jeg downloadede filen. Der var reelt set ikke nogen download knap. Ved det kan være svært at besvare da det garanteret afhænger fra newsreader til newsreader hvorledes proceduren er; så derfor: Kan du anbefale en god newsreader :)
På forhånd tak
Morten
Stanger
11-20-2007, 10:52 AM
der er rigtig rigtig mange der benytter newsleecher, http://www.newsleecher.com/ , dog er det ikke et gratis program du kan helt sikkert finde en cracket version på usenet. du kan også vælge grabIT hvilket er mit foretrukkende program, det kan hentes her. www.shemes.com Når du bruger grabit skal du bare trykke på den knap der hedder "grab" også henter programmet de filer du har bedt om. Du vil også have mulighed for at se hvor meget filerne fylder du henter. Og du kan så vidt jeg husker også lave nzb fiuler selv hvis du skulle have lyst til uploade dem på fx nzbsrus eller hvor du nu vælger at hente dine nzb filer fra. håber det kan bruges
CyRus2273
11-20-2007, 11:03 AM
Så skulle alle spørgsmål være besvaret og tvivlen redet ud. Tusinde tak for hjælpen Stanger, og for den gode service. Er på arbejde i øjeblikket, så kan ik vente med at komme hjem og tjekke det her "univers" ud hehe.
Kan du måske kort lige fortælle mig hvor du mener nyhedsgrupper skiller sig ud fra f.eks. bittorrent eller Direct Connect. Er det nemmere; går det hurtigere?
Morten
Stanger
11-20-2007, 11:11 AM
Det skillern sig jo ud ved at det er et centralt opbygget netværk. Du henter fra servere som du køber dig adgang til. Imodsætning til Bittorrent (BT) hvor du jo henter fra andre peers hvor der er en initial seeder. Du har også at gøre med et netværk hvor det ikke er påkrævet at du deler med andre, såsom på BT og DC. Du kan dog vælge at poste filer på usenet og det har været muligt at gøre 100% annonymt og det er det stadig hos nogle udbydere. Der er en tråd her i dette fora hvor der er flere der gøre hvad de kan for at poste forskellige udbyderes annonymitet og hvor længe filerne ligger på serverne. Mht. hastighed er det imo klart det hurtigste du kan finde! og mængden af releases overgår også imo bittorrent! især fordi der er så mange scene releases så du ved det er noget ordenligt du henter! ikke bare noget et eller andet tilfældigt fjols har stykket sammen.
Btw. her findes tråden og usenet providers samt info.
http://www.piratgruppen.org/forum/showthread.php?t=78558
CyRus2273
11-20-2007, 11:20 AM
Ok :)
Mange tak for svaret, og det er vel bare noget der ska tjekkes ud og prøves på egen "krop" heh.
Takker for hjælpen
Morten
Stanger
11-20-2007, 11:26 AM
ja det villle jeg mene, men pas på du bliver afhængig.!
CyRus2273
11-20-2007, 09:01 PM
Hej igen.
Så kom jeg endelig igang og er nu igang med at hente min første fil.
Efter en krig med newsleecher endte jeg på grabit, og slap de 10 kr det kostede at få supersearch funktionen. So far so good.
Problemet opstår dog da jeg går igang med at downloade. Download er 1 / 10 af hvad den normalt er; jvf. evt. bittorent. Min Internet-browsing er ligeledes slowed down. Efter en hurtig søgning på google fandt jeg ud af at jeg ikke var den eneste med dette problem. Svarene var dog ikke meget at komme efter, og derfor vender jeg mig nu mod jer Grabit-usere. Ved ligeledes at Stanger bruger Grabit så hvis han kunne tænke sig at assistere, som han så nydeligt har gjort før vil dette være værdsat.
På forhånd mange tak
Morten
Stanger
11-20-2007, 09:46 PM
Hvor mange connections har du sat den op til? de kan ses i bunden til højre på det følgende billed
http://shemes.com/img/shots/09.png
de står listet som treads, der kan nemlig være en limit på 1 mbit pr. "tråd". håber det hjælper
CyRus2273
11-20-2007, 10:28 PM
Den har 3 threads af ialt 32 tilgængelige. Det er alt jeg umidelbart kan se.
Morten
Stanger
11-21-2007, 02:41 PM
det kan være at du skal ændre det i din server opsætning. Der kan du også indstille antallet af tråde, så vidt jeg husker
CyRus2273
11-21-2007, 06:33 PM
Er hermed gjort :), nu røg den op i hastighed.
Men jeg kan da godt se at efterhånden som man får lært det her program / univers at kende, hober spørgsmålene sig op; derfor tænkte jeg om jeg ikke kunne få din msn eller lign. Du kan evt. pm´e den til mig. Vil være højst værdsat,
NB.
Begynder at kunne se hvorfor så mange er vilde med det her :)
Morten
Stanger
11-21-2007, 07:32 PM
Er gjort. Det var godt at det endelig virkede!
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.