Se fuld version : Busted!. Fake?.
Pirateboy
10-17-2007, 12:00 PM
Som overskriften siger. En af mine venner fik en email her for lidt siden hvor der stod ca. détte:
From: Anders Hansen <slagelse-politi@hotmail.com>>
>>Subject: FW: Hacking>
Hej .................... Vi har opdaget her i vores system at du bruger din computer til at downloade musik og film.Dette tillader vi ikke så vi sender en It-tekniker her en af dagene for at hente din computer til tjek om der er downloadet nogetulovligt. Hvis dette er tilfældet konfiskere vi den og giver dig en bøde.Det hjælper ikke at slette noget for vores It-tekniker finder hurtigt spor af det hvis du har downladet noget.Denne bøde bliver svarende til vores skema
..>>Film - 3999.->Billeder - 346.->Musik - 1249.->programmer - 2350.->>>
Hilsen slagelse politi.
Jeg syntes bare det virker forkert, at Slagelses politi har en hotmail. Og at det er så dyrt for hver film eller program. :confused:
Kan nogen tjekke op på dette?
deepblue
10-17-2007, 12:30 PM
Er du virkelig i tvivl om det er fis??? :confused:
Det er megaspam fra en eller anden vittig kammerat.
Altså, politiet har godt nok ikke de store økonomiske resourcer, men jeg kan garantere dig, at de ikke er tvunget til at bruge hotmail.
Dernæst underskriver de sig ikke med "Hilsen slagelse politi"! Der ville stå et navn, en titel og så havde de nok også så megen uddannelse, at de ved, at deres virksomhedsnavn skal skrives med stort.
Og så tror jeg heller ikke de betegner deres folk, som IT-teknikere. Og de ville heller ikke føle det nødvendigt at gøre opmærksom på deres folks evner inden for IT.
Og de ville heller ikke sende dig en mail. Og de ville heller ikke sende dig en advarsel i forvejen.
Og de ville ikke....
Kan du se pointen? Ellers trænger du godt nok til briller!
*EDIT*
Og hvad har det her med Alternativer at gøre???
Pirateboy
10-17-2007, 12:36 PM
Tak for svaret, og det er jo altid godt at være sikker... Undskyld fordi jeg har lagt den ind i denne :)
deepblue
10-17-2007, 01:26 PM
...Undskyld fordi jeg har lagt den ind i denne :)
Det går nok. :-)
Men som sagt, så skal du nok lede i din vennekreds for at finde spasmageren. Og så overveje om det er en rigtig ven.
simon114
10-17-2007, 03:19 PM
Ellers er politiet da også blevet dårlige til at sætte kommaerne. De sparer for den sags skyld heller ikke på punktumerne :-D
Ellers er politiet da også blevet dårlige til at sætte kommaerne. De sparer for den sags skyld heller ikke på punktumerne :-D
Der er heller ikke mellemrum efter punktum. og de har ikke skrevet ip'en. Og ip'en står i forældrenes navn, så hvorfor skulle de kontakte ham. Og hvis de endelig skulle kontakte ham, hvor fanden skulle de så have mailen fra? Politiet mailer heller ikke denne slags, de sender brev med posten. Historien er fyldt med vildt mange huller. du kan være 112% sikker på den er fake.
Floxen
10-17-2007, 06:52 PM
Desuden er politiet skide ligeglade med hvad du har på din computer af copyrightet matriale. De har ingen intentioner om at komme og besøge dig.
Det er kun APG der gør den slags. Det har intet med politiet at gøre.
Tag et kig på Header-informationen i mailen - der står en Sender-IP ;) Altså afsenderens IP-adresse. ;)
Mollerz
01-14-2008, 01:36 AM
Desuden er politiet skide ligeglade med hvad du har på din computer af copyrightet matriale. De har ingen intentioner om at komme og besøge dig.
Det er kun APG der gør den slags. Det har intet med politiet at gøre.
Så længe du ikke sælger af det - men det er der jo ingen der gør, vel ;-)
Bonux
01-14-2008, 03:34 PM
Lol politi med hotmail. HAHAHA
hamselv
01-14-2008, 10:12 PM
Hvis jeg var dig havde jeg taget denne practical joke et skridt længere... hvad med at melde spasmageren for trusler og spam ? Det kunne fandme være grinern hvis han sad med lorten til sidst...
vBulletin® v3.7.1, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.