PDA

Se fuld version : APG firesale! Alt skal væk :-)

qwakki
10-30-2007, 02:11 PM
Hej peers.

Jeg har undret mig over, hvordan APG kan slippe afsted med at snage i vores yderst sociale gruppe af delere verden over, alt i mens vi ikke gør det mindste igen?

APG er efter min forstand en privat organisation. Hvis de føler behov for at sniffe min traffik, så mener jeg, jeg har friheden til at sniffe deres traffik.

Jeg synes de alternativer der er kommet til DRM har nogle virkelig gode pointer, men i den virkelige verden sidder industrien bedre end nogensinde. De har alle rettigheder, og forbrugerne må bøje sig forover og tage imod alle deres forskruede ønsker.

Eksempel
Jeg har købt et musiknummer hos TDC Musik for nyligt. Jeg måtte give sølle 9,50 kr. for nummeret, og så langt, så godt. Den pris er jeg villig til at betale for at kunne vælge det nummer jeg ønsker, præcis som jeg husker det fra LimeWire og BitTorrent.
Nummeret er i *.wma-format og er DRM-beskyttet.
Allerede nu er jeg på "skideren" hvis jeg ikke har en net-forbindelse når jeg åbner dokumentet. Efterfølgende kan jeg ikke bruge nummeret på min MP3-afspiller (jeg prøvede at spanke DRM-beskyttelsen hårdt i numsen med Nero, men DRM var en nyere version, jeg kunne i hvert fald ikke bruge det gamle trick). Ydermere kan jeg så ikke bruge nummeret til noget som helst efter jeg fik opgraderet min PC. TDC kan ikke gøre mere ved det, da jeg allerede har hentet nummeret 3 gange (grundet system-skift og tilbage igen). Det endte dog med at jeg fik mine 9,50 kr. tilbage. Meget hjælpsom kundeservice.
Slut eksempel.

Så lad mig opsumere:
1. Forbrugeren bliver røvrendt - hver gang.
2. Industrien har kun haft mersalg igennem 10 år.
3. Invasion af ens privatliv er bleven en "okay ting".

Jeg erindrer noget med et massivt angreb på APG af en gruppe hackere/aspiranter for år tilbage, var det sandt?

Ligemeget hvad, så synes jeg vi skal re-route og genere APG så meget vi kan. Deres arbejde bør ikke være at udspionere os, derimod at holde deres forbindelser oppe. Jeg håber flere entusiastiske internet-brugere vil arbejde sammen med det mål at give de stakkels peers et pusterum.

Et alternativ? - Sæt priserne ned.
De har råd til 5 mia kr. "tab" pr. år.

Opret en webshop hvor forbrugere kan købe film til 20-50 kr.
Eller stop med at whine!
Selvom det engang lykkes dem at stoppe fildeling gider vi alligevel ikke købe et album til 300 kr!

- qwakki

GhOstFaCE
10-30-2007, 02:19 PM
Velkommen til piratgruppen.

Din post har en masse synspunkter som er delt med mange herinde og generelt folk der nyder musik (ja jeg tror endda Penis er enig i at DRM er skadeligt for musikken?)

Der er dog ikke rigtig noget nyt i det du siger :) det har været vendt mange gange før og det lader da også til de har fattet det. Flere og flere pladeselskaber giver net butikkerne lov til at sælge uden DRM.

qwakki
10-30-2007, 05:36 PM
#Ghostface
indeed, der har været mange kommentarer som min.

Dog er mit budskab ikke - kun - at brokke mig, men opfordre til at udvise modstand i stedet for at gemme sig, og alle der har information om grupper der netop vil hjælpe med at besværliggøre APG's arbejde må meget gerne poste dem (hvis det da ikke er i strid med forum reglerne).

TheFallenAngel
11-07-2007, 10:38 PM
qwakki, tror ikke der er såen nogle grupper rigtigt.

Men jeg ville da hurtigt kunne skaffe mig et lille team.
men en hjemmeside med en privat side ville nok være meget godt hvis der skulle ske noget. Flere hacking grupper jeg har kendskab til ville hjælpe til.

GhOstFaCE
11-07-2007, 10:56 PM
qwakki, tror ikke der er såen nogle grupper rigtigt.

Men jeg ville da hurtigt kunne skaffe mig et lille team.
men en hjemmeside med en privat side ville nok være meget godt hvis der skulle ske noget. Flere hacking grupper jeg har kendskab til ville hjælpe til.
Ja for kampen for privatlivets ukrænkelighed skal kæmpes ved at snage i deres ting.....

TheFallenAngel
11-09-2007, 02:13 PM
Ja for kampen for privatlivets ukrænkelighed skal kæmpes ved at snage i deres ting.....

Det har jeg intet skrevet om.

jefutte
11-11-2007, 09:20 PM
Det har jeg intet skrevet om.Hvad vil du så bruge hacking grupper til?

Runiat
11-11-2007, 09:41 PM
Hvad vil du så bruge hacking grupper til?
Sende tilpas mange pakker til deres mailserver og/eller ISP til at lukke begge?

Tracke dem som tracker uploaders, for så selv at ligge en "CD" op, på en eller anden måde skjult fra ærlige pirater, som så automatisk ligger en genstart-kommando i deres run-on-startup folder?

Tracke IP-adresser på så mange P2P brugere som muligt, for at se om nogle af dem er ejet af APG (hvorefter man blacklister dem)?

Ved udelukkende at snage i piraternes ting kan man sagtens irritere anti'erne. Ikke engang ulovligt hvis man lige spø'r om lov. OK de første 2 ting er måske ikke ligefrem lovlige..

Bare sig til.

TheFallenAngel
12-03-2007, 10:24 PM
Du kan også bare blive sagsøgt af dem :)
men ja jeg er lidt ligeglad, har intet hørt så der sker intet :)

Chrisman
12-08-2007, 04:24 PM
Du kan også bare blive sagsøgt af dem :)
men ja jeg er lidt ligeglad, har intet hørt så der sker intet :)

Men det har dine cookies :P

GhOstFaCE
12-08-2007, 05:51 PM
Men det har dine cookies :P
joke? Cookies har da intet med det her at gøre